05.01.2017

Печатка у трудовій книжці: бути чи не бути?

Чи обов’язково засвідчувати записи у трудовій книжці печаткою?

При заповненні відомостей про прийняття працівника на роботу і його переведення проставляти відбиток печатки у трудовій книжці не потрібно.

Згідно з вимогами п. 2.12 Інструкції № 58 в обов’язковому порядку відбиток печатки підприємства або (за наявності) печатки відділу кадрів повинен проставлятися на титульному аркуші трудової книжки.

Такою самою печаткою роботодавець засвідчує записи про звільнення, нагородження та заохочення ( п. 4.1 Інструкції № 58)

Щоправда, з листопада 2014 року мати печатку суб’єкти господарювання не зобов’язані. Чи означає це, що і при заповненні трудової книжки можна обходитися без печатки?

Упевнені, що так! Річ у тім, що нечіткість у ситуації з розрекламованим скасуванням трудових книжок, яке так і не відбулося, призвела до того, що на Інструкцію № 58 «підзабили» (останні зміни вносилися до цього документа аж у 2014 році). Тому вважаємо, що сьогодні положення цієї Інструкції слід застосовувати в частині, що не суперечить нормативно-правовим актам вищої юридичної сили.

Оскільки ст. 581 ГКУ дозволяє суб’єктам господарювання не мати печатки, то записи у трудовій книжці, у тому числі й на першій сторінці (титульному аркуші), вони зобов’язані засвідчувати печаткою, тільки якщо її мають. Якщо в підприємства печатки немає, записи у трудовій книжці засвідчує особа, відповідальна за ведення трудових книжок, тільки своїм підписом.