17.05.2018

Помилка в типі причини

Підприємство склало податкову накладну, яка не підлягає наданню покупцю. У ній зазначено помилковий тип причини. Як виправити таку помилку?

Нагадаємо: тип причини зазначається у тих ПН, які не надаються покупцю. Залежно від того, з якої причини ПН не надається покупцю, у лівому верхньому кутку ПН зазначається один із типів причин, перелічених у п. 8 Порядку № 1307.

Припустимо, що тип причини зазначено неправильно. Наскільки це критично? Типу причини, з якого ПН не надається покупцю, немає серед обов’язкових реквізитів ПН (п. 201.1 ПКУ). Тож назвати цю помилку такою, яку в будь-якому випадку необхідно виправляти, — не можна. Тут можливі два варіанти.

Якщо ПН узагалі не надається покупцю, і помилка тільки в тому, з якої причини вона не надається, помилку, на нашу думку, можна і не виправляти. У цьому випадку тип причини ні на що впливає. Достатньо зареєструвати ПН у ЄРПН (аби уникнути штрафних санкцій), а також повністю і своєчасно відобразити суму податкових зобов’язань у декларації з ПДВ.

Якщо ж ви все-таки хочете виправити цю помилку — дійте згідно з п. 21 Порядку № 1307. Тобто заповніть заголовну частину РК так, як мала би бути заповнена заголовна частина ПН. Як виправити помилку в типі причини? Та, власне, у тому ж порядку, в якому виправляються інші помилки у заголовній частині ПН. Тобто потрібно скласти РК з порожніми розділами А і Б. А у лівій верхній частині заголовної частини РК поле «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини (зазначається відповідний тип причини» заповнюється правильно. Потім цей РК постачальник сам реєструє у ЄРПН і все.

Аналогічний порядок для виправлення помилок у типі причини пропонували фіскали (див. роз’яснення ГУ ДФС у Тернопільській обл. від 15.06.2016 р.)*.

* Див.: http://tr.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/253323.html.