28.11.2019

Електронний реєстр листків непрацездатності

У загальному випадку підставою для призначення працівникові лікарняних є належним чином оформлений листок непрацездатності. Ланцюжок його «життя» такий: (1) заклад охорони здоров’я — (2) працівник — (3) підприємство (комісія із соціального страхування + роботодавець). Але вже з наступного року планується, що в цьому ланцюжкові з’явиться нова ланка, до якої матиме доступ кожен з гравців (1, 2 і 3), а саме електронний реєстр листків непрацездатності. Тож пропонуємо поговорити про це «чудо».

Місія Електронного реєстру листків непрацездатності (далі також Реєстр) — забезпечити накопичення, зберігання та використання інформації про видані, продовжені і враховані лікарняні листи для таких двох цілей.

Перша — реалізація прав застрахованих осіб на отримання лікарняних (оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, і допомоги по тимчасовій непрацездатності), а також допомоги по вагітності та пологах.

Друга — проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності.

Формувати і вести Реєстр буде Пенсійний фонд. Він же буде власником даних Реєстру.

Суб’єктами інформаційного обміну в межах Реєстру будуть МОЗ, Нацслужба здоров’я, Пенсійний фонд і Фонд соціального страхування (далі — ФСС).

Реєстр формуватиметься як система накопичення, зберігання і використання електронних даних, що надходять:

1) з електронної системи охорони здоров’я, — про медичні висновки;

2) від застрахованих осіб та/або страхувальників, — звернення (повідомлення, заяви) про тимчасову непрацездатність або відновлення працездатності застрахованих осіб у випадках, передбачених законодавством;

3) з ФСС, — про результати перевірки обґрунтованості видачі і продовження листків непрацездатності застрахованим особам, суми допомоги, нарахованої і виплаченої на підставі лікарняних листів, відмови в наданні застрахованій особі допомоги по тимчасовій непрацездатності;

4) від страхувальників, — про суми допомоги, нарахованої і виплаченої на підставі листків непрацездатності, суми оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, про відмову в наданні застрахованій особі допомоги.

Важливо! Роботодавець-страхувальник зможе отримувати інформацію з Реєстру щодо працівників — застрахованих осіб, які працюють у нього за основним місцем роботи (тобто з трудовою книжкою) за період перебування з ними в трудових відносинах. Доступ до цієї інформації здійснюватиметься через електронний кабінет страхувальника на Порталі Електронних Послуг (portal.pfu.gov.ua).

Цікаво, що частина інформації з Реєстру підлягатиме оприлюдненню. Але переживати не варто. Оприлюднення інформації, що обробляється в Реєстрі, буде проводитися виключно в знеособленому вигляді.

Вже є оприлюднений Пенсійним фондом проєкт постанови «Про затвердження форм оприлюднення інформації з реєстру». Ним запропоновано чотири форми:

— форма інформації про зареєстровані листки непрацездатності;

— форма інформації про кількість, причини, середню тривалість зареєстрованих листків непрацездатності;

— форма інформації про кількість необґрунтовано виданих і продовжених листків непрацездатності;

— форма інформації про кількість днів тимчасової непрацездатності та суми допомоги, виплачені на підставі листків непрацездатності.

Планується, що доступ до цієї інформації з Реєстру буде вільним та таким, що не потребує авторизації чи ідентифікації користувача на порталі послуг.

Нагадаємо, що повноцінно Реєстр повинен розпочати діяти вже з 2020 року. Що ж, поживемо — побачимо. ☺