12.03.2020

Додаток 5 (Д5)

Таблиця 1. Заповнення розділу I додатка Д5

№ з/п

Платник податку — покупець (індивідуальний податковий номер)

Період складання податкових накладних

Ознака здійснення с/г операцій*

Обсяг постачання (без податку на додану вартість)

Сума податку на додану вартість

основна ставка

ставка 7 %

1

2

3

4

5

6

7

У розділі 1 додатка Д5 відображаються виключно операції, які оподатковуються за ставками 20 % або 7 %. Якщо ПН виписана одночасно на операції, оподатковувані за основною і нульовою або 7 % і нульовою ставками, то в додатку Д5 така ПН відображається тільки в частині операцій, що оподатковуються за ставкою 20 та/або 7 %

У графі 2 відображаємо тільки ІПН покупця. Нагадаємо, при нарахуванні ПЗ з мінбази (товари/послуги, ОЗ, готова продукція) зазначаємо свій ІПН.

Графа 3 призначена для того, щоб відображати період, у якому складено ПН. Наприклад: «03.2020». Причому зазначають місяць і рік у тому числі «квартальники» (див. 101.24 БЗ, ця консультація втратила чинність з 01.06.2018 р., проте тут нічого не змінилося).

У графі 4 ставлять відмітку «+» при здійсненні операцій, визначених ст. 161 Закону № 1877, сільгоспники, які внесені або претендують на внесення до Реєстру одержувачів бюджетної дотації.

У графі 5 відображають загальний обсяг постачань без ПДВ, а в графах 6 і 7 — суму ПДВ, залежно від ставки, за якою оподатковувалася операція — 20 % чи 7 % у гривнях з копійками, а підсумкові рядки округлюємо до цілих гривень

У рядку «Інші в розрізі умовних ІПН» розділу I додатка Д5 відображаються ПЗ із рядків 1 і 4 декларації, сформовані за операціями в розрізі умовних ІПН:

100000000000

Постачання неплатникам ПДВ (ПН з типом причини «02»), підсумкові ПН, складені на кінцевого покупця («11»). Зверніть увагу: при роздрібній торгівлі підсумкова накладна за день виписується з урахуванням повернень за день. Тому якщо були повернення, то в цьому рядку відображаємо згорнутий результат. Також тут відображаємо ПЗ на суму збільшення компенсації вартості товарів/послуг, якщо на дату такого збільшення покупець став неплатником ПДВ (тип причини «01»)

200000000000

Тут необхідно відображати пільгові постачання особливим неплатникам ПДВ, з п. 10 Порядку № 1307. Оскільки додаток Д5 призначений виключно для операцій, які оподатковуються ПДВ за ставками 20 % і 7 %, цей рядок залишиться не заповненим

400000000000

Нарахування ПЗ зі складанням ПН, яка не надається покупцеві в разі видачі натуроплати працівникам (тип причини «03»), ліквідації ОЗ за рішенням платника («05»), переведення виробничих ОЗ до складу невиробничих («06») (п. 12 Порядку № 1307)

Усього за звітний період (рядок 1 декларації), у тому числі:

У цьому рядку визначаються загальний обсяг постачання без ПДВ і сума ПДВ (окремо за ставками 20 % і 7 %)

постачання необоротних активів

Із загального обсягу операцій обираємо постачання необоротних активів, а також прирівняні до них операції. До прирівняних до постачання операцій, по суті, належать: переведення виробничого ОЗ до складу невиробничого, коли ПН складаємо «на себе» з типом причини «06», ліквідація ОЗ («05»). Інформація наводиться довідково

за операціями, визначеними статтею 161 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України»

Відображаємо підсумкову суму операцій без ПДВ і суму ПДВ за ставкою 20 % за видами діяльності, зазначеними в ст. 161 Закону № 1877. Тобто підсумовуємо загальний обсяг операцій з позначкою «+» у графі 4 цієї таблиці і переносимо ці дані до ряд. 1 першої таблиці додатка ДС9. ПЗ із гр. 5 цього рядка переносимо до ряд. 2 першої таблиці додатка ДС9 (п.18 розд. ІІІ Порядку № 21).

6000000000000 (рядки 4.1 декларації)

6000000000000 (рядки 4.2 декларації)

Окремим рядком виведені операції, за якими складаються зведені ПН для нарахування «компенсуючих» ПЗ за пп. 198.5 і 199.1 ПКУ, постачання в межах балансу для невиробничого використання (тип причини «04»), використання в необ’єктних («08») / пільгованих («09»), негосподарських (13) операціях (п. 11 Порядку № 1307). Причому тут же місце ПН з типом причини «10», які складають при анулюванні ПДВ-реєстрації (п. 184.7 ПКУ, див. 101.24 БЗ).

Важливо! Тут не враховуємо річний перерахунок ПДВ згідно зі ст. 199 ПКУ, також не потрапляють сюди коригування «компенсуючих» ПЗ згідно з п. 198.5 ПКУ. Для них уготований додаток Д1. У цьому ж рядку відображаємо тільки звичайні нарахування згідно з пп. 198.5 і 199.1 ПКУ протягом року. Хоча ці значення потім усе одно «стечуться» до рядків 4.1 і 4.2 декларації з ПДВ

Таблиця 1.1. Відомості з таблиці 1(Д5) (додаток 5) про включені суми податку на додану вартість, вказані в податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних на дату подання податкової декларації з податку на додану вартість, до суми податкових зобов’язань за звітний (податковий) період

У цій таблиці наводимо дані кожної ПН, датованої поточним (звітним) періодом, але які на дату підготовки і подання декларації ще не зареєстровані в ЄРПН. І не важливо, з якої причини «поточні» ПН не зареєстровані в ЄРПН: через відсутність ліміту реєстрації чи виявилися заблокованими. Наводимо порядково (!) кожну з таких ПН (зазначаючи її дату/номер у гр. 3, 4, а ІПН покупця/умовний ІПН — у гр. 2 таблиці 1.1). Причому «змішати» докупи всі незареєстровані ПН за одним покупцем (одним ІПН) і занести до таблиці 1.1 одним рядком (під загальною сумою) не можна. Якщо у звітному періоді на одного і того ж покупця у вас виявляться не зареєстрованими декілька ПН, то стільки рядків і доведеться заповнити на нього в таблиці 1.1 (ІПН покупця в гр. 2 у кожному рядку повторюватиметься)

Таблиця 1.2. Відомості про суми податку на додану вартість, вказані в податкових накладних, складених з 01 липня 2015 року та не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних на дату подання податкової декларації з податку на додану вартість (крім податкових накладних, які складені у звітному (податковому) періоді, за який подається така декларація, та які не зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних, що зазначені в таблиці 1.1 (Д5) (додаток 5)), включені до суми податкових зобов’язань за минулі звітні (податкові) періоди**

Таблиця заповнювалася одноразово за червень 2018 року (у квартальників — за ІІ квартал 2018 року) і в подальших періодах не дублюється. А якщо якісь із незареєстрованих ПН упустили, можна уточнитися через УР з уточнюючим Д5.

Таблиця 2. Заповнення розділу II додатка Д5

№ з/п

Постачальник (індивідуальний податковий номер)

Податкова накладна, інший документ

Обсяг постачання (без податку на додану вартість)

Сума податку на додану вартість

період складання

ознака касового методу***

ознака здійснення с/г операцій*

основна ставка

ставка 7 %

1

2

3

4

5

6

7

8

У цій таблиці розшифровуємо операції придбання з «вхідним» ПДВ у розрізі контрагентів за ставками 20 % і 7 % (ряд. 10.1 і 10.2 декларації з ПДВ).

У графі 2 відображаємо тільки ІПН постачальника. Якщо відновлюємо ПК за бухдовідкою на підставі ПН, складених до 01.07.2015 р. (п. 36 підрозд. 2 розд. XX ПКУ), податківці рекомендують зазначати свій ІПН (див. лист ДФСУ від 14.02.2017 р. № 2962/6/99-99-15-03-02-15), тобто покупця, а не постачальника. При придбанні товарів/послуг за касовим чеком, який надає право на формування податкового кредиту, зазначаємо ІПН постачальника — платника ПДВ, зазначений у такому касовому чеку (див. 101.23 БЗ). Аналогічний підхід з іншими замінниками ПН.

У графі 3 відображаємо період складання ПН або інших документів, за якими відображається ПК. Наприклад: «03.2020».

У графі 4 (згідно з виноскою до цієї графи) проставляємо відмітку «+» у випадку, якщо суми податку включаються до складу ПК за касовим методом відповідно до п. 187.10 ПКУ. Інші «касовики» (п. 44 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ) тут відмітку не ставлять. Причому якщо сума ПДВ, зазначена в ПН, включається до ПК частково за касовим методом відповідно до п. 187.10 ПКУ, частково за касовим методом згідно з п. 44 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ, а частково за правилом «першої події», то в таблиці 2 додатка 5 суми ПДВ зазначаються в окремих рядках. Залежно від періоду сплати така ПН може бути включена до ПК і, відповідно, відображена в таблиці 2 додатка 5 кілька разів у різних податкових періодах, виходячи із сум ПДВ, що включаються до складу ПК.

У графі 5 сільгоспники, які внесені або претендують на внесення до Реєстру одержувачів бюджетної дотації, ставлять відмітку «+» у випадках здійснення операцій, визначених ст. 161 Закону № 1877. Оскільки суму ПК за придбаними товарами/послугами, призначеними для використання в дотаційних видах діяльності, визначати не вимагається, необхідність у заповненні цієї графи на сьогодні теж відсутня.

У графі 6 відображаємо обсяг придбань без ПДВ, а в графах 7 і 8 — суму ПДВ, включену до складу ПК, залежно від ставки 20 % або 7 %

Усього за звітний період, у тому числі:

Визначаємо загальний обсяг придбань без ПДВ і суму ПДВ (окремо за ставками 7 % і 20 %)

придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів

Рядок довідковий. Оскільки в назві рядка згадуються слова «будівництво, спорудження, створення», то при придбанні, наприклад, будматеріалів (чи запчастин) для будівництва об’єкта основних засобів необхідно включати суму з такого придбання до цього рядка

усього за касовим методом відповідно до пункту 187.10 статті 187 Кодексу

Відображається ПК платниками ПДВ, які визначають ПЗ і ПК за касовим методом. Причому тільки згідно з п. 187.10 ПКУ

за операціями, визначеними статтею 161 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України»

Тут відображаємо загальний обсяг придбань за операціями згідно зі ст. 161 Закону № 1877. Заповнення цього рядка на сьогодні не актуальне