02.12.2021

Помилки в персональних даних пенсійної звітності до 2010 року

Помилки в персональних даних, які було допущено в старій пенсійній звітності, можуть обернутися проблемами у першу чергу для застрахованої особи (хоча і для страхувальника теж). На такі помилки не варто закривати очі, їх обов’язково треба виправляти. Про те, як це зробити, зараз розбиратимемося.

Спершу підкреслимо, що ми зараз говоритимемо про коригування персональних даних або їх доповнення. Перерахуємо реквізити, при заповненні яких страхувальники найчастіше припускаються несумових помилок:

— номер облікової картки застрахованої особи;

— ознака наявності трудової книжки;

— П. І. Б. застрахованої особи (реквізит «Прізвище, ім’я, по батькові ЗО»);

— дані про трудові відносини у звітному році.

У виправленні помилок персональних даних працівників до 2010 року є певні складнощі, оскільки в цьому випадку, по-перше, вам доведеться підняти старі форми звітності, по-друге, пройти перевірку Пенсійного фонду.

Тепер детальніше.

Коригування в персональних даних працівників, допущені за періоди до 2010 року, треба проводити, керуючись Порядком № 7-6, попри те, що цей документ скасовано

Це вимога абзацу другого п. 2 постанови № 25-2 (ср. ).

При цьому, щоб виправити помилку у П. І. Б. працівника, його ідентифікаційному номері, вам слід пройти декілька етапів.

Крок 1. Подати заяву до Пенсійного фонду в довільній формі з проханням провести перевірку (абзац третій п. 2 постанови № 25-2).

У заяві треба буде вказати причину перевірки: у зв’язку з виявленою помилкою в персональних даних працівника за періоди до 2010 року. Далі вкажіть, яка саме у вас помилка, причини її виникнення, правильні дані.

Крок 2. Пройти перевірку й отримати акт перевірки.

Крок 3. На підставі акта перевірки заповнити і подати форму ІНДАНІ «Індивідуальні відомості про застраховану особу».

Урахуйте, що на підставі форми ІНДАНІ:

— з відміткою «коригуюча» в системі персоніфікованого обліку відбувається технологічна заміна заздалегідь накопичених відомостей в обліковій картці особи на актуальні відомості;

— з відміткою «скасовуюча» недостовірні відомості облікової картки виключаються з переліку актуальних для використання, але залишаються в електронному архіві для збереження історії звітності.

Важливо! Якщо некоректними виявилися такі ключові реквізити первинного звіту, як код страхувальника, звітний рік, номер облікової картки застрахованої особи, код категорії застрахованої особи, код підстави для спеціального стажу, то страхувальник одночасно подає «скасовуючу» (повністю повторює всі раніше відображені відомості відносно застрахованої особи) і «коригуючу» (вказує правильні відомості про застраховану особу) форми ІНДАНІ.

Далі, супроводивши їх Ярликом-розпискою, здаємо в управління Пенсійного фонду.

Нести такий звіт до податкової не потрібно!