14.06.2021

Бенефіціари у юросіб 2.0: старт відкладається на місяць!

Наказ Мінфіну від 19.03.2021 р. № 163

Висновок документа

Мінфін затвердив форму і зміст структури власності, запустивши цілу низку важливих бенефіціарних новинок Закону України від 06.12.2019 р. № 361-IX

Але! Наказ, що коментується, набуде чинності через місяць після його офіційного опублікування! На момент написання статті його ще не опублікували. Поки чекаємо. ☺

На що вплине наказ? 1. Юрособи, зареєстровані до 28.04.2020 р., повинні будуть подати структуру власності + «бенефіціарні» документи протягом 3 місяців з дня набуття чинності наказом. Тобто

чекаємо ще 1 місяць з дати його опублікування

Юрособи, зареєстровані після 28.04.2020 р., формально не повинні подавати документи, адже це треба було робити під час держреєстрації. Але оскільки форму і зміст структури власності довго не затверджували, то, швидше за все, юрособам, зареєстрованим в період з 28.04.2020 р. по дату набрання чинності наказом, теж доведеться подавати документи. Строк для подання щодо них не встановлений, але ми рекомендуємо не зволікати.

2. Структуру власності і «бенефіціарні» документи доведеться подавати при більшості реєстраційних дій. Наприклад, при внесенні змін до даних про юрособу з ЄДР.

3. У 2022 році стартує щорічне підтвердження даних про бенефіціарів (подання заяви за формою 6, затвердженою наказом Мін’юсту від 18.11.2016 р. № 3268/5).

Куди і що подаватимемо через місяць? Держреєстратору (через ЦНАП/поштою) або нотаріусу, а незабаром і через портал «Дія» або сайт «Он-лайн будинок юстиції».

Якщо просто вноситимете дані про бенефіціарів (без внесення якихось додаткових змін), то треба подати:

— заяву за формою 2 (затверджена наказом Мін’юсту від 18.11.2016 р. № 3268/5), якщо відправляємо поштою, то засвідчуємо підписи на заяві нотаріально;

— структуру власності;

— витяг, виписку або інший документ, що підтверджує держреєстрацію юрособи-нерезидента (якщо засновник — нерезидент);

для бенефіціарів — нерезидентів і резидентів (у яких паспорт-книжечка), — нотаріально засвідчену копію документа, що посвідчує особу.

Рішення загальних зборів не потрібне.

Що за структура власності? Структура власності — документ довільної форми, де ви схематично зображуєте дані про усіх власників юрособи (тих, хто прямо або опосередковано* володіє юрособою або має значний вплив на ухвалення рішень щодо діяльності цього госпсуб’єкта).

* Наприклад, у юрособи 1 є засновник — юрособа 2. Засновники юрособи 2 будуть опосередковано володіти юрособою 1.

Вказувати треба не лише бенефіціарів, а й усіх без винятку власників. Зразки оформлення див. за посиланням: mof.gov.ua/uk/samples_of_drawing_up_a_schematic_representation_of_the_ownership_structure-517.

Про те, хто має подавати «бенефіціарні» документи, хто такі бенефіціари, в які строки подавати щорічне підтвердження та що буде, якщо «бенефіціарні» документи не подати, говоритимемо в одному з найближчих номерів.