15.03.2021

Подаємо Звіт про управління

Разом із річною фінансовою звітністю за 2020 рік великі і середні підприємства повинні подати ще й Звіт про управління. Кому та за якою формою його направляти? Чи можуть оштрафувати, якщо не оприлюднити цей Звіт?

Подання Звіту

Звіт про управління — це документ, який (ст. 1 Закону про бухоблік*):

* Закон України «Про бухоблік та фінзвітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV.

— містить фінансову та нефінансову інформацію про діяльність підприємства, його стан і перспективи розвитку;

— розкриває основні ризики і невизначеності його діяльності.

Складати і подавати Звіт про управління зобов’язані виключно великі і середні підприємства. Мікро- і малі підприємства від подання цього Звіту звільнені (ч. 7 ст. 11 Закону про бухоблік). Причому середні підприємства мають право не відображати у Звіті нефінансову інформацію. Свій вибір вони закріплюють в обліковій політиці.

Нормативно форма Звіту про управління не встановлена. Підприємства її розробляють самостійно. Однак є Методрекомендації зі складання Звіту про управління, затверджені наказом Мінфіну від 07.12.2018 р. № 982 // «Податки & бухоблік», 2019, № 8, с. 10.

Формально Звіт про управління треба подавати тим же органам, яким подається фінансова звітність, і в ті ж строки. Але він не є складовою фінзвітності. У переліку фінзвітних форм з п. 1 розд. II НП(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності» його немає. Тому податківцям цей Звіт не подають (див. лист ДФСУ від 19.02.2019 р. № 5491/7/99-99-15-02-01-17, БЗ 102.20.02 — діяла до 23.05.2020 р.). За тих же підстав відмахнувся від Звіту про управління і Держстат.

Оприлюднення Звіту

Звіт про управління є супутником оприлюднення річної фінзвітності разом з аудиторським висновком. Щоправда, цю вимогу висуває не сам Закон про бухоблік, а п. 2 Порядку № 419**. Тож

** Порядок подання фінзвітності, затверджений постановою КМУ від 28.02.2000 р. № 419.

Звіт про управління оприлюднюють лише тоді, коли сама фінзвітність підлягає оприлюдненню

А якщо не оприлюднити? Чим це загрожує?

За нормами ст. 16316 КпАП за порушення порядку оприлюднення фінзвітності або консолідованої фінзвітності разом з аудиторським звітом передбачений адмінштраф. Розмір санкції вражає: від 17000 до 34000 грн.

Але Звіт про управління, повторимо, не входить до складу фінзвітності. Відповідальність за його неоприлюднення, несвоєчасне оприлюднення, оприлюднення не в повному обсязі не встановлена. І нехай штрафи накладає Орган суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (ст. 24422 КпАП). А в аудиторському звіті за результатами обов’язкового аудиту, щонайменше, має наводитися інформація про узгодженість Звіту про управління з фінзвітністю за звітний період, а також про наявність суттєвих викривлень у Звіті про управління та їх характер (п.п. 5 ч. 3 ст. 14 Закону України від 21.12.2017 р. № 2258-VIII). Це не привід застосовувати адмінштраф за ст. 16316 КпАП!