06.09.2021

е-Лікарняний: труднощі продовження

Нещодавно було оновлено портал Пенсійного фонду. У результаті цього дійства страхувальникам стала доступна така інформація за е-листками непрацездатності (або е-ЛН), як ознака алкогольного/наркотичного сп’яніння, порушення режиму лікування, причина непрацездатності. А ще в е-лікарняному з’явилося поле «номер випадку непрацездатності». Що це за звір такий? Він допоможе визначити, первинний е-ЛН чи продовження. Та про все по порядку.

Увага! Повний перехід на е-лікарняні перенесено на жовтень 2021 року. Тож продовжуємо спокійно приймати паперові лікарняні.

А наша сьогоднішня мета знайти відповідь на запитання: «Як визначити, первинний е-лікарняний чи продовження?».

Що говорить Порядок № 1234*? На підставі е-медвисновків, що складають один випадок тимчасової непрацездатності, формуються е-лікарняні, кожен наступний із яких створюється як продовження першого, шляхом додавання наступного порядкового номера після знаку «-» до унікального номера першого е-лікарняного, та складають один страховий випадок (п. 6 Порядку № 1234). Проте на практиці, схоже, реалізувати цей механізм поки що не вдалося. Але не факт, що його не реалізують пізніше. Тож норму наводимо і розгрібаємо, що маємо на практиці.

* Порядок видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі.., затверджений наказом МОЗ від 17.06.2021 р. № 1234.

Що маємо на практиці? Наразі можливі два варіанти продовження е-лікарняного. Чудний та ще чудніший. Почнемо з першого.

Варіант 1. У разі продовження тимчасової непрацездатності новий е-лікарняний не формується, а в існуючому просто змінюється дата, по яку його видано, та номер, а саме цифра після знаку тире в номері е-лікарняного буде змінена на наступну.

Наприклад, у кабінеті страхувальника є один е-лікарняний працівника з номером 2000555555-3. Чи потрібно шукати попередні (2000555555-1 та 2000555555-2)? Ні, бо ви їх і не знайдете. Просто оплачуєте наявний лікарняний як первинний, за умови, що інших е-лікарняних, що передують цьому чи йдуть за ним та видані тому ж працівникові, немає в кабінеті страхувальника. А якщо є? Тоді можливий другий варіант продовження.

Варіант 2. Якщо на одного працівника відкрито декілька е-ЛН, що йдуть один за одним, то вони можуть складати один страховий випадок, якщо матимуть єдиний номер випадку непрацездатності.

При цьому номери самих е-лікарняних можуть відрізнятися, навіть якщо всі вони видані як продовження.

Пояснимо, як це працює на прикладі. Роботодавець у кабінеті страхувальника має два е-лікарняні, відкриті на одного працівника:

е-Лікарняні йдуть один за одним. У них різні номери. Але вони можуть складати один страховий випадок, якщо матимуть єдиний номер випадку непрацездатності. Для того, щоб його побачити, слід відкрити е-лікарняний. Номер випадку непрацездатності вказаний під номером е-ЛН. Припустимо, що в обох лікарняних один номер випадку непрацездатності — 77777. Тоді лікарняний 2000111111-1 є первинним, а лікарняний 2000222222-1 продовженням.