26.01.2023

Повідомлення про виплату лікарняних: кому подавати?

Кому (Фонду соціального страхування чи Пенсійному фонду) подавати повідомлення про виплату лікарняних та допомоги по вагітності та пологах, що були профінансовані ФСС у 2022 році?

Це запитання з початку січня не дає спокою бухгалтерам. І ось нарешті ФСС вирішив перервати мовчання. Що повідав Фонд? Дивимося роз’яснення від 25.01.2023, з’явилося воно на офіційному сайті ФСС.

Отримано до 2023. Повідомлення про виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги по вагітності та пологах, що були отримані до 01.01.2023, подаємо до ФСС.

Яким способом? У паперовому вигляді:

— особисто звернувшись до відповідного відділення ФСС або

— поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.

На жаль, направити до ФСС повідомлення в електронному вигляді не вийде через технічні причини, пов’язані з припиненням Фонду.

Увага! Актуальний перелік і контакти відділень ФССУ можна знайти за посиланням.

Проте страхувальники з:

— Луганщини повідомлення подають на адресу: м. Дніпро, проспект Яворницького, 93 (отримувач: управління ВД ФСС у Луганській області);

— Херсонщини — до відповідних відділень Кіровоградського управління (контакти за посиланням вище).

Форму повідомлення про виплату працівникам коштів використовуєте ту ж саму, за якою звітували в 2022 році

Вона наведена в додатку 2 до Порядку фінансування, затвердженого постановою правління ФСС від 19.07.2018 № 12 (далі — Порядок № 12).

Отримано у 2023. Наступне запитання: чи потрібно подавати повідомлення щодо сум допомог, отриманих у 2023 році від Пенсійного фонду? ФСС у своєму роз’ясненні говорить, що так, потрібно, але вже до ПФУ. Обґрунтування тут таке.

Пунктом 1 постанови правління Пенсійного фонду від 21.12.2022 № 28-3 (далі — постанова № 28-3) установлено, що ФССшний Порядок № 12 діє до прийняття правлінням Пенсійного фонду нового механізму фінансування страхувальників для надання страхових виплат. Подання повідомлення про виплату коштів застрахованим особам, як і заяви-розрахунку, передбачене саме цим Порядком № 12.

При цьому пенсійники не тільки не скасували їх подання, а й прямо зазначили в п. 1 постанови № 28-3, що заява-розрахунок та повідомлення про виплату коштів застрахованим особам подаються страхувальниками через Єдиний державний вебпортал електронних послуг або вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду, а також можуть подаватися у паперовій формі разом з електронною формою на електронному носії інформації головним управлінням ПФУ в областях та м. Києві за основним місцем обліку страхувальників.

І все б було добре. От тільки механізм подання-прийняття такого повідомлення пенсійниками програмно й досі не реалізовано.

А чи є штраф за несвоєчасне подання повідомлення про виплату коштів застрахованим особам? Ні, немає. Єдине, що може загрожувати страхувальнику, — це перевірка щодо використання страхувальником коштів. Та й то лише у випадку відсутності інформації від страхувальника про виплати застрахованим особам протягом трьох місяців з дня здійснення фінансування.

Тож не хвилюємося. Чекаємо, коли Пенсійний фонд доробить повідомлення. Час ще є.