11.04.2024

Скарга Д7 на постачальника: чи варто подавати?

Якщо постачальник не реєструє податкову накладну (ПН) або не бажає виправляти помилки в обов’язкових реквізитах ПН, то покупець намагається знайти способи впливу на свого контрагента. Одним з таких способів може бути подання на постачальника податківцям заяви-скарги за формою Д7. Однак наскільки дієвою є така скарга? Які наслідки подання такої скарги для продавця та покупця?

Коли може бути подана заява-скарга?

Відповідно до п. 201.10 ПКУ заява-скарга (за формою додатка 7 до декларації з ПДВ, далі — заява-скарга Д7) може бути подана на продавця/покупця у разі:

— допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів податкової накладної (ПН), передбачених п. 201.1 ПКУ. Зверніть увагу: мова йде лише про помилки в обов’язкових реквізитах ПН;

та/або

— порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації ПН/розрахунку коригування (РК) (крім ПН/РК, реєстрація яких зупинена).

Варто звернути увагу, що п. 201.10 ПКУ передбачає можливість подання скарги і на контрагента покупця — платника ПДВ — у випадку нереєстрації ним зменшуючого РК.

А ось, наприклад, якщо постачальник не здійснює заходи з розблокування ПН (ПН заблокована і контрагент не подає документи для її розблокування), то виходить, підстав для подання скарги на продавця, поки ПН знаходиться в стадії блокування, немає.