07.07.2025
Щоб платник податку міг оскаржити рішення податківців у адмінпорядку, він має подати скаргу до контролюючого органу. Із загальними правилами адміноскарження можна ознайомитися у статті «Адміністративне оскарження рішень податківців» // «Податки & бухоблік», 2025, № 54. А зараз ми розглядатимемо правила складання скарги. Причому увагу приділимо правилам складання на всі рішення фіскалів, крім рішень щодо розблокування ПН/РК і зняття ризиковості з платника ПДВ. Детально про скаргу на ці рішення читайте у статті «Адміноскарження рішень щодо блокування ПН/РК і ризиковості платника ПДВ» // «Податки & бухоблік», 2025, № 54.
Розпочнемо з того, що загальні вимоги до складання скарги на рішення податківців містяться у розд. IV Порядку № 916*.
Відповідно до п. 1 цього розділу Порядку № 916 скаргу на рішення податківців можна подати:
— в письмовій формі, тобто оформити на папері. Подають таким чином оформлену скаргу або самостійно / через уповноваженого представника через канцелярію, або направляючи її поштою;
— в електронній формі. У цьому випадку таку скаргу слід надіслати податківцям через меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету (БЗ 127.01).
Не важливо, в якій формі платник податків вирішив направити скаргу на рішення податківців, така скарга обов’язково має містити інформацію, яка наведена у п. 1 розд. IV Порядку № 916.