31.07.2025

Бухоблік податкового кредиту за касовими чеками

Підприємство — платник податку на прибуток та платник ПДВ іноді через директора закуповує ТМЦ. А саме директор за власні кошти купує товари, складає авансовий звіт і йому відшкодовують понесені витрати на основі наданих первинних документів. Бувають випадки, коли за даними чеків сума покупки перевищує 240 грн з ПДВ. Оскільки магазин, у якому директор купує товари, не дає податкову накладну, то суму ПДВ, вказану в чеках, підприємство відносить на витрати (у дебет cубрахунку 949). Чи правильно чинить підприємство?

Право на податковий кредит. Якщо товари придбаваються через підзвітних осіб, то підприємство відображає податковий кредит (ПК) з ПДВ на дату затвердження витрат, понесених працівником (авансового звіту) за наявності (пп. 198.6, 201.11 ПКУ):

зареєстрованої податкової накладної (ПН) або

замінників ПН.

Перелік замінників ПН, на основі яких можна включити суми ПДВ до податкового кредиту, перелічено в п. 201.11 ПКУ.

Одним із таких замінників ПН є чеки РРО/ПРРО. Але на основі чеків РРО/ПРРО в податковий кредит можна віднести не будь-яку суму ПДВ, а тільки ту, яка відповідає вимогам, наведеним у п.п. «б» п. 201.11 ПКУ.