19.05.2025

Дропшипінг та ПДВ: як не потрапити в «ризикові»

В останні роки значною популярністю користується торгівля на умовах дропшипінгу (або пряме постачання). Якщо такою діяльністю займається суб’єкт господарювання — платник ПДВ, то існує великий ризик того, що йому можуть присвоїти ризиковий статус. Як його уникнути, ми і з’ясуємо далі.

Суть дропшипінгу

Дропшипінг — це вид діяльності, при якому посередник (дропшипер) реалізує товар комітента (виробника, оптового торговця, дистриб’ютора), не маючи із цим товаром безпосереднього контакту. Товар відправляється покупцеві безпосередньо зі складу комітента, оминаючи склад посередника.

При цьому посередник оплачує товар комітентові тільки після того, як сам отримав від клієнта оплату за цей товар. Прибуток посередника формується за рахунок різниці між роздрібною вартістю продажу для клієнта та оптовою вартістю, яку він сплачує комітентові.

Оформляють дропшипінгові взаємовідносини зазвичай договором комісії. Детально про облік та оподаткування такої діяльності читайте у «Бухгалтерський та податковий облік дропшипінгу» // «Податки & бухоблік», 2024, № 71.

З огляду на особливості дропшипінгу, у продавця (дропшипера) не буде тих потужностей, які зазвичай є у звичайного продавця, який працює за договором комісії. У нього немає:

— місць зберігання товару;

— магазинів або торгових точок, через які продається товар;

— персоналу — продавців, касирів, вантажників, охоронців тощо.