Дропшипінг — це вид діяльності, при якому посередник (дропшипер) реалізує товар комітента (виробника, оптового торговця, дистриб’ютора), не маючи із цим товаром безпосереднього контакту.
Товар відправляється покупцеві безпосередньо зі складу комітента, оминаючи склад посередника
При цьому посередник оплачує товар комітентові тільки після того, як сам отримав від клієнта оплату за цей товар. Прибуток посередника формується за рахунок різниці між оптовою вартістю, яку він сплачує комітентові, і роздрібною вартістю, за яку продає товар клієнту. Зверніть увагу! Відповідні умови щодо визначення винагороди варто закріпити в договорі, інакше за загальним правилом додатково отримана вигода належатиме комітентові (ч. 2 ст. 1014 ЦКУ).
У свою чергу, комітент відвантажує товар покупцеві тільки після отримання коштів від посередника. Звісно, можливі й інші варіації щодо черговості оплат і відвантажень, про що ми говоритимемо далі. Але схема, описана нами, найпрозоріша для розуміння, тож будемо далі дотримуватися саме її.
Оформляють дропшипінгові взаємовідносини зазвичай договором комісії, згідно з яким дропшипер (комісіонер) зобов’язується укладати договори купівлі-продажу з покупцями від свого імені, але за рахунок комітента, а комітент — відправляти товар покупцеві. Агентський договір на продаж теж можливий, але він розкриває покупцеві особу комітента, тож необхідність у послугах посередника (дропшипера) різко знижується. З огляду на це обгорюватимемо далі дропшипінг саме за договором комісії.