26.10.2017

Новини та події

Порушили строки виплати зарплати: розміри фінсанкцій

Нагадаємо, що за порушення встановлених строків виплати зарплати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більш ніж на 1 місяць, виплата їх у неповному обсязі загрожує роботодавцеві штрафом у розмірі 3 мінзарплат, встановлених на момент виявлення порушення (у 2017 році — 9600 грн.) (абз. 3 ч. 2 ст. 265 КЗпП).

Держпраці в листі від 21.08.2017 р. № 8692/3/4.3-ДП-17 роз’яснює: якщо роботодавець виплатив зарплату або інші «трудові» виплати в невстановлений термін, але із затримкою менше 1 місяця, то роботодавцеві загрожує штраф у розмірі 1 мінзарплати (у 2017 році — 3200 грн.). Розмір такого штрафу передбачений за порушення інших вимог трудового законодавства (абз. 8 ч. 2 ст. 265 КЗпП).

Тобто за вказане порушення роботодавцеві не уникнути фінансових санкцій. Проте розмір штрафу у такому разі складе 1 мінзарплату як за порушення інших вимог трудового законодавства, а не 3 мінзарплати як за порушення строків виплати зарплати або інших «трудових» виплат.

При цьому розмір штрафу не збільшується кратно кількості працівників, щодо яких здійснено порушення з несвоєчасної виплати зарплати або «трудових» виплат (абз. 3 ч. 2 ст. 265 КЗпП) або порушення інших вимог трудового законодавства (абз. 8 ч. 2 ст. 265 КЗпП).

Якщо самі напросилися на візит Держпраці: чи бути штрафам

У п. 31 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою КМУ від 26.04.2017 р. № 295 (див. спецвипуск «ОП», 2017, № 14/1, с. 3), вказано: «За письмовою заявою роботодавця інспектори праці можуть проводити аналіз стану дотримання законодавства про працю та надавати рекомендації щодо його застосування. За результатами проведеного аналізу складається довідка».

А якщо в результаті такого аналізу виявлені недоліки в області трудового законодавства, чи може інспектор праці застосувати до роботодавця штрафні санкції? Держпраці в листі від 16.08.2017 р. № 8453/4.1-ДП-17 вказує: Порядком не передбачено застосування заходів впливу у зв’язку з порушенням законодавства про працю після проведення аналізу стану дотримання законодавства про працю і складання довідки.

Виходить, що після аналізу дотримання роботодавцем трудового законодавства Держпраці виключно видає довідку з результатами такого аналізу, а ось «виписати» штраф навіть за наявності порушення — не може. Притягнення до відповідальності можливе за результатами проведення інспекційного відвідування або невиїзного інспектуванняна підставі відповідних актів.

Кваліфікаційні характеристики для працівників екстреної меддопомоги

Наказом МОЗ від 09.08.2017 р. № 918 (далі — наказ № 918) внесено зміни в Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 «Охорона здоров’я», затверджений наказом МОЗ від 29.03.2002 р. № 117.

Так, прописані кваліфікаційні характеристики для окремих посад у сфері екстреної меддопомоги, а саме для: інструктора з надання догоспітальної допомоги, парамедика (замінює фельдшера з медицини невідкладних станів), екстреного медичного техніка і інструктора з надання першої допомоги.

Зверніть увагу на п. 3 наказу № 918, в якому сказано про набуття ним чинності. Так, наказ із вказаними змінами набуває чинності з дня внесення змін до Національного класифікатора України ДК 003:2010, затвердженого наказом Держспоживстандарту від 28.07.2010 р. № 327. На момент підготовки матеріалу в номер наведені вище посади не фігурують у Національному класифікаторові України ДК 003:2010.