25.11.2021

е-Лікарняні: якщо СМС-повідомлення не надійшли

Чи всі працівники у разі відкриття е-лікарняного отримують два СМС-повідомлення на особистий телефон про формування електронних медвисновку та лікарняного? Чи слід хвилюватися, якщо якесь із двох або обидва СМС не надійшли? Чи означає неотримання повідомлень, що будуть проблеми з нарахуванням лікарняних? Зараз розберемося!

З 1 жовтня 2021 року усі заклади охорони здоров’я перейшли на оформлення електронних лікарняних. ФСС на своїй офіційній сторінці www.fssu.gov.ua в роз’ясненні застрахованим особам від 06.10.2021 зазначив таке.

Якщо ви маєте офіційне працевлаштування, то в разі тимчасової непрацездатності для вас буде автоматично відкрито електронний лікарняний. Він сформується на підставі медичного висновку, який лікуючий або сімейний лікар створить після огляду. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медвисновку для дитини застрахованої особи, яка потребує догляду.

Після створення медвисновку та його відправлення до реєстру листків непрацездатності на ваш контактний номер телефону надійдуть два повідомлення:

• від E-Health щодо створення е-медвисновку із зазначенням його номера;

• від Пенсійного фонду щодо формування е-лікарняного, його номера і періоду дії.

Далі ФСС вказує на необхідність повідомити про це роботодавця будь-яким зручним для обох способом, наприклад, телефоном.

Та чи дійсно все так, як роз’яснив Фонд, та чи важливі ті СМСки?

СМС про е-медвисновок

У разі формування лікуючим лікарем е-медвисновку про тимчасову непрацездатність ви отримає відповідне повідомлення на телефон. Воно міститиме 16-значний номер медвисновку і підтверджуватиме, що висновок був створений саме вам.

СМС-повідомлення може не прийти, якщо:

• ви не обрали такий спосіб комунікації;

• неактуальні ваші дані в системі E-Health (неправильний номер телефону, введені з помилками або змінилися персональні дані, а ви про це не повідомили). Необхідно разом із лікарем перевірити дані та за необхідності змінити їх;

• е-медвисновок був помилково створений іншій особі.

Увага! е-Медвисновок створюється для непрацездатної фізособи (працівника). Він не потрібен роботодавцеві. Проте на підставі е-медвисновку формується е-лікарняний. Тож вам буде спокійніше, якщо СМС ви все ж отримаєте.

СМС про е-лікарняний

Одразу скажемо: більшість із вас не отримає СМС-повідомлення від Пенсійного фонду щодо формування е-лікарняного. Чому? Тому що

УВАГА!

таке повідомлення може отримати тільки та особа, яка зареєструвалася в особистому кабінеті на порталі Пенсійного фонду та обрала цей спосіб комунікації

Не зареєструвався — СМС не отримав. Хочете, щоб вас повідомляли? Тоді йдемо на портал Пенсійного фонду. Доступ до нього можливий з будь-якого пристрою, у тому числі зі смартфона або планшета. Реєстрація на порталі доступна декількома способами: за заявою, за допомогою КЕП, вхід з БанкID або МобайлID (див. статтю «Портал електронних послуг ПФУ: отримуємо користь» // «ОП», 2021, № 11).

Проте для надання згоди на отримання СМС слід мати саме КЕП.

Вирішили заморочитися, зареєструвалися й увійшли до особистого кабінету? Тоді знаходимо розділ «Дистанційне інформування». У цьому розділі надаємо згоду на отримання СМС-повідомлень від Пенсійного фонду та вносимо у відповідне поле свій номер телефону.

Проте навіть після реєстрації та надання згоди на СМС-інформування ви можете не отримати повідомлення про створення е-лікарняного, якщо зазначили номер телефону з помилкою чи він у вас згодом змінився.

Також ви не отримаєте СМС у випадку, коли е-лікарняний не було створено. Якщо система не знаходить працівника у Реєстрі застрахованих осіб, е-лікарняний не формується. Причин тому може бути багато, зокрема, такі:

• не збігаються ваші П. І. Б., дата народження, податковий номер в Реєстрі пацієнтів МОЗ і Реєстрі застрахованих осіб Пенсійного фонду. У результаті система не може визначити вас як застраховану особу;

• до Реєстру застрахованих осіб роботодавець не подав ваші дані або подав із помилками;

• ви офіційно не працевлаштовані та в Реєстрі застрахованих осіб відсутні дані про сплату ЄСВ.

Якщо ви не отримали від Пенсійного фонду СМС-повідомлення, хоча й надали згоду, то перевірте в особистому кабінеті на порталі ПФУ, чи є ваш лікарняний у розділі «Дані щодо непрацездатності». Якщо є — можна не хвилюватися щодо відсутності СМС. Якщо немає — варто бити тривогу. У цьому випадку слід звернутися до лікаря, чи надходила відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності. Якщо лікар отримав повідомлення «запис не знайдено», а ви є застрахованою особою, то далі звертаєтеся до роботодавця. Останній повинен перевірити коректність відомостей, що подавалися на вас до Реєстру застрахованих осіб.

Якщо у роботодавця помилок немає, звертаємося до Пенсійного фонду. Телефон гарячої лінії — 0800503753.

Але ж якщо е-лікарняний створено і роботодавець бачить його номер та період дії у своєму кабінеті страхувальника на порталі Пенсійного фонду — проблем у вас немає, навіть якщо СМС-ка не надійшла.

Чи є життя без СМС?

Так чи можна обійтися без цих СМС? Цілком можливо.

Перебуваючи на прийомі у лікаря, просимо його назвати номер е-лікарняного. Лікар не бачить е-лікарняний, але бачить його номер. Цю інформацію передаємо роботодавцеві. Навіть якщо ви забули запитати лікаря, перевірити наявність е-лікарняного можна в особистому кабінеті на порталі Пенсійного фонду, здійснивши вхід з БанкID або МобайлID.

Що стосується роботодавця, то для нього взагалі не має значення, отримав чи ні працівник СМС-повідомлення від E-Health та Пенсійного фонду. Головне — щоб працівник поінформував про свою тимчасову непрацездатність та відомості про його е-лікарняний були наявні на вебпорталі Пенсійного фонду.

ВИСНОВКИ

• СМС-повідомлення від E-Health та Пенсійного фонду є підтвердженням того, що етапи формування е-медвисновку та е-лікарняного успішно пройдені.

• За потреби працівники можуть повідомити роботодавцю номер е-лікарняного, навіть не отримуючи СМС від Пенсійного фонду. Достатньо запитати такий номер у лікаря.