09.01.2025

Номенклатура справ: що це за документ та як його заповнити

Щорічно (наприкінці року) підприємства, установи, організації переглядають свою номенклатуру справ та складають нову номенклатуру на наступний рік. Як це зробити та які нюанси при цьому врахувати, розповімо у нашій статті.

Загальні моменти

Що це за документ? Номенклатура справ — це обов’язковий для кожної юрособи систематизований перелік назв справ, що формуються в її діловодстві, із зазначенням строків зберігання справ (ст. 1 Закону про НАФ*, п. 1 Правил № 1000/5**).

* Закон України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» від 24.12.93 № 3814-XII.

** Правила організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затверджені наказом Мін’юсту від 18.06.2015 № 1000/5.

Цей документ призваний:

— встановити єдиний порядок формування справ для документів, створених і в електронній, і в паперовій формах;

— забезпечити облік справ;

— оперативно шукати документи за їх змістом і видом;

— визначити строки зберігання справ.