26.06.2025

Складаємо наказ про відрахування зайво виплачених коштів із зарплати працівника

Ситуація. Внаслідок лічильної помилки, допущеної бухгалтером під час нарахування зарплати, працівнику було виплачено завищену суму зарплати. Помилку виявили вже у наступному місяці. Працівник не заперечує проти повернення надміру отриманих коштів шляхом утримання їх із його зарплати. Але як правильно оформити наказ про таке відрахування? Розповімо далі.

Нагадаємо: за власною ініціативою роботодавець може утримати із зарплати працівника помилково виплачені кошти, лише якщо одночасно виконуються такі умови (ст. 127 КЗпП):

1) зайва виплата відбулася у результаті лічильної помилки.

Лічильними помилками вважаються помилки, пов’язані з процесом обчислення (ч. 24 постанови № 13*). Це, зокрема, механічні, арифметичні помилки, помилки через збій бухгалтерської програми;

* Постанова Пленуму Верховного Суду України «Про практику застосування судами законодавства про оплату праці» від 24.12.99 № 13.

2) працівник не оспорює підстави та розмір відрахування;

3) наказ роботодавця про відрахування видається не пізніше 1 місяця з дня виплати неправильно обчисленої суми.