04.10.2010
На відкриття весільного салону надихнуло власне весілля
Олено, коли у вас виникла ідея відкрити весільний салон, хто вас підтримав?
Весільні сукні — це особлива ніша. Адже в цьому бізнесі немає постійних клієнтів. Що доводиться враховувати, щоб покупці йшли саме до вас?
Я не відкрию Америку, якщо скажу, що кожна майбутня наречена — це індивідуальність. Зі своїм характером, капризами, фігурою, смаками і, звичайно, з різними матеріальними можливостями. Тому в нашому салоні представлені як шикарні дорогі сукні зі шлейфами з нових колекцій світових брендів, так і класичні сукні без шлейфів від українських виробників. Буває й так, що при всьому розмаїтті вибору дівчині нічого не підходить. У такому разі в наших клієнток є можливість замовити сукню за каталогом, в якому представлено близько ста моделей. Ми допомагаємо підібрати і розмір, і модель. Як правило, без покупки ніхто від нас не йде. Наш салон робить акцент на весільних сукнях з довгими шлейфами — саме вони зараз користуються величезною популярністю і завжди знаходяться ніби поза модою. Самі сукні ми замовляємо у Штатах. Фірми, з якими ми співпрацюємо, дають можливість замовляти як цілі колекції весільних суконь, так і одиничні примірники. Буває й так, що сукню доставили, але за цей час наречена або від хвилювання, або ще чомусь схудла. У такому разі ми робимо професійну підгонку по фігурі з урахуванням побажань нареченої.
Наскільки відрізняється попит на весільні сукні залежно від пори року?
Олено, за ті півроку, як ви відкрилися, вже встигли відчути конкуренцію?
Сьогодні я цілком упевнена в тому, що саме конкуренція є потужним стимулом до досконалості. Можливо, це прозвучить дещо самовпевнено, але ми конкуренції не боїмося. Справа в тому, що наші клієнти можуть обійти всі салони, порівняти ціни, асортимент і потім повертаються до нас, тому що в нас і ціни на дизайнерські сукні нижчі, і асортимент вищий. Я завжди дотримувалася правила, що нехай товар буде трохи дешевший, зате кожна наша клієнтка, що вже відбулася, обов'язково потім приведе до нас свою незаміжню подругу. Крім того, з першого дня ми ввели для наших покупниць таку послугу, як безкоштовний весільний макіяж і надання знижок на послуги флоризму, фотографа. Зі свого досвіду знаю, скільки часу займали всі ці організаційні питання, тому ми одразу створили такий салон, де наречена може обрати не тільки сукню своєї мрії, а й позбавити себе зайвого весільного клопоту, і вибрати у нас все, як-то кажуть, від «а» до «я». Тобто, починаючи від весільної сукні і закінчуючи вибором тамади та навіть дизайну весільних келихів.
Олено, не секрет, що наречені — найвимогливіша категорія покупців. Як вирішуєте спірні питання з клієнтами, якщо вони виникають?
Узагалі-то ми не конфліктні — навіщо псувати людям свято? А якщо нам трапляється клієнт з характером, то наш головний аргумент у будь-якій ситуації — це приголомшлива весільна сукня. Ми завжди вмовляємо приміряти. А далі дівчина вже сама все бачить — і якість, і дизайн.
Олено, весільний салон — це, безумовно, красивий бізнес. Але, щоб він процвітав, які особисті якості вам довелося розвинути?
Щоб займатися будь-яким бізнесом, потрібні вольові якості, організованість, завзятість. Щодо весільного бізнесу, то для того, щоб продавати весільні сукні, перш за все треба любити свою справу, мати відчуття смаку і стилю, вміти побачити в кожній нареченій індивідуальність та зуміти її підкреслити. А ще потрібно бути дуже тактовним і гнучким, пам'ятаючи про те, що люди, які до вас прийшли, готуються до свята.