04.08.2014

Чи повинен єдиноподатник, який добровільно використовує РРО, мати платіжний термінал

Лист Держспоживінспекції від 05.05.2014 р. № 2565-3-11/8

Як відомо, підприємець на єдиному податку має повне право не використовувати у своїй діяльності РРО (пункт 296.10 ПКУ, пункт 6 статті 9 Закону про РРО). Як наслідок, він також може не встановлювати платіжні термінали* (ПТ).

* Листи Міндоходів від 29.04.2013 р. № 2397/5/99-99-18-05-16 і Мінекономрозвитку від 07.05.2013 р. № 3502-06/16081-12.

Водночас підприємці-єдиноподатники можуть на свій розсуд використовувати РРО, не переводячи апарати у фіскальний режим (для полегшення ведення обліку).

Запитання: чи повинні єдиноподатники, які добровільно використовують РРО, встановлювати і ПТ?

Міндоходівці в листі від 26.02.2014 р. № 3737/6/99-99-18-03-01-15 буквально тлумачили законодавство та відповіли: так, повинні!

А ось Держспоживінспекція в листі, що коментується, хоч і не надала прямої відповіді, однак, судячи з тону листа, дотримується цілком лояльної позиції. Адже не просто так згадано статтю 19 Конституції України: основа правового порядку в Україні — ніхто не може бути змушений робити те, що не передбачено законодавством.

Одночасно, ураховуючи протилежну позицію з цього питання Міндоходів, ще раз звертаємо увагу на таке: якщо працівники Держспоживінспекції і не визнають за порушення відсутність ПТ, то значний адмінштраф загрожує винним особам від податківців (1700 — 3400 грн., а за повторне порушення протягом року — 8500 — 17000 грн. за статтею 16315 КУпАП). А останні, як ми вже зазначили, вимагають наявність ПТ у всіх користувачів РРО, у тому числі добровільних.