13.05.2010

Оформлення простою як мінімізація витрат підприємства

Відповідь на запитання

Оформлення простою як мінімізація витрат підприємства

 

Компанія простоює у зв’язку з відсутністю замовлень. Чи можна на цей час оформити простій і як це відобразиться при заповненні декларації з податку на прибуток?

 

Згідно зі

ст. 34 КЗпП1 простій — це зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами.

1 Кодекс законів про працю України від 10.12.1971 р.

У випадку відсутності діяльності оформлення простою і буде найкращим варіантом для мінімізації витрат підприємства за умови очікування відновлення діяльності в майбутньому.

Загалом, оформлення простою має вплив лише на нарахування та виплату заробітної плати працівникам, так як простій не з вини працівника не є підставою для невиплати йому заробітної плати. За час простою підприємство повинне виплатити працівникам 2/3 розміру тарифної ставки вустановленого працівникові розряду або посадового окладу.

У разі простою працівники також можуть бути переведені за їх згодою з урахуванням спеціальності та кваліфікації на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації на весь час простою або на інше підприємство, але в тій самій місцевості на строк до одного місяця.

Оформлення простою відбувається оформленням наказу по підприємству щодо простою із зазначенням його початку та завершення.

Що стосується декларації з податку на прибуток, то жодних особливостей щодо її заповнення за час простою чинним законодавством не передбачено.

 

Василь Качерай