Темы статей
Выбрать темы

Положення про порядок передачі об’єктів права державної власності

Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.1998 р. № 1482*

* Із змінами і доповненнями, останні з яких внесено постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 р. № 389. — Прим. ред.

1. Це Положення визначає порядок безоплатної передачі об’єктів права державної власності із сфери управління міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, Фонду державного майна, інших державних органів, які відповідно до законодавства здійснюють функції з управління державним майном, об’єднань підприємств, яким делеговано функції з управління майном підприємств і організацій, заснованих на державній власності (далі — органи, уповноважені управляти державним майном), Національної академії наук, галузевих академій наук, інших установ та організацій, яким державне майно передано у безоплатне користування (далі — самоврядні організації), до сфери управління інших органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій.

Дія цього Положення не поширюється на об’єкти незавершеного будівництва, фінансування якого здійснюється в поточному році за рахунок державних капітальних вкладень, та об’єкти капітального будівництва, які передаються в експлуатацію після його завершення.

2. Об’єктами передачі згідно з цим Положенням є:

а) цілісні майнові комплекси підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів (далі — підприємства). Структурний підрозділ підприємства може бути об’єктом передачі після виділення його в установленому порядку в цілісний майновий комплекс на підставі розподільного балансу;

нерухоме майно (будівлі, споруди, у тому числі об’єкти незавершеного будівництва, крім об’єктів, зазначених в абзаці другому пункту 1 цього Положення, а також нежитлові приміщення після виділення їх в окрему облікову одиницю (інвентарний об’єкт) та за умови подальшого укладення з іншими балансоутримувачами будинку, в якому передаються приміщення, договору про спільне користування та утримання будинку і прибудинкової території), яке використовується для розміщення апарату державного органу;

б) нерухоме майно (будівлі, споруди, у тому числі об’єкти незавершеного будівництва, крім об’єктів, зазначених в абзаці другому пункту 1 цього Положення, а також нежитлові приміщення), крім майна, зазначеного в абзаці другому підпункту «а» цього пункту, після виділення його в окрему облікову одиницю (інвентарний об’єкт) за умови подальшого укладення з іншими балансоутримувачами будинку, в якому передаються приміщення, договору про спільне користування та утримання будинку і прибудинкової території;

в) підпункт «в» пункту 2 виключено;

г) державне майно, що не увійшло до статутного капіталу господарських товариств, створених у процесі приватизації, корпоратизації;

ґ) підприємства, показники фінансово-господарської діяльності яких погіршилися внаслідок неефективного управління ними органами, уповноваженими управляти державним майном, або самоврядними організаціями;

д) підпункт «д» пункту 2 виключено;

е) інше окреме індивідуально визначене майно підприємств (крім нерухомого);

є) інше окреме індивідуально визначене майно підприємств (крім нерухомого), яке буде використовуватися суб’єктами боротьби з тероризмом, зазначеними у Законі України «Про боротьбу з тероризмом» (далі — суб’єкт боротьби з тероризмом), у період проведення антитерористичної операції.

3. Ініціатива щодо передачі об’єктів права державної власності може виходити відповідно від органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій.

4. Передача об’єктів права державної власності здійснюється за рішенням:

а) Кабінету Міністрів України — щодо об’єктів, визначених підпунктами «а» і «ґ» пункту 2 цього Положення;

б) органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій за погодженням з Фондом державного майна — щодо об’єктів, визначених підпунктом «б» пункту 2 цього Положення;

в) засновника господарського товариства та органу, уповноваженого управляти державним майном, який приймає майно, за погодженням з Фондом державного майна — щодо об’єктів, визначених підпунктом «г» пункту 2 цього Положення;

г) підпункт «г» пункту 4 виключено;

ґ) органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій та суб’єктів боротьби з тероризмом за погодженням з підприємством, за яким закріплене майно, — щодо об’єктів, зазначених у підпункті «є» пункту 2 цього Положення;

д) органів, уповноважених управляти державним майном, або самоврядних організацій за погодженням з підприємствами, за якими закріплене майно, — щодо об’єктів, визначених у підпункті «е» пункту 2 цього Положення.

Передача об’єктів державної власності від одного підприємства до іншого (у разі коли підприємства належать до сфери управління одного і того ж органу, уповноваженого управляти державним майном, або самоврядної організації) здійснюється:

за рішенням Кабінету Міністрів України на підставі пропозиції органу, уповноваженого управляти державним майном, або самоврядної організації за погодженням з підприємствами, Фондом державного майна, Мінфіном і Мінекономрозвитку — щодо нерухомого майна, зазначеного в абзаці другому підпункту «а» пункту 2 цього Положення;

за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном, за погодженням з підприємствами, Фондом державного майна — щодо інших цілісних майнових комплексів структурних підрозділів підприємств та нерухомого майна, зазначеного у підпункті «б» пункту 2 цього Положення;

за рішенням органу, уповноваженого управляти державним майном, або самоврядної організації за погодженням з підприємствами — щодо іншого окремого індивідуально визначеного майна підприємств (крім нерухомого).

5. Пропозиції щодо передачі об’єктів права державної власності, яка здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, погоджуються ініціатором передачі з:

відповідним органом, уповноваженим управляти державним майном, або самоврядною організацією;

відповідним органом охорони культурної спадщини — у разі передачі об’єктів культурної спадщини, що є пам’ятками;

Антимонопольним комітетом — шляхом отримання дозволу на зазначену передачу у випадках, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції;

підприємством — у разі передачі закріпленого за ним на праві господарського відання (оперативного управління) майна, крім випадків, коли підприємство розташоване на тимчасово окупованій території України або на території проведення антитерористичної операції;

трудовим колективом підприємства — у разі передачі об’єктів соціальної інфраструктури, споруджених за рахунок коштів цього підприємства, крім випадків, коли підприємство розташоване на тимчасово окупованій території України або на території проведення антитерористичної операції. Згода трудового колективу підприємства подається у формі виписки з протоколу загальних зборів (конференції представників).

У разі недосягнення згоди між сторонами, що передають і приймають об’єкти передачі, або з іншими сторонами, що погоджують передачу об’єктів, спільним рішенням цих сторін може створюватися тимчасова узгоджувальна робоча група для опрацювання взаємоприйнятних рішень та визначення у разі потреби додаткових умов запропонованої передачі. Якщо виконання зазначених додаткових умов передачі залежить від органу, не задіяного раніше у процесі передачі, ініціатор передачі погоджує додаткові умови з цим органом.

6. Якщо передача здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України, пропозиції, погоджені відповідно до вимог пункту 5 цього Положення, подаються ініціатором такої передачі до Мінекономрозвитку.

У пропозиціях зазначається:

найменування підприємства, його місцезнаходження, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ, найменування органу, який здійснює повноваження з управління зазначеним державним майном, стан приватизації (корпоратизації) підприємства;

у разі передачі цілісного майнового комплексу структурного підрозділу підприємства або нерухомого майна — характеристика об’єкта, що передається.

До пропозицій додаються:

копія статуту (положення) підприємства;

засвідчені в установленому порядку копії балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів і звіту про дебіторську та кредиторську заборгованість за останній календарний рік та на останню звітну дату;

бізнес-план або техніко-економічне обґрунтування (з визначенням етапів, термінів, шляхів та засобів реалізації) ефективного використання державного майна, що є об’єктом передачі, з визначенням джерел фінансування видатків з його утримання (далі — економічне обґрунтування), розроблені за встановленою Мінекономрозвитку формою та погоджені органом, до сфери управління якого передається державне майно;

витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо об’єктів, права на які підлягають державній реєстрації.

У разі подання пропозицій, що не відповідають зазначеним вимогам, Мінекономрозвитку у місячний термін:

а) повідомляє про це ініціатора передачі;

б) відмовляє в передачі, якщо:

функціональне призначення об’єкта передачі не відповідає завданням, покладеним на орган, уповноважений управляти державним майном, до сфери управління якого пропонується передати майно;

до суб’єкта господарської діяльності застосовуються такі судові процедури банкрутства, як санація боржника (крім випадків, коли об’єктами передачі є житловий фонд та об’єкти соціальної інфраструктури) або ліквідація банкрута, або майно суб’єкта господарської діяльності перебуває у податковій заставі;

об’єкт передачі потребує неадекватних очікуваному економічному ефекту видатків з державного бюджету;

бізнес-план або техніко-економічне обґрунтування не відповідають встановленим Мінекономрозвитку вимогам.

Мінекономрозвитку на підставі узгоджених пропозицій, внесених із дотриманням вимог цього Положення, готує і у місячний строк подає за погодженням з Мінфіном, Фондом державного майна, а у разі передачі об’єктів, зазначених в абзаці першому підпункту «а» пункту 2 цього Положення, — з Державною службою статистики проекти відповідних рішень Кабінету Міністрів України.

Органи, до сфери управління яких передаються цілісні майнові комплекси підприємств, зазначені в підпунктах «а» і «ґ» пункту 2 цього Положення, проводять постійний моніторинг виконання бізнес-плану та подають Мінекономрозвитку інформацію, необхідну для здійснення ним контролю за виконанням функцій з управління зазначеними підприємствами.

Передача об’єктів, зазначених у підпункті «ґ» пункту 2 цього Положення, здійснюється на підставі внесених з дотриманням вимог цього Положення пропозицій Мінекономрозвитку, погоджених з органом, до сфери управління якого пропонується передати підприємство, а також з Мінфіном, Фондом державного майна.

7. У разі коли передача державного майна здійснюється за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном (органу, уповноваженого управляти державним майном), або самоврядних організацій, пропозиції щодо передачі структурного підрозділу підприємства, нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного (рухомого) майна погоджуються відповідно до пункту 5 цього Положення (залежно від виду майна), а також з Фондом державного майна (крім іншого окремого індивідуально визначеного майна).

У пропозиціях зазначаються назва майна, його місцезнаходження, найменування та місцезнаходження підприємства — балансоутримувача, ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ, стан його приватизації (корпоратизації), найменування органу, уповноваженого управляти державним майном, або самоврядної організації.

До пропозицій додаються:

а) у разі передачі нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна підприємства:

характеристика об’єкта передачі;

техніко-економічне обґрунтування, що містить детальні розрахунки видатків, джерела, за рахунок яких утримуються об’єкти, що передаються, напрями і прогнозовану ефективність їх використання;

витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо об’єктів, права на які підлягають державній реєстрації;

титули будов та витяг з проектно-кошторисної документації, у якому зазначено ступінь будівельної готовності об’єкта незавершеного будівництва;

б) у разі передачі структурного підрозділу підприємства:

копія статуту (положення) підприємства;

витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо об’єктів, права на які підлягають державній реєстрації;

засвідчені в установленому порядку копії балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів та звіту про кредиторську і дебіторську заборгованість за останній календарний рік та на останню звітну дату;

бізнес-план або техніко-економічне обґрунтування.

У разі подання пропозицій, що не відповідають зазначеним вимогам, Мінекономрозвитку у місячний термін:

а) повідомляє про це ініціатора передачі;

б) відмовляє в передачі у разі, коли:

орган державної податкової служби не погодив передачу майна, що є об’єктом податкової застави;

подання містить неповну чи недостовірну інформацію щодо об’єкта передачі;

техніко-економічне обґрунтування, згідно з висновком Мінекономрозвитку, не відповідає встановленим вимогам.

8. Передача об’єктів права державної власності здійснюється комісією з питань передачі об’єктів (крім об’єктів, зазначених у підпункті «є» пункту 2 цього Положення), до складу якої входять:

представники органу, уповноваженого управляти державним майном, або самоврядної організації, які приймають та передають державне майно, — у разі передачі підприємств та нерухомого майна, а також представники підприємства, майно якого підлягає передачі, — у разі передачі нерухомого майна;

представники органу, уповноваженого управляти державним майном, або самоврядної організації, які приймають та передають державне майно, підприємства і його трудового колективу — у разі передачі іншого окремого індивідуально визначеного майна (крім нерухомого).

У разі передачі орендованого майна до складу комісії з питань передачі об’єктів додатково включаються представники орендодавця і орендаря.

9. Комісію з питань передачі об’єктів створює та призначає її голову орган, уповноважений управляти державним майном, або самоврядна організація, які приймають державне майно.

Комісію очолює:

заступник керівника органу, уповноваженого управляти державним майном, або самоврядної організації — якщо передача об’єктів здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України;

керівник структурного підрозділу органу, уповноваженого управляти державним майном, або самоврядної організації — якщо передача об’єктів здійснюється за рішенням органу, уповноваженого управляти державним майном, або самоврядної організації.

Орган, який створює комісію з питань передачі об’єктів, у триденний термін з дня прийняття рішення про передачу об’єктів повідомляє відповідні підприємства, установи і організації про визначення кандидатур до складу комісії.

Відповідні підприємства, установи і організації зобов’язані у п’ятиденний термін з дня отримання повідомлення делегувати до складу комісії своїх представників. Якщо у зазначений термін вони не делегували своїх представників, орган, який створює комісію, має право затвердити склад комісії без цих представників. При цьому орган, що передає об’єкт, зобов’язаний у триденний строк подати органу, який утворює комісію, документи, визначені пунктом 10 цього Положення.

Передача майна здійснюється в місячний термін з дня прийняття рішення про передачу.

10. Передача оформляється актом приймання-передачі за формою згідно з додатком до Порядку подання та розгляду пропозицій щодо передачі об’єктів з комунальної у державну власність та утворення і роботи комісії з питань передачі об’єктів у державну власність, затвердженого цією постановою. Акт складається у чотирьох примірниках, підписується головою і членами комісії та затверджується органом, який створив комісію. Право на управління об’єктом передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі.

До акта приймання-передачі підприємства додаються:

копія статуту (положення) підприємства;

контракт з керівником підприємства;

договір оренди цілісного майнового комплексу;

договори найму (оренди) нежитлових приміщень;

бухгалтерський баланс, складений на останню звітну дату, з відміткою органу державної податкової служби про його прийняття.

Операції з передачі державного майна відображаються у бухгалтерському обліку в порядку, визначеному Мінфіном.

До акта приймання-передачі об’єктів, зазначених у підпунктах «а», «б», «г» і «е» пункту 2 цього Положення, додаються:

документи, що підтверджують право власності на нерухоме майно;

копія свідоцтва про реєстрацію об’єкта культурної спадщини як пам’ятки;

виписка з бухгалтерського балансу, складеного на останню звітну дату, про вартість об’єкта передачі;

титули будов та проектно-кошторисна документація — у разі передачі об’єктів незавершеного будівництва;

договори найму (оренди) нежитлових приміщень.

101. У разі передачі об’єктів, зазначених у підпункті «є» пункту 2 цього Положення, комісія з питань передачі об’єктів не утворюється.

Передача об’єктів оформляється актом приймання-передачі окремого індивідуально визначеного майна підприємств (крім нерухомого), який складається у чотирьох примірниках і підписується уповноваженою особою органу, уповноваженого управляти державним майном, що передає об’єкт, та уповноваженою особою суб’єкта боротьби з тероризмом, що його приймає, та затверджується їх наказами.

Право на управління об’єктом передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі.

В акті приймання-передачі окремого індивідуально визначеного майна підприємств (крім нерухомого) зазначаються:

найменування суб’єкта боротьби з тероризмом;

повне найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код підприємства, за яким закріплене майно;

назва документа, що підтверджує право власності на майно (за наявності);

опис майна, достатній для його ідентифікації, інвентарний номер, початкова та залишкова вартість, ступінь зносу, амортизаційні відрахування;

для транспортних (наземних, водних, повітряних) та інших технічних засобів — відомості про реєстраційний номер, марку, модель, номер кузова, рік випуску.

Разом з майном передається наявна документація щодо нього.

11. Органи, до сфери управління яких передано державне майно, з дня затвердження акта приймання-передачі зобов’язані:

повідомити у двотижневий строк про таку передачу органам державної статистики, державної податкової служби, фінансовим органам, Фонду державного майна для внесення відомостей до Єдиного реєстру об’єктів державної власності, відповідним органам охорони культурної спадщини (стосовно об’єктів культурної спадщини, що є пам’ятками) та Мінекономрозвитку (стосовно об’єктів, передача яких здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України);

закріпити у двотижневий строк нерухоме та інше окреме індивідуально визначене майно за відповідним підприємством на праві господарського відання або оперативного управління;

внести відповідні зміни до установчих документів підприємства та провести їх державну реєстрацію відповідно до законодавства;

здійснити в установленому законодавством порядку оформлення та державну реєстрацію речових прав щодо об’єктів передачі, права на які підлягають такій реєстрації.

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше