Питання проведення тих чи інших видатків у період дії воєнного стану не втрачають своєї популярності. Цього разу розглянемо, в яку чергу можливо здійснити видатки на встановлення дитячого ігрового майданчика.
Чи можливо здійснити видатки на встановлення майданчика?
Чи взагалі можливо здійснювати видатки на встановлення, монтаж, налагодження та подальше утримання майна, отриманого як благодійна допомога? Так, абсолютно можливо. Адже після отримання і оприбуткування набувач благодійної допомоги стає власником та балансоутримувачем такого майна і має право здійснювати всі необхідні видатки, пов’язані з цим майном.
Водночас у період дії воєнного стану можливість та черговість здійснення видатків обмежена Порядком № 590*.
До речі, останні новини про здійснення видатків в умовах воєнного стану читайте у матеріалі «Ура! Перелік дозволених видатків розширено» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 12.
Тож далі з’ясуємо, що каже нам п. 19 Порядку № 590 з приводу зазначених у запитанні видатків. І вже не вперше «рятівним кругом» стане можливість проведення видатків на благоустрій. Такі видатки належать до видатків другої черги, які можна здійснювати за кошти як загального, так і спеціального фонду.
Нагадаємо: до об’єктів благоустрою населених пунктів належать:
1) території загального користування:
а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки — пам’ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики;
б) пам’ятки культурної та історичної спадщини;
в) майдани, площі, бульвари, проспекти;
г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки;
ґ) пляжі;
д) кладовища;
е) інші території загального користування;
2) прибудинкові території;
3) території будівель та споруд інженерного захисту територій;
4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.
Такий перелік наведений у ч. 1 ст. 13 Закону № 2807*.
* Закон України «Про благоустрій населених пунктів» від 06.09.2005 № 2807-IV.
Як випливає із цього переліку, майданчики окремо, а також території бюджетних установ та організацій загалом, є об’єктами благоустрою. Відповідно встановлення дитячого ігрового майданчика цілком можна розглядати як облаштування об’єкта благоустрою.
Висновок: оплату послуг зі встановлення дитячого ігрового майданчика можна провести у другу чергу за кошти як загального, так і спеціального фонду.
Також зауважте: якщо благодійником виступає, наприклад, міжнародна організація і саме за її кошти буде здійснено подальше встановлення дитячого майданчика, в такому разі взагалі немає жодних проблем.
Адже за кошти як загального, так і спеціального фонду п. 19 Порядок № 590 дозволяє проводити у другу чергу видатки на закупівлю товарів, робіт та послуг під час реалізації проєктів, виконання програм допомоги за підтримки ЄС, урядів іноземних держав, іноземних фінансових та донорських установ і міжнародних фінорганізацій, у т. ч. на умовах співфінансування.
Таким чином, у рамках виконання зазначених проєктів і програм можуть бути придбані будь-які товари, роботи і послуги.
Який КЕКВ застосувати?
У питаннях застосування КЕКВ традиційно керуймося Інструкцією № 333* та виходимо із економічної суті платежу.
Оплату послуг зі встановлення обладнання слід планувати і проводити за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».
За цим же кодом проводиться і оплата послуг із благоустрою населених пунктів.