Темы статей
Выбрать темы

Ура! Перелік дозволених видатків розширено

Станкус Татьяна, эксперт журнала «Бюджетная бухгалтерия»
Новини про розширення переліку видатків другої черги, визначених Порядком № 590*, завжди тішать розпорядників бюджетних коштів. Тож зустрічайте радісні зміни, запроваджені постановою № 230**.

* Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

** Постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» від 14.03.2023 № 230.

Традиційно нагадаємо: в період дії воєнного стану видатками першої черги незмінно лишаються видатки на нацбезпеку та оборону. Тоді як переважна більшість видатків здійснюються у другу чергу. Їх перелік визначено п. 19 Порядку № 590. Саме ці видатки негласно і називають дозволеними.

Підписання документів на «особливих» територіях

Перші нововведення не стосуються розширення кола видатків, але від того вони не є менш важливими.

Порядок № 590 доповнено новим п. 161. Стосуються ці зміни територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або які є тимчасово окупованими. Тобто мова про території, де не здійснюється діяльність у штатному режимі.

У разі прийняття рішення головним розпорядником щодо здійснення видатків у централізованому порядку або необхідності здійснення перерозподілу бюджетних асигнувань підлеглих розпорядників, документи, визначені пп. 37 та 47 Порядку № 228*, можуть підписувати керівники установ вищого рівня та керівники її фінпідрозділу чи бухгалтерської служби.

* Порядок складання, розгляду, затвердження та основні вимоги до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджений постановою КМУ від 28.02.2002 № 228.

Йдеться про такі документи розпорядників, як: кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спеціального фонду, зведення показників спеціального фонду кошторису, плани використання бюджетних коштів тощо.

Видатки, пов’язані з діяльністю НАБУ та Офісу генпрокурора

Нарешті переходимо до нових дозволених видатків.

Коло видатків, які можна здійснювати у другу чергу за рахунок коштів загального фонду, розширено. Зокрема, до них додано видатками на:

оплату послуг експертів та спеціалістів з питань, які мають значення для кримінальних проваджень, досудове розслідування в яких здійснюється детективами НАБУ;

оплату послуг з оренди банківських сейфів для зберігання цінностей або документів, які є речовими доказами у кримінальних провадженнях, досудове розслідування в яких здійснюється детективами НАБУ;

послуги зі зберігання зброї (озброєння та військової техніки, їх складових), послуги водіїв, придбання матеріалів та обладнання місць для зберігання зброї для забезпечення діяльності НАБУ;

забезпечення безперервної роботи, захисту та розвитку інформаційних систем, держателем яких є Офіс Генпрокурора.

Видатки на розвиток мережі ЦНАПів

Також друга черга видатків розширена видатками на розвиток мережі центрів адміністративних послуг.

Причому видатки на такий розвиток можливо проводити за кошти як загального, так і спеціального фонду.

Видатки інтернатних установ системи соцзахисту

Також пощастило інтернатним установам (закладам) системи соціального захисту населення. Так, відтепер у другу чергу можна проводити такі видатки, пов’язані із діяльністю цих установ (закладів):

— придбання гігієнічних засобів та товарів першої необхідності (зокрема, одягу, взуття, м’якого інвентарю) для підопічних;

— встановлення пожежної сигналізації;

— встановлення системи блискавкозахисту;

— обробка дерев’яних конструкцій приміщень вогнезахисним розчином;

— здійснення медичних оглядів працівників.

Зазначені видатки можна здійснювати як за кошти загального, так і за кошти спеціального фонду.

Видатки на підтримку сільського господарства

Завдяки внесеним змінам до переліку видатків другої черги додано видатки, передбачені місцевими програмами підтримки та розвитку сільського господарства. І знову ж таки ці видатки можна проводити за кошти як загального, так і спеціального фондів.

Видатки на об’єкти культурної спадщини та пам’ятки архітектури

Якщо раніше у другу чергу можна було проводити лише видатки на поточний ремонт об’єктів культурної спадщини та пам’яток архітектури, то після внесених постановою № 230 змін можливо проводити ще й видатки на реставрацію на таких об’єктах.

Окрім того, у другу чергу відтепер дозволено здійснювати видатків на оплату послуг з виготовлення облікової та науково-проєктної документації на пам’ятки культурної спадщини.

Але майте на увазі: всі перелічені видатки можливо здійснити виключно за кошти спеціального фонду.

Екологічні видатки

Не забули законотворці і про важливість екології та навколишнього середовища. Так, перелік видатків другої черги, які можна здійснювати за рахунок коштів спецфонду, доповнено видатками на оплату послуг із забезпечення екологічно безпечного збирання, перевезення та утилізації відпрацьованих побутових ламп розжарювання.

Видатки на реконструкцію очисних споруд

Коло видатків, які можна здійснити у другу чергу за рахунок коштів спеціального фонду, також розширено видатками на виконання робіт з реконструкції споруд для очищення стічних вод, каналізаційних мереж і споруд на них.

Видатки на придбання житла

Тепер у другу чергу за кошти спеціального фонду можливо придбати житло для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.

Видатки на інвентаризацію та нормативну грошову оцінку земель

Дозвіл на проведення цих видатків був дуже очікуваним. І ось нарешті стало можливим здійснення видатків на інвентаризацію та нормативну грошову оцінку земель у другу чергу за кошти спеціального фонду.

Видатки на виготовлення містобудівної документації

Не менш очікуваними для громад були і ці видатки. Тому радісною новиною, яку принесла постанова № 230, стала можливість проведення у другу чергу за кошти спецфонду видатків на виготовлення містобудівної документації.

Видатки на матрезерв

З огляду на умови, в яких опинилась наша країна в зв’язку з військовою агресією РФ, вкрай важливим є утримання державного матеріального резерву на достатньому рівні.

Тож видатки на накопичення (приріст) матеріальних цінностей державного матрезерву стали можливими для здійснення у другу чергу за кошти спеціального фонду.

Усі перелічені зміни «запрацювали» з 17.03.2023.

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше