В яку чергу здійснити видатки?
Черговість та види видатків, які можливо здійснювати під час дії воєнного стану, визначено Порядком № 590*.
Нагадаємо: в першу чергу незмінно можуть здійснюватися видатки на національну безпеку і оборону. Тоді як переважну більшість дозволених для здійснення видатків можна проводити саме у другу чергу. Такі видатки визначено п. 19 Порядку № 590.
Щодо комп’ютерної техніки та оргтехніки, то Порядком № 590 передбачено придбання оргтехніки, комп’ютерної техніки (у т. ч. придбання програмного забезпечення, яке передбачене разом з придбанням комп’ютерної техніки) для оцифрування музейних предметів за кошти спеціального фонду кошторису у другу чергу.
Натомість інші бюджетні установи й організації можуть лише відремонтувати раніше придбану оргтехніку та комп’ютерну техніку. А от придбати таку техніку можливо лише у третю чергу.
Втім, придбати комп’ютерну техніку та оргтехніку можливо в рамках реалізації проєктів, виконання програм допомоги, які підтримуються ЄС, урядами іноземних держав, іноземними фінансовими та донорськими установами і міжнародними фінансовими організаціями, в т. ч. на умовах співфінансування.
Який КЕКВ застосувати?
У питаннях обрання КЕКВ, традиційно, слід ураховувати економічну суть платежу та керуватися нормами Інструкції № 333*.
Так, якщо з огляду на вартість БФП у подальшому обліковуватиметься у складі ОЗ, то видатки на його придбання слід планувати і здійснювати за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування».
Якщо ж БФП за своєю вартістю належить до МНМА, то видатки на його придбання варто планувати і здійснювати за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар».
Перерозподіл видатків
Якщо раптом станеться так, що видатки на придбання БФП заплановані за КЕКВ 3110, але такий пристрій підлягає зарахуванню до складу МНМА, у такому разі необхідно здійснити перерозподіл видатків.
Докладно про процедуру перерозподілу видатків за КЕКВ ми вже розповідали неодноразово. Зокрема, ви можете прочитати про це у матеріалах «Використання залишків пального, придбаного для генератора» // «Бюджетна бухгалтерія», 2024, № 11 та «Пальне для генератора використовуємо на інші цілі» // «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 17.
Нагадаємо лише головне.
Під час внесення змін до кошторису, в т. ч. у розрізі КЕКВ, слід керуватися ст. 23 БКУ*.
* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.
Так, перерозподіл бюджетних асигнувань, затверджених у розписі бюджету та кошторисі, здійснює Мінфін або місцевий фінорган у розрізі КЕКВ, а також у розрізі класифікації кредитування бюджету — щодо надання кредитів з бюджету.
При цьому такий перерозподіл можливий у межах загального обсягу бюджетних призначень за бюджетною програмою окремо за загальним та спеціальним фондами бюджету за обґрунтованим поданням головного розпорядника (ч. 7 ст. 23 БКУ).
УВАГА!
Якщо необхідно розподілити видатки розпорядника нижчого рівня, такий розпорядник має подати головному розпорядникові на розгляд детальні розрахунки до кошторису з обґрунтуванням потреби у внесенні змін
При цьому окреме рішення місцевої ради чи виконкому для перерозподілу видатків кошторису за КЕКВ не потрібне. А ось отримати дозвіл головного розпорядника бюджетних коштів необхідно.
Таким чином, насамперед слід звернутися до головного розпорядника бюджетних коштів з листом, в якому пояснити причини виникнення потреби у перерозподілі видатків. Вважаємо, що у випадку нашого читача проблем з отриманням такого дозволу не буде.
Висновки
- БФП можна придбати у третю чергу або в рамках реалізації проєктів, виконання програм допомоги, які підтримуються ЄС, урядами іноземних держав, іноземними фінансовими та донорськими установами і міжнародними фінансовими організаціями.
- Якщо БФП обліковуватиметься у складі ОЗ, то видатки на його придбання слід планувати і здійснювати за КЕКВ 3110, якщо ж у складі МНМА — тоді за КЕКВ 2210.
- Якщо початково видатки на придбання БФП заплановані за КЕКВ 3110, але БФП підлягає зарахуванню до складу МНМА, слід здійснити перерозподіл видатків за різними КЕКВ.