Темы статей
Выбрать темы

Бюджетні новини для розпорядників сектору безпеки і оборони

Станкус Татьяна, эксперт журнала «Бюджетная бухгалтерия»
Маємо інформацію, яка зацікавить розпорядників коштів державного бюджету, що належать до сектору безпеки і оборони. Саме для цієї категорії розпорядників постановою № 1361* передбачено певні особливості здійснення бюджетного процесу в період дії воєнного стану. Нумо разом вивчати ці новації.

* Постанова КМУ «Деякі питання виконання Державного бюджету України в умовах воєнного стану» від 22.12.2023 № 1361.

Та одразу зосередимо вашу увагу на ключовому: всі норми постанови № 1361 стосуються періоду з 01.01.2024 по 31 грудня року, в якому припинено чи скасовано воєнний стан.

Погоджувати планові документи з Мінфіном більше не треба

Підпунктами 2 та 21 п. 33 Порядку № 228* передбачено погодження з Мінфіном кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду і штатних розписів окремих установ.

* Порядок складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджений постановою КМУ від 28.02.2002 № 228.

Завдяки постанові № 1361 на вищезазначений період для міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, які належать до сектору безпеки і оборони та мають у своєму підпорядкуванні військові формування і правоохоронні органи, таке погодження більше не потрібне.

Вносити зміни до паспортів бюджетних програм та звітувати про їх виконання стане простіше

Певні «послаблення» передбачила постанова № 1361 для головних розпорядників коштів держбюджету, які належать до сектору безпеки і оборони, в частині внесення змін до паспортів бюджетних програм та подання звітів про їх виконання.

Зокрема, такі розпорядники (п.п. 2 п. 1 постанови № 1361):

не вносять зміни до паспортів бюджетних програм, видатки за якими спрямовуються на національну безпеку і оборону;

— подають у місячний строк після припинення або скасування воєнного стану до Мінфіну звіти про виконання паспортів бюджетних програм на відповідні роки, видатки за якими спрямовуються на національну безпеку і оборону.

Уточнено порядок перерозподілу видатків

Перерозподіл видатків головного розпорядника коштів держбюджету, який належить до сектору безпеки і оборони, слід проводити у межах загального обсягу бюджетних призначень.

При цьому перерозподіл видатків за бюджетними програмами, збільшення за бюджетною програмою видатків розвитку за рахунок зменшення інших видатків, а також перерозподіл бюджетних асигнувань за бюджетною програмою, передбачені ч. 7 та 8 ст. 23 БКУ*, здійснює Мінфін шляхом внесення змін до розпису бюджету.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

Для цього необхідне обґрунтоване подання відповідного головного розпорядника бюджетних коштів.

Реєстрація зобов’язань та проведення платежів БЕЗ підтвердних документів

Платежі Міноборони можуть містити інформацію, розголошення якої несе загрозу національній безпеці. Також вони можуть мати відомості, які становлять державну таємницю.

З огляду на це, відтепер реєстрацію бюджетних (фінансових) зобов’язань за такими платежами та безпосереднє проведення таких платежів здійснюється Казначейством без подання підтвердних документів.

При цьому перелік таких платежів за відповідними кодами бюджетної класифікації визначає Міноборони.

УВАГА!

Усі вищезазначені особливості бюджетного процесу «запрацювали» з 01.01.2024

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше