Прийняття доріг у комунальну власність
Як визначено ч. 1 ст. 60 Закону № 280, територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров’я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об’єкти, визначені відповідно до закону як об’єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
При цьому підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб’єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом (ч. 2 ст. 60 Закону № 280).
У випадку, описаному у запитання, територіальній громаді було передано якраз державне майно. Рішення сесії про прийняття майна у комунальну власність також вже є. Тож маємо всі підстави для прийняття таких доріг у комунальну власність.
Подання Довідки про надходження у натуральній формі
Оскільки оплата за отримані дороги не проводилась, то у цьому разі необхідно відобразити операцію, яка проведена в натуральній формі.
У разі проведення операцій розпорядниками бюджетних коштів у натуральній формі відповідно до законодавства зазначені операції проводяться в межах планових показників та відображаються в бухгалтерському обліку виконання місцевих бюджетів. Це передбачено п. 12.7 Порядку № 938*.
Отже, взяття доріг на баланс повинно бути відображено за спеціальним фондом як власні надходження установи — у цьому разі місцевої ради, яка стає її балансоутримувачем.
При цьому згідно з п. 12.7 Порядку № 938 розпорядники бюджетних коштів не пізніше останнього робочого дня місяця складають та подають до органів Казначейства у двох примірниках у паперовій або електронній формі довідку про надходження у натуральній формі. Форму цієї довідки наведено у додатку 32 до Порядку № 938 (ср. ).
Один примірник довідки про надходження у натуральній формі повертається розпоряднику бюджетних коштів, інший примірник зберігається в органі Казначейства.
Тож у разі отримання доріг з державної у комунальну власність слід подати до органу Казначейства довідку про надходження в натуральній формі.
Застосування КПКВК, КЕКВ та коду доходів
Щодо коду доходів, то у разі оприбуткування доріг варто застосувати код класифікації доходів бюджету 25020100 «Благодійні внески, гранти та дарунки».
Якщо обирати КПКВК, слід звернутися до норм наказу № 793*. В цьому разі застосовуйте КПКВК 7461 «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету».
Обираючи КЕКВ, виходьте з економічної суті операції та керуйтеся Інструкцією № 333**. В описаному у запитанні випадку варто застосовувати КЕКВ 3122 «Капітальне будівництво (придбання) інших об’єктів» (п.п. 3.1.2.2 Інструкції № 333).
Висновки
- У разі отримання доріг з державної у комунальну власність потрібно подавати довідку про надходження в натуральній формі до органу Казначейства.
- Для відображення доріг, отриманих у комунальну власність із державної, застосовуйте код доходів 25020100, КПКВК 7461 та КЕКВ 3122.