(044) 581-10-10 Перезвоните мне
  • В избранное
  • Печать
  • Шрифт
  • Цвет фона
  • Комментарии 0
  • В разработке
7/9
Оплата труда
Оплата труда
Март , 2015/№ 6/1

Шукаємо працівника в Інтернеті

Вигуки «Агов!» уже не лунають лісами та полями, а все тому, що ті, хто шукає роботу, змінили середовище існування і прописалися в Інтернеті. Їм на його безкрайніх просторах вільно, легко і затишно. Вони пустують під електронним сонцем, харчуються найсучаснішою інформацією, але ні-ні та й поглядають з тривогою у бік роботодавця. Словом, бери голіруч…

Пошук за резюме

Оскільки Інтернет усе про всіх знає, то й запитати не гріх. У сенсі, пошукати свого співробітника з відповідними знаннями та навичками: він напевно вже десь «засвітився». Головне — знати, у кого запитувати. Ні, звичайно ж, можна і просто в будь-якій пошуковій системі набрати: «Потрібен технік-електрик», але це буде неоптимальний запит. Мається на увазі, ви отримаєте надто багато зайвої інформації.

Щоб знайти співробітника, використовуйте спеціальні кар’єрні сайти.

Кадровики ще називають їх job-сайтами. Зрозуміло, що перша їх перевага — мета — допомогти роботодавцю і працівнику знайти один одного. Другий плюс — географічна прив’язаність, тобто передбачається, що ви шукайте співробітника для організації, яка знаходиться в Україні. І останнє, але не менш важливе, — на кар’єрних сайтах уся інформація розкладена по поличках. Ви можете переглядати резюме за категоріями професій, що вас цікавлять, наприклад «освіта, наука», і за регіонами — «Київ» тощо. Відповідно ви економите час і сили та отримуєте доступ саме до тієї інформації, яка вам необхідна.

В Україні найбільшою популярністю серед кадровиків користуються такі job-сайти:

work.ua
rabota.ua
job.ukr.net
trud.ua

У цілому, вони схожі за своєю структурою. Щоб здійснити пошук за резюме на сайті work.ua, потрібно спочатку перейти до розділу «Роботодавцю» (клацнути на кнопку у правому верхньому кутку), оскільки за умовчанням сайт відображає інформацію для претендента. Перейшовши до розділу «Роботодавцю», ви одержуєте можливість шукати резюме за розділами, містами тощо. Водночас ви можете просто вбити ключове слово в поле «Запит» та обрати потрібне вам місто. Наприклад, «бухгалтер», «Київ». Сайт видасть усі резюме, що задовольняють заданим вами критеріям пошуку. Зазвичай їх занадто багато і перегляд усіх резюме може розтягнутися на тривалий час. На щастя, на цьому етапі у вас з’являється можливість скористатися вкладкою «Розширений пошук», щоб інформації, яку доведеться аналізувати, стало ще менше. Тут можна визначити, резюме за який період вас цікавлять: «1 день», «7 днів», «30 днів»… Ви можете обрати стать, освіту, вид зайнятості, вік тощо.

Отже, на job-сайтах зберігається безліч резюме, і хтозна, можливо, серед них є й таке, яке належить вашому ідеальному співробітнику. Отже, якщо і шукати працівника в Інтернеті, то тільки на кар’єрних сайтах. В усякому разі, вони саме для цього і призначені. Але інколи, особливо якщо професія рідкісна, не варто нехтувати і неспецифічним пошуком. Тут допоможуть соціальні мережі Facebook, Однокласники, ВКонтакте тощо. До речі, перш ніж запросити кандидата на співбесіду, корисно подивитися, що він пише про себе у соціальних мережах…

Як скласти оголошення про вакансію

Те, про що ми говорили у попередньому розділі, можна назвати активним пошуком співробітника. Це досить трудомістка стратегія, адже навіть якщо резюме кандидата вам сподобалося і ви йому зателефонували, не факт, що він усе ще шукає роботу, зацікавлений у вашій організації і хоче працювати саме в ній. Тобто зусиль ви витратите багато, а чи буде результат, ще не відомо. Отже, замість того, щоб розшукувати співробітника «з собаками» по всьому Інтернету, простіше розмістити оголошення про вакансію і чекати, коли бажаючі надішлють вам свої резюме або зателефонують. Друга стратегія називається «пасивний пошук» або «закидання невода», тому що ви публікуєте оголошення і «ловите» на нього кандидатів.

Основна частина оголошення про вакансію складається з таких блоків:

 

— обов’язки
— вимоги
— переваги
— контакти

 

 

Перед основною частиною зазначають назву організації та вакантної посади, і це зазвичай не викликає у кадровиків жодних складнощів, а ось з обов’язками та вимогами бувають свої замороки. На думку спадає анекдот. Одна дуже впливова організація оголосила конкурс на заміщення вакантної посади. Згідно з її вимогами до кандидата, це мала бути дівчина модельної зовнішності, з двома вищими освітами (економічною та юридичною), яка має науковий ступінь, вільно володіє п’ятьма іноземними мовами (англійською, французькою, німецькою, італійською, китайською), з досвідом управління великими колективами. І ось до них на співбесіду приходить звичайна, нічим не примітна дівчина:

— Але, ви ж не модельної зовнішності!

— Не модельної.

— У вас є дві вищі освіти і науковий ступінь?

— Немає.

— Тобто ви володієте п’ятьма мовами?

— Не володію.

— Але досвід управління великими колективами у вас був?

— Ні!

— Так чого ж ви прийшли?

— Я прийшла сказати, щоб ви на мене не розраховували!

У чому помилка кадровика в цьому анекдоті? У тому, що вимоги були надмірними, їх було занадто багато.

 

Формулюйте обов’язки та вимоги конкретно. При цьому не потрібно робити блоки великими.

В обох блоках має бути в середньому по5 пунктів. Виберіть ключові обов’язки та вимоги до працівника. Так, якщо ви шукаєте економіста до відділу бюджетування, напишіть серед його обов’язків: побудова бюджетів доходів і витрат, побудова бюджету руху грошових коштів, складання планів (рік, місяць), контроль за виконанням, внесення коригувань до системи внутрішнього бюджетування. І не пишіть про те, що йому доведеться планувати свою діяльність, звітувати про неї і працювати зі зведеними таблицями. Зрозуміло, що ці дії також входитимуть до його обов’язків, але вони не є ключовими, особливими для цієї посади, і про них ви зможете розповісти вже на співбесіді. В оголошенні ж зазначте тільки найосновніші та найважливіші.

Оголошення — не посадова інструкція.

Те ж саме стосується і вимог до працівника. Їх повинно бути до 5, і ви маєте виділити їх на основі розуміння завдань конкретної посади. Так, економісту у відділі бюджетування потрібні: вища економічна освіта, досвід роботи на аналогічній посаді не менше двох років, знання принципів системи бюджетування. Крім того, він має бути впевненим користувачем персонального комп’ютера. Чи потрібна йому креативність, наприклад? Не потрібна, а може бути і протипоказана. Не женіться за шаблонами і не пишіть вимог, які не стосуються завдань людини або стосуються їх тільки побічно. Чи потрібна йому здатність обробляти великі обсяги інформації? Звичайно, потрібна. Але прописувати її у вимогах безглуздо, тому що навряд чи людина, яка не вміє це робити, знала б принципи системи бюджетування і мала досвід роботи на посаді економіста. Тобто, висуваючи вимогу до кандидата, замисліться, чи ключова вона для його посади і чи не входить до іншої, уже написаної вами вимоги.

У блоці «Переваги» зазначають додаткові причини, що спонукають претендента почати працювати у вашій організації. Це можуть бути офіційне оформлення, зручний графік, дружний колектив тощо. Звичайно, у сучасній ситуації в Україні багато людей шукають роботу і внутрішньо мотивовані, але це не означає, що їх мотивацію на працевлаштування саме у вас не варто підтримувати.

Мабуть, найважливіше: не забудьте в кінці оголошення зазначити контакти — ім’я контактної особи, телефон, адресу електронної пошти тощо.

 

Де і як розмістити

Оголошення про вакансію готове, і наш символічний невід може бути закинутий в Інтернет. Можна розмістити оголошення на сайті вашої організації. Потрібно тільки розуміти, яка кількість людей його відвідує, наскільки він орієнтований на професійну групу, в якій ви зацікавлені. Перевагою розміщення вакансії на власному сайті організації є можливість налаштувати елементи управління оголошенням так, як вам зручно, розуміння претендентом специфіки діяльності організації. Недолік — мала відвідуваність сайта тією групою професіоналів, на яку ви зараз орієнтовані. Наприклад, ваша організація є вищим навчальним закладом і вам потрібний електрик. Яка ймовірність того, що електрик випадково переглядає сайти вищих навчальних закладів?

Можна і потрібно розміщувати оголошення в соціальних мережах. Тут інформація непогано поширюється і при цьому досягає тих, кому вона адресована. Водночас потрібно розуміти, що основна мета соціальних мереж все-таки не працевлаштування, а спілкування та розваги. Це одночасно і їх плюс, і мінус. З одного боку, такий пошук може допомогти знайти хорошого співробітника, який зацікавлений у роботі, але, може, не шукав її активно. Інакше кажучи, через неформальне спілкування можна встановити професійні відносини. З іншого боку, на тлі різнорідної інформації про все на світі оголошення про вакансію може просто загубитися. Отже, у жодному разі не скидаючи з рахунків соціальні мережі, робити ставку тільки на них легковажно.

Найбільш ефективний третій варіант — розмістити оголошення на спеціальних кар’єрних сайтах. Їх список ви могли побачити вище. Частина з них, наприклад rabota.ua, вимагають плати за розміщення оголошень. Що вдієш — будь-яка робота коштує грошей. Тішить, що майже в кожного job-сайта є можливість опублікування декількох безкоштовних оголошень. Чому б нею не скористатися?..

Безкоштовне опублікування вакансій надає кадровий сайт trud.ua. Поговоримо про те, як розміщувати оголошення на ньому, хоча процедура ця схожа в усіх сайтів. Перш за все, вам потрібно буде зареєструватися. Натиснете на кнопку «+Розмістити вакансію», і відкриється вікно реєстрації. Вкажіть у відповідних полях вашу адресу електронної пошти і пароль, який ви використовуватимете для входу на сайт як роботодавець. Потім введіть назву установи, зазначте себе як прямого роботодавця. Заповніть поля «галузь» і «місто», використовуючи списки, що розкриваються при натисненні на стрілку. У полі «сайт» введіть посилання на сайт вашої організації, якщо він є. Потім представте опис організації: чим ви займаєтеся, яка основна мета та які переваги роботи з вами. У розділі «Контактна інформація» заповніть поля «П. І. Б.» і «телефон». Обов’язково встановіть прапорець на «Згоден з правилами сайта і політикою конфіденційності». Ви можете ознайомитися з ними прямо тут. Залишиться тільки клацнути на кнопку «Продовжити».

За умовчанням ви можете одразу розпочати заповнення полів оголошення. Через декілька хвилин на зазначену вами електронну адресу надійде повідомлення про реєстрацію. Перейдіть за посиланням, прикріпленим до листа, щоб підтвердити реєстрацію.

Як же створити оголошення? Клацніть на кнопку «Розмістити вакансію» і відкриється форма, яку потрібно буде заповнити. Зазначте назву вакансії у відповідному полі. Визначте категорію, до якої належить вакансія. Оберіть місто. За допомогою списку, що розкривається, установіть тип зайнятості для цієї вакансії: «повна», «часткова» тощо. Введіть заробітну плату. Є можливість прокоментувати її, тобто зазначити відомості, що стосуються цього важливого елемента трудових відносин. Використовуючи списки, що розкриваються, встановіть необхідний досвід роботи і рівень освіти. Зазначте вік.

Наступний блок — опис вакансії. Тут запропонована схема: вимоги, обов’язки, умови праці.

 

Ви можете взяти вже готове оголошення, написане за тією схемою, яку ми обговорювали вище, і просто вставити його сюди.

 

 

Тепер натисніть кнопку «Зберегти», і вакансія буде додана.

Невід закинуто, і залишається тільки чекати резюме, головне — не тридцять літ і три роки, та обирати собі відповідних співробітників. Про те, як швидко і якісно обробляти резюме, читайте в одному з наступних випусків.

працівник, пошук добавить теги изменить теги
Добавьте свои теги к статье
Разделяйте метки запятой. Например: бухгалтерия, форма, проценты, НДС, квартальный отчёт. Максимальное количество 10.
или Закрыть
Ваша оценка учтена! Оцените статью :
  • Хорошо
  • Нормально
  • Плохо
Поделиться:
Комментарии к статье
 Вход в систему ×  Сессия завершена × Вы осуществили вход на сайт с другого браузера или компьютера. Чтобы читать журналы, пожалуйста, авторизуйтесь еще раз
Показать пароль  Забыли пароль?
 Восстановление пароля × Введите Ваш e-mail, и мы вышлем Вам информацию для восстановления пароля на почтовый ящик
 Регистрация ×

Введите только ваше имя, чтобы мы знали как к вам обратиться.
Фамилию и отчество вы сможете позже указать в своем профиле.

 

Допускаются русские и украинские символы.

Телефон используется только для связи с вами.

Пример: +38 (066)870-10-10

Данный номер телефона уже используется пользователями:. Это случайно не вы?

Вы можете войти под одним из существующих email адресов. Если Вы забыли пароль, восстановите его.

Напоминаем, что один номер телефона может быть использован максимум 3 раза!

Почта станет вашим логином в системе. С ее помощью вы сможете войти и восстановить забытый пароль.

На почту приходят системные уведомления и полезная информация.

Показать пароль 

Укажите пароль при помощи которого вы сможете войти в систему.

Используйте кнопку "Показать пароль", чтобы увидеть введенные символы

Данный номер телефона привязан к 3 email адресам:.

Вы можете:

 - использовать другой номер телефона для регистрации;

 - войти под одним из существующих email адресов;

 - восстановить забытый пароль

 ОБРАТНЫЙ ЗВОНОК ×

Введите только ваше имя, чтобы мы знали как к вам обратиться.
Фамилию и отчество вы сможете позже указать в своем профиле.

 

Допускаются русские и украинские символы.

Телефон используется только для связи с вами.

Пример: +38 (066)870-10-10

Данный номер телефона уже используется пользователями:. Это случайно не вы?

Вы можете войти под одним из существующих email адресов. Если Вы забыли пароль, восстановите его.

Напоминаем, что один номер телефона может быть использован максимум 3 раза!

Данный номер телефона привязан к 3 email адресам:.

Вы можете:

 - использовать другой номер телефона для регистрации;

 - войти под одним из существующих email адресов;

 - восстановить забытый пароль

Спасибо за вашу заявку! Наш специалист свяжется с вами в ближайшее время.
Телефоны × (044) 581-10-10 (066) 87-010-10 (097) 78-010-10 Перезвоните мне
Вы не авторизованы на сайте × Данная функция доступна только авторизированым пользователям. Пожалуйста войдите или зарегистрируйтесь.