Кадрові документи підприємця-роботодавця

В избранном В избранное
Печать
Беляева Елена, эксперт по вопросам оплаты труда
Оплата труда Март, 2019/№ 6/1
Якщо підприємець використовує найману працю, то він є роботодавцем. А якщо так, на нього поширюються вимоги трудового законодавства, у тому числі обов’язок вести кадрову документацію, хоча і в дещо спрощеному вигляді (порівняно з юридичними особами). Про те, яка кадрова документація має бути в підприємця, щоб уникнути конфліктних ситуацій з перевіряючими з Держпраці, розповімо прямо зараз.

Які кадрові документи потрібні підприємцю? Свій погляд нещодавно висловили фахівці ГУ Держпраці в Дніпропетровській області (dp.dsp.gov.ua/news-1713.html). Давайте пройдемося по запропонованому трудовиками переліку та попутно розповімо, навіщо потрібен той чи інший документ.

Штатний розпис

Штатний розпис — це не просто список працівників, а документ, у якому наведено перелік посад (робіт), їх кількість і розміри окладів за кожною посадою.

Навіщо він потрібен підприємцю, у якого працівників раз-два та й кінець?

По суті, мати цей документ не обов’язково. Принаймні чинне трудове законодавство жодних вимог із цього приводу не містить. Але за наявності такого документа в трудовому договорі можна не зазначати оклад (ставку) працівника, а послатися на штатний розпис. Тому не потрібно буде «клепати» додаткові угоди до трудових договорів у випадку підвищення зарплати.

Форму штатного розпису підприємець розробляє «під себе». Затвердити його можна, наприклад, за допомогою грифа затвердження. Вносити до штатного розпису зміни або перезатверджувати його можна в будь-який час.

Чтобы посмотреть полную версию, подпишитесь на журнал Вы уже подписались? Войти

Похоже, что вы используете блокировщик рекламы :(

Чтобы пользоваться всеми функциями сайта, добавьте нас в исключения!

Как отключить