Гуманний менеджмент запізнень

В избранном В избранное
Печать
Зимовин Алексей, практикующий психолог, канд. психол. наук, a.zimovin@id.factor.ua
Оплата труда Март, 2019/№ 6/1
Поки КЗпП продовжує розглядати запізнення виключно як порушення трудової дисципліни і вручає начальнику цілих два інструменти — догану і звільнення, світ нестримно змінюється. Особливо світ управлінських технологій! Давайте розглянемо не дисциплінарні, а м’які способи вплинути на запізнення співробітників.

Чому покарання — не вирішення

І догана, і звільнення із психологічного погляду — саме покарання, тобто дії проти того, хто вчинив деякий проступок. При цьому покарання має бути неприємним, інакше навіщо ж іще називати його покаранням?!

Що потрібно, щоб покарання було ефективним? По-перше, щоб воно слідувало відразу ж за проступком. Уже цю рекомендацію дуже складно реалізувати. По-друге, щоб суб’єкт чітко усвідомлював, за що саме його карають. І знову досягти другої вимоги на практиці дуже складно. Але не лише нездійсненність робить покарання не найкращою стратегією в боротьбі із запізненнями.

Найбільша проблема з покараннями — озлоблення. Фахівець у сфері модифікації поведінки Б. Ф. Скіннер зазначав, що навіть у в’язниці завдання — не покарати людину, а сприяти її соціальній адаптації. Тобто не так уже й важливо зробити йому максимально неприємно за те, що він вчинив проступок, значно важливіше — зробити йому приємно за те, що він чинить добре. Якщо ж ми свідомо робимо іншій людині, у тому числі нашому співробітнику, погано, розраховувати на його відданість, мотивацію не дуже-то і доводиться. Залежно від ступеня крихкості самооцінки людини, у відповідь на покарання, ми, швидше за все, отримаємо помсту в тому чи іншому вигляді. Буде це саботаж професійних обов’язків, невиконання якогось дуже важливого завдання або ж просто скарги іншим членам колективу на несправедливість покарання. Причому саме остання, здавалося б, найм’якіша дія може мати особливо сильний руйнівний вплив на персонал загалом. Адже й інші працівники можуть повірити в несправедливість дій керівництва. Вірити в такі речі завжди приємно, а отже, залученість, мотивованість і лояльність поповзуть униз.

Чтобы посмотреть полную версию, подпишитесь на журнал Вы уже подписались? Войти

Похоже, что вы используете блокировщик рекламы :(

Чтобы пользоваться всеми функциями сайта, добавьте нас в исключения!

Как отключить