08.02.2021

Бюджетну звітність оновлено, знову…

29 грудня 2020 року набули чинності чергові оновлення форм бюджетної звітності. Зміни до Порядку № 441 внесено згідно із наказом Мінфіну від 13.01.2021 р. № 7.

1 Порядок складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування, затверджений наказом Мінфіну від 24.01.2012 р. № 44.

Отже, головний фінорган знову підкоригував звітність розпорядників бюджетних коштів. Сподіваємось, після цього нормотворці пригальмують хоча б на півроку-рік.

Суть цих змін передусім у скороченні числа форм щодо розкриття елементів бюджетної звітності. Відтепер усіх разом форм (додатків до Порядку № 44) 21 замість нещодавніх 26. Прощаємося з колишніми додатками 12 — 14, 22 і 23.

Також викладено у новій редакції такі форми бюджетної звітності:

• Звіт про надходження та використання коштів загального фонду (форма № 2д, № 2м);

• Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги (форма № 4-1д, № 4-1м);

• Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень (форма № 4-2д, № 4-2м);

• Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (форма № 4-3д, № 4-3м);

• Звіт про заборгованість за бюджетними коштами (форма № 7д, № 7м).

У цих формах додано новий КЕКВ 2113 «Суддівська винагорода» і відповідно змінено коди рядків.

Окрім того, оновлено форму Довідки про направлення асигнувань розпорядникам бюджетних коштів, які підпорядковані іншим головним розпорядникам бюджетних коштів (додаток 18 до Порядку № 44). Тут з’явився новий реквізит у «табличній» частині — код за ЄДРПОУ головного розпорядника бюджетних коштів.

Загалом ці зміни до Порядку № 44 були цілком очікуваними. Докладніше у статті «Облікові новинки під ялинку» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2020, № 48, с. 3).

Увага! За січень 2021 року слід звітувати вже за новими правилами.

Затверджено Примірний штат працівників районних ЦСС

Нагадаємо, що у минулому році Уряд постановою № 4791 на виконання абз. 7 ч. 2 ст. 13 Закону про соцпослуги2 затвердив Типове положення про районний, міський, районний у місті, селищний, сільський центр соціальних служб.

1 Постанова КМУ «Деякі питання діяльності центрів соціальних служб» від 01.06.2020 р. № 479.

2 Закон України «Про соціальні послуги» від 17.01.2019 р. № 2671-VIII.

При цьому п. 4 постанови № 479 рекомендував ОМС та місцевим органам виконавчої влади відповідно до положень, затверджених цією постановою, утворити районні, міські, районні у містах, селищні та сільські центри соціальних служб (ЦСС) шляхом реорганізації відповідних центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

А ось питання щодо визначення типових штатів таких ЦСС ні постановою № 479, ні будь-яким іншим нормативним документом до цього часу, на жаль, не було врегульовано. Натомість у п. 14 вищезазначеного Типового положення було вказано, що Мінсоцполітики повинно розробити та затвердити примірний штатний норматив чисельності працівників ЦСС.

І ось, нарешті, Мінсоцполітики виконало свої зобов’язання та затвердило наказом № 293 Примірний штатний норматив чисельності працівників районного, міського, районного у місті, селищного, сільського ЦСС.

3 Наказ Мінсоцполітики «Про затвердження Примірного штатного нормативу чисельності працівників районного, міського, районного у місті, селищного, сільського центру соціальних служб» від 26.01.2021 р. № 29.

Він визначає, що структура ЦСС, перелік послуг, які ним надаються, формуються за результатами визначення потреб у соціальних послугах населення відповідної територіальної громади.

Зміст Примірного штату передбачає розбивку ЦСС за такими підрозділами:

1) адміністративно-господарський персонал;

2) медичний персонал;

3) служба соціальної роботи в громаді.

Крім того, у разі потреби можуть утворюватися наступні підрозділи:

• служба соціально-психологічної підтримки;

• служба соціального патронажу дітей і молодих людей, які перебувають у конфлікті із законом;

• служба соціального супроводження;

• служба денного догляду;

• служба надання соціальних послуг за місцем проживання/перебування;

• служба соціально-психологічної реабілітації дітей;

• служба соціальної адаптації осіб із числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;

• служба матері та дитини;

• служба «Тимчасовий притулок для сімей з дітьми»;

• служба «Притулок для осіб, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі»;

• служба «Денний центр соціально-психологічної допомоги особам, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі»;

• спеціалізована служба первинного соціально-психологічного консультування осіб, які постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі.

Також можуть утворюватися й інші структурні підрозділи, діяльність яких спрямовується на забезпечення надання послуг особам/сім’ям, з урахуванням потреб у соціальних послугах, визначених у відповідній адміністративно-територіальній одиниці/територіальній громаді.

Наказ № 29 набув чинності 26.01.2021 р.

«Інвалідний» Звіт підкоригували: досконалості немає меж

Ще не встигли всі подати «інвалідний» Звіт за новою формою, як уже Мінсоцполітики підготувало зміни до нього. Відповідний наказ від 18.12.2020 р. № 821 нещодавно побачив світ.

Йдеться про Звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю за формою № 10-ПОІ (річна), затверджений наказом Мінсоцполітики від 27.08.2020 р. № 591. Детально про його заповнення ви можете дізнатись із журналу «Оплата праці», 2021, № 2, с. 3.

Що за зміни вносить Мінсоцполітики? Чи варті вони уваги? Так, варті.

Почнемо із найважливіших.

Графи 2 — 13 рядку 01 Звіту заповнювати не потрібно. Після апгрейду у них стоятиме знак «х». Тобто потрібно вказати лише загальну середньооблікову кількість штатних працівників облікового складу за рік.

А деталізувати за статтю, місцем проживання та віком не треба. А от уже за працівниками, яким встановлена інвалідність, така розбивка необхідна. Тобто графи 2 — 13 заповнюють лише у рядку 02.

Відразу зауважимо: уточнили, що під місцем проживання працівників мається на увазі місце фактичного проживання (а не паспортна прописка).

Ще одна важлива правка. У рядку 05 середньорічну зарплату штатного працівника потрібно вказувати у гривнях, а не в тисячах гривень. Тепер формула, наведена в Інструкції щодо заповнення Звіту, вірна: рядок 05 = рядок 04 х 1000 : рядок 01. Нагадаємо, що саме такий підхід був наведений у попередньому варіанті «інвалідного» Звіту, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 10.02.2007 р. № 42.

Головних бухгалтерів звільнили від обов’язку підписувати Звіт. Тут потрібен підпис лише керівника (власника).

Ці зміни набудуть чинності із дня офіційного опублікування наказу Мінсоцполітики від 18.12.2020 р. № 821. Однак на момент підготовки номера цього не відбулося.

Пожежна безпека — не жарти! Штрафи збільшено

Нардепи вирішили посилити адмінвідповідальність за порушення вимог пожежної безпеки. Так, 3 лютого було прийнято Закон № 37551, який передбачає суттєве підвищення штрафів за недотримання протипожежних правил. Причому більш «жорсткі» санкції загрожують як звичайним громадянам, так і посадовим особам.

1 Проєкт Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за порушення законодавства у сфері захисту природних екосистем від пожеж» від 30.06.2020 р. № 3755.

Отже, за недотримання правил пожежної безпеки адмінштраф для посадових осіб становитиме 3400 — 5100 грн (ст. 175 КпАП). Це саме стосується й використання пожежної техніки та засобів пожежогасіння не за призначенням.

А от порушникам законодавства з експлуатації електростанцій, мереж та енергообладнання «світить» штраф 3400 — 5100 грн (для посадових осіб).

До відома: нові санкції запрацюють не раніше травня 2021 року. Адже Закон № 3755 вводиться в дію лише через три місяці з дня набрання чинності. Проте поки що цей Закон не підписано Президентом України.