21.02.2022

Тимчасово відсутній: замінюємо та оплачуємо

Працівник захворів чи пішов у відпустку. Але ж робота не чекає. Тому роботодавцеві слід подбати про заміну тимчасово відсутнього працівника. Як правильно все оформити? Як оплатити додаткове навантаження? Відповіді на ці запитання — у нашій статті.

Які є варіанти?

У зв’язку з тимчасовою відсутністю працівника (відпустка, хвороба, відрядження тощо) його обов’язки можна покласти на інших співробітників. Яким чином? Для цього існують такі способи побудови трудових відносин:

виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника;

тимчасове заступництво (замісництво).

Порядок оформлення зазначених способів, а також умови їх оплати регламентують КЗпП, постанова № 11451 та Роз’яснення № 30/392. І хоча останні два нормативні документи прийняті ще за радянських часів, проте окремі їх положення продовжують діяти в частині, що не суперечить законодавству України (див. постанову ВРУ від 12.09.91 № 1545-ХІІ та лист Мінсоцполітики від 29.04.2013 № 61/06/186-13). Основні характеристики цих способів наведено в таблиці нижче.

1 Постанова Ради Міністрів СРСР «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» від 04.12.81 № 1145.

2 Роз’яснення Держкомпраці та Секретаріату ВЦРПС «Про порядок оплати тимчасового заступництва» від 29.12.65 № 30/39.

Способи виконання працівником додаткових обов’язків