15.09.2014

Мораторій на перевірки: ФТВП ухилитися не вдалося!

Лист ФТВП від 07.08.14 р. № 2.4-17-2056

Нещодавно законодавці, оновивши ст. 31 Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» від 16.01.14 р. № 719-VII (далі — Закон про Держбюджет-2014), ощасливили більшість суб’єктів господарювання. Цими нормами, як ви пам’ятаєте (див. «БТ», 2014, № 32, с. 8), уведено тимчасовий (протягом серпня — грудня 2014 року) мораторій на перевірки. Цей мораторій оминув стороною ДФСУ, а іншим контролерам дозволив заходити «на чай» лише у разі наявності:

• дозволу Кабміну;

• заявки суб’єкта господарювання щодо перевірки.

Здавалося, що чотири місяці можна пожити спокійно. Та не встигли ще натішитися цими новинами, як наді­йшло перше тривожне повідомлення від Фонду «тимчасової непрацездатності» (ФТВП). Фонд почав відхрещуватися від мораторію. Аргументував він це тим, що положення Закону про держбюджет-2014 розповсюджується лише на органи, що контролюють справляння надходжень до бюджету. Кошти ж фонду не включаються до Держбюджету і використовуються тільки за цільовим призначенням. А тому ФТВП наполягає, що на його діяльність дія ст. 31 Закону про Держбюджет-2014 не поширюється.

Аргументи, наведені ФТВП, на наш погляд, є не переконливими. Тим паче що ст. 31 Закону про Держбюджет-2014 прямо встановлено заборону на перевірки всіх аспектів діяльності суб’єктів господарювання, а не на дотримання бюджетного законодавства.

Висновки, зроблені ФТВП, були небезпечними, оскільки давали привід іншим контролюючим органам в такий же спосіб спробувати ухилитися від мораторію. Але тут в нагоді став Кабмін, який, нарешті, затвердив Перелік органів, які повинні отримати у нього дозвіл на проведення перевірок під час мораторію (додаток до постанови КМУ від 13.08.14 р. № 408, див. с. 14 номера). Серед органів, які повинні отримувати таку «індульгенцію», красується і ФТВП.

Тому, як би ФТВП не брикався, уникнути мораторію йому не вдасться.