23.11.2015

Що робити з помилковою податковою накладною?

Договір оренди закінчився 30 вересня. З 1 жовтня почав діяти новий. У першому договорі орендодавець — підприємство А (платник ПДВ), а в другому − підприємство Б (неплатник ПДВ). У листопаді підприємство отримало податкову накладну (ПН), складену підприємством А у жовтні, яка зареєстрована в ЄРПН. Що робити з такою ПН? (м. Харків)

Право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту (ПК) виникає, якщо одночасно виконується дві умови:

1) платник придбав товари/послуги ( п. 198.1 ПКУ);

2) він отримав від продавця ПН, зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) ( п. 198.6 ПКУ).

У нашому випадку підприємство лише отримало від псевдопродавця ПН зареєстровану в ЄРПН. Водночас перша умова не виконується. Орендна послуга була отримана, але від іншої особи — підприємства Б.

Тому ПН, отримана від підприємства А, з яким у вас немає документально підтверджених відносин у жовтні (незалежно від того, чи були вони у минулому), є помилковою. Отже, включати суму ПДВ, указану в такій ПН, до ПК ви не маєте права.

До відома! Оскільки помилкова ПН зареєстрована в ЄРПН, то вона автоматично збільшила розмір вашого реєстраційного ліміту. Таке збільшення є неправомірним. Щоб виправити ситуацію, підприємство А має оформити розрахунок коригування до своєї помилкової ПН та направити вам. А ви зобов’язані зареєструвати його в ЄРПН. Після цього розмір вашого реєстраційного ліміту буде виправлений.

Щоб не виникало зайвих запитань у контролерів, краще відобразити у своїй ПДВ-декларації помилкову ПН та РК до неї.