24.04.2017

Чи подавати Заяву на агродотацію у квітні

Сільгосппідприємство 23 березня 2017 року подало Заяву про внесення до Реєстру отримувачів агродотації, а 27 березня отримало повідомлення про внесення до цього Реєстру. Чи потрібно таку Заяву подавати й у квітні 2017 року?

Надання аграріям допомоги у вигляді бюджетної дотації передбачено новим розділом V1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» від 24.06.04 р. № 1877-IV.

Щоб отримати таку дотацію, суб’єкти господарювання, які дотримуються всіх необхідних вимог (про це читайте у «БТ», 2017, № 10, с. 21), мають подати до контролюючого органу за місцем свого обліку як платника ПДВ Заяву про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі — Заява). Форма такої Заяви затверджена наказом Мінфіну від 23.02.17 р. № 275.

Порядок подання Заяви описано на її зворотному боці, а також у Порядку ведення Реєстру отримувачів дотації*. Її слід подати протягом п’яти календарних днів після закінчення граничного строку подання ПДВ-декларації за звітний податковий період (місяць), в якому питома вага вартості сільськогосподарських товарів (сільгоспчастка) досягла 75 %.

* Порядок ведення Реєстру отримувачів бюджетної дотації, затверджений постановою Кабміну від 21.02.17 р. № 179.

Тобто якщо ви досягли цього показника у квітні 2017 року, то Заяву слід подати в період з 21 по 24 квітня 2017 року.

Зауважимо, як свідчить п. 161.2 Закону № 1877-IV, Заяву мають подавати безпосередньо керівник або представник сільгосптоваровиробника з обов’язковим документальним підтвердженням особи та її повноважень. Водночас у нас сьогодні за вікном 21 століття. Тому Кабмін, незважаючи на таку вимогу, передбачив можливість подати Заяву і засобами електронного зв’язку в електронній формі з накладенням електронного цифрового підпису керівника юридичної особи чи фізичної особи — підприємця (п. 8 Порядку ведення Реєстру отримувачів дотації).

Як свідчить практика, особи, які подали Заяву в електронному вигляді, без проблем були внесені до Реєстру отримувачів дотації і вже отримали дотацію за лютий 2017 року.

Що стосується періодичності подання такої Заяви, то повторно подавати її не потрібно, якщо вас вже внесли до Реєстру отримувачів агродотації. Адже:

1) жодний нормативно-правовий акт не вимагає щомісячно подавати таку Заяву;

2) у п. 13 Порядку ведення Реєстру отримувачів дотації передбачено, що дані про аграрія вносяться до Реєстру протягом трьох робочих днів після надходження до контролерів відповідної Заяви. І там він перебуває до виключення з Реєстру. Таке виключення відбувається лише у випадку, коли (п. 19 Порядку ведення Реєстру отримувачів дотації):

• сільгосптоваровиробник подає Заяву про зняття його з реєстрації як отримувача бюджетної дотації;

• аграрій не дотримався 75 % сільгоспчастки;

• щодо сільгосптоваровиробника прийнято рішення про його припинення шляхом ліквідації або реорганізації.

Отже, якщо сільгосппідприємство у березні подало Заяву на внесення до Реєстру і протягом квітня у нього не відбулося жодної із вищеназваних подій, то вдруге подавати таку Заяву з позначкою «Х» у полі «Внесення» у квітні не потрібно.

Водночас якщо у вас відбулася зміна даних, які містяться у Реєстрі отримувачів дотації**, наприклад з’явився ще один вид дотаційної діяльності, то вам доведеться ще раз подати таку Заяву. Але не для реєстрації, а з метою внесення змін до Реєстру отримувачів дотації. Робити це слід протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли відбулася така зміна (пп. 14 — 16 Порядку ведення Реєстру отримувачів дотації).

** Крім зміни назви і податкового номера, такі дані податківці самостійно змінять на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру.

У цій Заяві ви вкажете позначку «Х» у полі «Перереєстрація (зміна інших даних)» і зазначите дані станом на дату заповнення Заяви.