10.07.2017

Звітуємо через «Електронний кабінет» — чи потрібен договір

Чи потрібно укладати Договір про визнання електронних документів при поданні звітності через «Електронний кабінет платника»?

Податкова декларація подається за вибором платника податків (п. 49.3 ПКУ):

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису.

Питання подання платниками податкових та інших документів в електронному вигляді регламентується ПКУ, Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.03 р. № 851-IV та Інструкцією, затвердженою наказом ДПАУ від 10.04.08 р. № 233.

Відповідно до ст. 14 вищезгаданого Закону електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства України або на підставі договорів, що визначають взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу.

Платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді, у тому числі за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет платника» відповідно до законодавства на підставі укладеного з контролюючим органом Договору про визнання електронних документів (форма J(F)1391004).

Фізособам, які отримали електронний цифровий підпис з метою отримання відомостей із Держреєстру фізосіб — платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків або з метою подання податкової декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді, у тому числі через електронний сервіс «Електронний кабінет платника», не потрібно укладати Договір про визнання електронних документів.

За матеріалами ЗІР ДФСУ, категорія 135.03