26.02.2018

Касова книга в магазині потрібна не завжди

Чи необхідно вести касові книги для торгових об’єктів, які не є відокремленими підрозділами і не приймають / не видають готівку за касовими ордерами?

Згідно з п. 39 розд. IV Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.17 р. № 148, усі надходження і видачу готівки установа/підприємство має відображати в касовій книзі.

При цьому кожна установа/підприємство веде одну касову книгу для обліку операцій з готівкою (без урахування кас відокремлених підрозділів).

Відокремлені підрозділи:

ведуть касову книгу, якщо вони проводять операції з приймання готівки за продану продукцію (товари, роботи, послуги) з оформленням їх прибутковими касовими ордерами, а також операції з видачі готівки на виплати, пов’язані з оплатою праці, виробничі (господарські) потреби, інші операції з оформленням їх видатковими касовими ордерами і відомостями;

не ведуть касову книгу у разі, якщо вони здійснюють готівкові розрахунки із застосуванням РРО і книги обліку розрахункових операцій і при цьому не проводять операції з приймання (видачі) готівки за касовими ордерами.

Таким чином, торгові об’єкти, які не є відокремленими підрозділами установи/підприємства і не проводять операції з приймання готівки за касовими ордерами, касову книгу не ведуть.

Детальніше про особливості ведення касових операцій у відокремлених підрозділах підприємства читайте в статті «Відокремлені» каси: працюємо за новим Положенням» // «БТ», 2018, № 6.

За матеріалами ЗІР ДФСУ, категорія 109.15