14.05.2018

Електронний кабінет: подаємо скаргу на рішення «розблокувальної» Комісії

З огляду те, що перезавантаження системи блокування податкових накладних стартувало ще в березні 2018 року*, у ДФСУ тільки зараз дійшли руки до того, щоб впровадити в Електронному кабінеті відповідну форму скарги на рішення «розблокувальної» Комісії. Отже, практично протягом місяця платники ПДВ не могли оскаржити рішення «розблокувальних» Комісій. Адже подати скаргу в паперовому вигляді вже не можна (у 2018 році вона надсилається контролерам виключно в електронному вигляді). Що ж, тепер така можливість у платників ПДВ з’явилася. Як нею скористатися — розповімо в сьогоднішній статті.

* Див. статтю «Друге пришестя системи блокування податкових накладних» // «БТ», 2018, № 14.

Подаємо скаргу

Спочатку хочемо попередити: для формування скарги на рішення «розблокувальної» Комісії в електронному вигляді платники ПДВ можуть обрати на власний розсуд будь-яке програмне забезпечення, яке формує початковий файл відповідно до затвердженого формату (стандартом).

Але якщо ви все-таки вирішили скористатися Електронним кабінетом, спочатку зайдіть до нього. Для цього:

• або перейдіть за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua;

• або знайдіть його в стрічці сервісів на головній сторінці ДФСУ: www. sfs.gov.ua.

Після цього увійдіть до особистого кабінету (як це зробити, читайте в консультації «Електронний кабінет: новий дизайн або тотальне перетворення» // «БТ», 2018, № 4).

У меню знайдіть вкладку «Введення звітності». Перед вами з’явитися загальний список тих форм звітності, які платник податків може подати через Електронний кабінет. Знаходимо в ній форму J(F) 1313201Скарга на рішення комісії ДФСУ у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН») (див. рис. 1), відкриваємо її і натискаємо кнопку «Створити».

Рис. 1. Де знайти форму скарги в Електронному кабінеті

Тепер переходимо до заповнення самої форми (див. рис. 2). Зазначте в ній:

а) номер і дату оскаржуваного рішення;

б) причину оскарження. У полі «Інформація про причини незгоди платника податку з рішенням комісії…» впишіть найосновніші моменти, за якими ви оскаржите рішення Комісії, оскільки його можливості дуже обмежені.

Якщо список аргументів дуже великий — оформіть його в паперовому вигляді, підпишіть, поставте печатку (якщо користуєтеся печаткою), зареєструйте, відскануйте і додайте до електронної скарги як один з окремих додатків (як це зробити, див. далі);

в) вимоги, які висуваєте «розблокувальній» Комісії.

Рис. 2. Приклад заповнення скарги

До скарги можна прикласти документи, що підтверджують реальність проведеної операції, на підставі яких була складена відмовна ПН/РК.

Для цього у вікні заповнення форми скарги виберіть вкладку «Додатки» і натисніть «Додати…». Система запропонує вам додати додаток до пакета за формою J(F) 1360102.

Це буде документ довільного формату, з яким ви вже знайомі. Ви його заповнювали при поданні «розблокувальних» документів у складі Повідомлення за формою J(F) 1312602 (див. рис. 3).

Рис. 3. Форма для додавання документів до скарги

За такими ж правилами дійте і зараз. Тобто кожен документ, який додається до скарги, зробіть окремим додатком у форматі pdf. При цьому кожен такий документ повинен мати розмір не більше 2 мегабайтів.

Після того як усе буде зроблено, перевірте правильність заповнення форми (натиснувши кнопку «Перевірити»), збережіть її, підпишіть і надішліть до ДФСУ.

Нагадаємо: строк розгляду скарги становить 10 календарних днів з дня отримання такої скарги ДФСУ (п.п. 56.23.3 ПКУ).

Помилилися? Не біда

Платник ПДВ має право відкликати подану ним скаргу, якщо, наприклад, виявить, що припустився в ній помилки. Зробити це він може до ухвалення рішення Комісією ДФСУ з питань розгляду скарг.

Заява про відкликання скарги подається за формою J(F) 1313301. Заповнити її нескладно (див. рис. 4).

Рис. 4. Приклад заповнення Заяви про вікликання скарги