(044) 581-10-10 Передзвоніть менi
  Для бюджетних організацій
Місцеве самоврядування
Друкована версія + електронна версія 75.00 грн. на місяць Передплатити Залишити заявку
Електронна версія 65.00 грн. на місяць Передплатити Залишити заявку
Комплект «Місцеве самоврядування» та «Бюджетна бухгалтерія» від 154.00 грн. на місяць Детальніше
Приєднуйтесь до нашої групи на Facebook та отримуйте промокод з 5% знижкою на електронну версію при оплаті картою!
Фото Місцеве самоврядування  
Детальніше

Періодичність виходу — 1 раз на місяць.

Тираж — 5300 екз.

Формат — А4, кольорова обкладинка.

Обсяг — 80 сторінок.

Мова видання — українська.

Передплатний індекс: укр.— 37926.

Вартість поштової передплати: 90 грн/міс

  • Про видання
  • Про редакцію
  • Акції
  • Відгуки (0)
  • У свіжому номері

Газета Видавничого будинку «Фактор», удостоєна нагороди «Підприємство року 2016» Міжнародним економічним рейтингом «Ліга кращих» за бездоганну ділову репутацію.

У кожному номері газети ви знайдете:

  • аналіз змін законодавства та практики його застосування в діяльності органів місцевого самоврядування;
  • консультації з питань земельного, господарського, цивільного, адміністративного, кримінального, трудового права;
  • роз'яснення бюджетного процесу і рекомендації з управління майном і фінансами територіальних громад;
  • відповіді на запитання читачів;
  • інформацію про успішний досвід реалізації різних проектів і програм місцевого і регіонального значення.

Газета «Місцеве самоврядування» сприяє злагодженій взаємодії місцевих рад з органами виконавчої влади, правоохоронними та контролюючими органами, надає можливість знайомитися з досвідом роботи колег з різних регіонів України.

Автори публікацій — юристи, економісти, фінансисти, бухгалтери, які мають практичний досвід.

Постійні консультанти видання — керівники і фахівці органів місцевого самоврядування, органів державної виконавчої влади всіх рівнів.

Розповсюджується по всій території України.

Аудиторія газети: керівники та фахівці органів місцевого самоврядування, депутати місцевих рад, керівники комунальних підприємств, установ і організацій.

МС :: Главред Федченко Л.А.

У редакції газети «Місцеве самоврядування» працюють фахівці (юристи і економісти) з досвідом роботи в органах місцевого самоврядування.

  • Шеф-редактор В. Козіна.
  • Головний редактор Л. Федченко.

Консультантами видання є керівники та провідні фахівці органів державної влади та органів місцевого самоврядування всіх рівнів в області бюджетного, земельного, трудового законодавства, господарського, цивільного, кримінального права.

Редакційна колегія:

  • Чернов С. І. — голова Харківської обласної ради, Президент Української асоціації обласних та районних рад, кандидат наук державного управління;
  • Пітцик М. В. — Віце-президент Асоціації міст України, виконавчий директор асоціації;
  • Панасюк Ф.Т. — заступник керівника Виконавчої дирекції Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад зі зв'язків з урядовими установами;
  • Гарнець О.М. — керівник Швейцарсько-українського проекту "Підтримка децентралізації в Україні" DESPRO
  • Тітов М.І. — Виконавчий директор Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області, кандидат юридичних наук, доцент;
  • Таукешева Т. Д. — президент асоціації фінансистів України, заслужений економіст України, кандидат економічних наук, доцент;
  • Серьогіна С. Г. — завідувач сектором НДІ державного будівництва та місцевого самоврядування Академії правових наук України, кандидат юридичних наук, доцент.
  • На шляху медичної реформи 30 червня 2017 року відбулося засідання Третьої зустрічі робочої групи України — ЄС з підтримки децентралізації. Участь у заході взяли високопоставлені посадовці України та Європейського Союзу. Серед інших на засіданні були присутні Надзвичайний і Повноважний Посол України в Королівстві Бельгія та Представник України у ЄС Микола Точицький, Генеральний секретар Конгресу місцевих і регіональних влад Ради Європи Андреас Кіфер, Президент Комітету Регіонів ЄС Маркку Марккула, Перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства В’ячеслав Негода та голова Львівської обласної ради Олександр Ганущин, а також голова Харківської обласної ради, президент Української асоціації районних та обласних рад Сергій Чернов.
  •   Соціальний захист міста Чугуїв На сьогодні питання реформування системи соціальних послуг для органів місцевого самоврядування різних рівнів потребує застосування нестандартних підходів на цьому ринку. Отримавши додаткові фінансові ресурси внаслідок децентралізації, місцеві громади отримали і додаткові обов’язки у забезпеченні соціального добробуту своїх мешканців. Унікальним тут є досвід організації соціальної сфери в місті Чугуїв, де керівництво та місцеві мешканці оцінили високу перспективність роботи у цьому напрямку та із задоволенням демонструють свої надбання для обміну досвідом з іншими громадами.
  •   Малі річки: роль ОМС та інших суб’єктів у їх збереженні С. Життя людини пов’язане з водою фізично й духовно. Це має значення для однієї людини й цілого народу, маленького села та багатомільйонного міста. Відповідно до кліматичних умов, літологічної будови та рельєфу на суходолі утворилися тисячі річок, які живляться з водозбірних басейнів, з площі яких відбувається природний стік. Існування річок є дуже важливим для належного функціонування всіх елементів довкілля. Ураховуючи це, у нашій статті ми поговоримо про те, яким чином забезпечити збереження річок і яка роль у цьому процесі як органів місцевого самоврядування1, так і інших можливих суб’єктів.
  •   Облік ОСГ: порядок ведення 30.05.17 р. запрацював наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 14.04.17 р. № 572, яким затверджено Порядок обліку особистих селянських господарств сільськими, селищними та міськими радами1. Документ прийнято на виконання вимог законів України від 15.05.03 р. № 742-IV «Про особисте селянське господарство»2 та від 17.09.92 р. № 2614-XII «Про державну статистику», а також з метою організації ведення сільськими, селищними, міськими радами обліку особистих селянських господарств3. Ознайомимось із вимогами Порядку ближче.
  •   «Ручний» квиток: відшкодувати не можна відшкодувати Квитки, які водії заповнюють від руки, наводять галасу й цього року. Бухгалтери ставлять багато питань з приводу правомірності відшкодування таких квитків відрядженому працівнику. На прохання читачів газети та форумчан порталу «Бухгалтер» спробуємо розібратись у ситуації навколо квитка, що заповнюється водієм ручним способом з огляду на лист Державної фіскальної служби України від 01.12.16 р. № 26059/6/99-99-08-02-01-15 «Про розгляд звернення [щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій]»1. Багатьох цікавить, як саме тлумачити цей Лист, чи дійсно у випадку, коли квиток заповнений вручну, обов’язково має бути розрахункова квитанція та що робити, коли такої квитанції немає. Із усіма питаннями спробуємо розібратись разом із вами.
  •   Державний нагляд за контрольними повноваженнями ОМС У попередньому номері1 нашого видання ми розпочали говорити про постанову КМУ від 26.04.17 р. № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»2, якою було затверджено Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю3 та Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю4. У ньому ви мали можливість дізнатися про механізм здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами та фізичними особами, які використовують найману працю, повноваження щодо проведення якого відтепер надано органам місцевого самоврядування5 міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад. У цій статті ми приділимо увагу Порядку здійснення державного нагляду, а також торкнемося інших нормативно-правових актів, до яких постановою № 295 було внесено зміни.
  •   Положення про старосту: з урахуванням змін Як відомо, 12.03.17 р. набрав чинності Закон України від 09.02.17 р. № 1848-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо статусу старости села, селища»1, яким були внесені зміни до Закону України від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»2. Нагадаємо, що вказані зміни спрямовані на більш чітке визначення статусу старости, кола його повноважень, територіальних меж діяльності, а також підстав і порядку дострокового припинення повноважень старости, чого раніше не було встановлено жодним нормативно-правовим актом3. У зв’язку з цим у деяких наших читачів (в більшій мірі представників органів місцевого самоврядування4 об’єднаних територіальних громад5) почали виникати запитання щодо змісту Положення про старосту6. Власне про це ми і поговоримо в нашій статті.
  •   Правові аспекти реєстрації місця проживання Як відомо, інститут місця проживання є одним з важливих інститутів цивільного права. Адже місце проживання може мати значення для визнання фізичної особи безвісно відсутньою, якщо її місцезнаходження невідомо і протягом одного року в місці її постійного проживання немає відомостей про місце її перебування; для оголошення фізичної особи померлою, якщо у місці її постійного проживання немає відомостей про місце її перебування протягом трьох років; для встановлення місця виконання зобов’язань, якщо воно не встановлено законом чи договором; для визначення місця відкриття спадщини, яким є останнє місце проживання спадкодавця. Якщо до цього додати норми, передбачені конституційним, сімейним, житловим, цивільно-процесуальним правом, то стає очевидним, що реєстрація місця проживання стосується практично всіх сфер життєдіяльності людини, пов’язана зі всіма галузями законодавства.
  •   Вказівка прокурора: до уваги місцевого самоврядування Підставою для написання зазначеної статті стала ситуація, яка виникла на практиці в одній з об’єднаних територіальних громад. На ім’я голови місцевої ради місцевою прокуратурою було направлено вказівку про усунення порушень Кодексу України про адміністративні правопорушення1 щодо здійснення контролю та порядку відбування покарання у виді громадських робіт. У вказівці представник місцевої прокуратури вимагав вирішити питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності старости. Заінтриговані? Ми, до слова сказати, дуже... Зазначимо, що така практика є нетиповою, але водночас цікавою. Ми вирішили розібратися із вказаним питанням. Тож читайте, аналізуйте та беріть до уваги.
  •   Актуальне запитання Суб’єкт декларування отримав у спадщину частину квартири. Оцінка цього майна не проводилась, і вартість його невідома. Чи повинен декларант у зв’язку із цим протягом 10 днів подавати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані та якими нормами законодавства при цьому слід керуватись? (Запитання з електронної пошти)
  •   Відповідальність посадової особи ОМС за бездіяльність Відповідно до законодавства України посадові особи місцевого самоврядування повинні виконувати свої обов’язки, шанобливо ставитись до громадян, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити їхнім правам та законним інтересам. Але, на превеликий жаль, часто-густо посадові особи органів місцевого самоврядування1 вчиняють діяння (дії чи бездіяльність) з порушенням законодавства України. Варто зауважити, що такі діяння посадових осіб ОМС можуть бути оскаржені особою, яка вважає, що її права порушено. Реалізуючи повноваження, які відповідно до Закону України від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»2 мають ОМС, вони наділяються правом приймати управлінські рішення. На жаль, нерідко внаслідок прийняття рішень, вчинення дій чи бездіяльності посадових осіб ОМС порушуються права та законні інтереси громадян, підприємств, установ та організацій, що дуже часто призводить до появи судових справ. Власне, про це ми і поговоримо в нашій статті із застосуванням реальних прикладів.
  •   Виконуючий обов’язки старости: заповнюємо трудову книжку До редакції останнім часом надходять запитання щодо внесення записів до трудової книжки осіб, які виконують обов’язки старост до проведення перших виборів старост в об’єднаних територіальних громадах. Ця стаття буде цікава насамперед для органів місцевого самоврядування1, які представляють інтереси об’єднаних територіальних громад2, де вже пройшли або незабаром пройдуть перші вибори старост. У ній ми розглянемо питання покладення виконання обов’язків старости на відповідних посадових осіб та надамо поради ОМС щодо заповнення трудових книжок цих посадових осіб.
  •   Актуальне запитання Законом про службу в органах місцевого самоврядування передбачено, що прийняття на службу здійснюється, за загальним правилом, на конкурсній основі. Але у разі необхідності, за згодою сторін, посадова особа місцевого самоврядування може бути переведена на рівнозначну чи нижчу посаду або посаду радника чи консультанта без конкурсного відбору. Що мається на увазі під рівнозначною чи нижчою посадами? Чим це врегульовано? (Сумська обл.)
  •   Приймання стічних вод: ОМС установлюють правила З метою вдосконалення правового регулювання відносин у сфері приймання стічних вод та визначення розміру плати з їх очищення, термінології, а також передбачення надання органам місцевого самоврядування1 повноважень щодо затвердження місцевих правил приймання стічних вод та визначення розміру плати за їх очищення Законом України від 18.05.17 р. №2047-VIII були внесені зміни до Закону України від 10.01.02 р. № 2918-III «Про питну воду та питне водопостачання»2. На сьогодні і назву Закону № 2918 змінено — «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення».
  •   Відшкодування витрат за надані пільги та субсидії мешканцям ОСББ Об’єднання співвласників багатоквартирних будинків1 являє собою особливу за формою юридичну особу, яка створюється у тому числі для належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. З огляду на те, що ОСББ не є виконавцем житлово-комунальних послуг, порядок відшкодування витрат за надані пільги та субсидії на оплату житловокомунальних послуг його мешканцям і досі викликає ряд запитань.
  •   Актуальне запитання Працівника нашої ради закордонна організація запросила взяти участь у стажуванні в Німеччині та Канаді. За умовами участі приймаюча сторона забезпечує стажера проїздом туди і назад, проживанням, харчуванням та страхуванням. Винятки становить лише оплата консульських зборів на отримання Шенгенської візи та візи до Канади. Керівник погодився на оплату віз, про що є відповідне розпорядження. Усі співбесіди із закордонною організацією працівником пройдено, консульські збори оплачено з коштів працівника, що вибуває на стажування. Віза у Шенгенську зону отримана, проте Канада чомусь відмовила в наданні візи. У результаті працівник поїде на стажування лише до Німеччини. Бухгалтер говорить, що оскільки в закордонному паспорті не буде позначок про перетин кордону з Канадою, немає й підстав для оплати вартості сплаченого консульського збору. Прошу прояснити, чи правомірна позиція бухгалтерії, адже в розпорядженні керівника дозволено сплатити «візові» витрати та є відповідні оригінали квитанцій про їх оплату. (Запитання з Форуму на порталі «Бухгалтер»)
  •   Актуальне запитання Як здійснюється у 2017 році розподіл державної субвенції місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад? (Одеська обл.)
Сервер тимчасово недоступний
  Нове на форумі  
 
 Вхід в систему ×  Сесію завершено × Ви здійснили вхід на сайт з іншого браузера або комп'ютера. Щоб читати журнали, будь ласка, авторизуйтесь ще раз
Показати пароль  Забули пароль?
 Відновлення паролю × Введіть Ваш e-mail, і ми надішлемо Вам інформацію для відновлення пароля на поштову скриньку
 Реєстрація ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Пошта стане вашим логіном в системі. З її допомогою ви зможете увійти та відновити забутий пароль.

На пошту приходять системні повідомлення та інша корисна інформація.

Показати пароль 

Вкажіть пароль за допомогою якого ви зможете увійти в систему.

Натисніть кнопку "Показати пароль" , щоб побачити введені символи

Цей номер телефону прив'язаний до 3 email адрес: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

Будь ласка, представтесь!
Заповніть це поле
или увійдіть / зареєструйтесь
 ЗВОРОТНИЙ ДЗВІНОК ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Цей номер телефону прив'язаний до 3 email адрес: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

Дякуємо за вашу заявку! Наш фахівець зв'яжеться з вами найближчим часом.
Телефони × (044) 581-10-10 (066) 87-010-10 (097) 78-010-10 Передзвоніть менi
Ви не авторизовані на сайті × Ця функція доступна тільки авторизованим користувачам. Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь.