(044) 581-10-10 Передзвоніть менi
  Для бюджетних організацій

Місцеве самоврядування

Друкована версія + електронна версія 99.00 грн. на місяць Передплатити Залишити заявку
Електронна версія 75.00 грн. на місяць Передплатити Залишити заявку
Комплект «Місцеве самоврядування» та «Бюджетна бухгалтерія» від 199.00 грн. на місяць Детальніше
Приєднуйтесь до нашої групи на Facebook та отримуйте промокод з 5% знижкою на електронну версію при оплаті картою!
Фото Місцеве самоврядування  
Детальніше

Періодичність виходу — 1 раз на місяць.

Тираж — 5300 екз.

Формат — А4, кольорова обкладинка.

Обсяг — 80 сторінок.

Мова видання — українська.

Передплатний індекс: укр.— 37926.

Вартість поштової передплати: 100 грн/міс

  • Про видання
  • Про редакцію
  • Акції
  • Відгуки (0)
  • У свіжому номері

Газета Видавничого будинку «Фактор», удостоєна нагороди «Підприємство року 2016» Міжнародним економічним рейтингом «Ліга кращих» за бездоганну ділову репутацію.

У кожному номері газети ви знайдете:

  • аналіз змін законодавства та практики його застосування в діяльності органів місцевого самоврядування;
  • консультації з питань земельного, господарського, цивільного, адміністративного, кримінального, трудового права;
  • роз'яснення бюджетного процесу і рекомендації з управління майном і фінансами територіальних громад;
  • відповіді на запитання читачів;
  • інформацію про успішний досвід реалізації різних проектів і програм місцевого і регіонального значення.

Газета «Місцеве самоврядування» сприяє злагодженій взаємодії місцевих рад з органами виконавчої влади, правоохоронними та контролюючими органами, надає можливість знайомитися з досвідом роботи колег з різних регіонів України.

Автори публікацій — юристи, економісти, фінансисти, бухгалтери, які мають практичний досвід.

Постійні консультанти видання — керівники і фахівці органів місцевого самоврядування, органів державної виконавчої влади всіх рівнів.

Розповсюджується по всій території України.

Аудиторія газети: керівники та фахівці органів місцевого самоврядування, депутати місцевих рад, керівники комунальних підприємств, установ і організацій.

МС :: Главред Федченко Л.А.

У редакції газети «Місцеве самоврядування» працюють фахівці (юристи і економісти) з досвідом роботи в органах місцевого самоврядування.

  • Шеф-редактор В. Козіна.
  • Головний редактор Л. Федченко.

Консультантами видання є керівники та провідні фахівці органів державної влади та органів місцевого самоврядування всіх рівнів в області бюджетного, земельного, трудового законодавства, господарського, цивільного, кримінального права.

Редакційна колегія:

  • Чернов С. І. — голова Харківської обласної ради, Президент Української асоціації обласних та районних рад, кандидат наук державного управління;
  • Пітцик М. В. — Віце-президент Асоціації міст України, виконавчий директор асоціації;
  • Панасюк Ф.Т. — заступник керівника Виконавчої дирекції Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад зі зв'язків з урядовими установами;
  • Гарнець О.М. — керівник Швейцарсько-українського проекту "Підтримка децентралізації в Україні" DESPRO
  • Тітов М.І. — Виконавчий директор Асоціації органів місцевого самоврядування Харківської області, кандидат юридичних наук, доцент;
  • Таукешева Т. Д. — президент асоціації фінансистів України, заслужений економіст України, кандидат економічних наук, доцент;
  • Серьогіна С. Г. — завідувач сектором НДІ державного будівництва та місцевого самоврядування Академії правових наук України, кандидат юридичних наук, доцент.
  • Про деякі проблемні питання децентралізації влади в Україні На шляху до Європейської інтеграції (Угода про асоціацію між Україною та ЄС набула чинності з 1 вересня 2017 року) наша країна виконала значний обсяг взятих на себе зобов’язань, у тому числі в частині реформування законодавства та адаптації його до acguis ЄС1. Серед масиву законів, прийнятих останнім часом, окремим блоком є закони, що суттєво змінюють баланс повноважень між центральними та місцевими органами влади.
  •   Моніторинг земельних відносин: основні аспекти реалізації пілотного проекту Уряд України 23.08.17 р. прийняв постанову № 639 «Про реалізацію пілотного проекту щодо проведення моніторингу земельних відносин та внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»1, згідно з якою з 01.09.17 р. запроваджується система моніторингу земельних відносин в Україні. Метою моніторингу є забезпечення прозорості функціонування земельних відносин в Україні та створення відкритої інформаційної системи, яка відображає стан їх розвитку. Зазначена система буде забезпечувати органи виконавчої влади та місцевого самоврядування відповідними інформаційно-аналітичними матеріалами щодо розвитку земельних відносин і в кінцевому рахунку стане базою для розробки економічного механізму регулювання земельних відносин як на рівні держави, так і на рівні територіальних громад. Крім того, рішення Уряду дозволить створити відкрите інформаційне джерело для громадян, юридичних осіб, громадських та міжнародних організацій стосовно стану розвитку земельних відносин, що відповідає реформуванню відповідно до міжнародних принципів та кращого міжнародного досвіду.
  •   Бюджет участі: практичні рекомендації Бюджет участі — один з дієвих механізмів розвитку громади, але на практиці у місцевих рад при його впровадженні виникає безліч дрібних нюансів, які потребують уточнення та роз’яснення. Практичний досвід реалізації бюджету участі тих рад, які протягом 2015 — 2017 років впроваджують його в життя, показав: мешканці не просто хочуть змінювати на краще свою громаду, але й докладають значних зусиль та активно долучаються до ініціативи бюджету участі. Як спростити цей процес та що треба пам’ятати ОМС при впровадженні бюджету участі? Особливо корисною стаття стане у нагоді тим ОМС, які тільки вирішили приєднатись до бюджету участі, але не знають, з чого почати та що враховувати.
  •   Запитували — відповідаємо: про застосування КЕКВ Приводом для написання статті стали актуальні запитання від наших читачів про застосування кодів економічної класифікації видатків1, які розміщені на Форумі порталу «Бухгалтер». Упевнені, відповіді будуть цікаві й іншим читачам видання «Місцеве самоврядування». Тож поспішаємо відповісти.
  •   Актуальне запитання. Про відбиток печатки на документах, що подаються до органів ДКС Чи потрібно дошкільним навчальним закладам комунальної форми власності проставляти печатки на документах, які вони подають до територіальних органів Державної казначейської служби України?
  •   Актуальне запитання. Про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки У 2015 — 2016 рр. проводилась оплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, товариством з обмеженою відповідальністю. У 2017 році до територіального фіскального органу керівництво підприємства подало декларацію на зняття нарахування податку на нерухоме майно за 2015 — 2016 роки. Тому кошти, які надходили в минулих роках, було знято. Але рішенням місцевої ради підприємству не надавалось жодних пільг зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Чи дійсно це підприємство не має сплачувати такий податок?
  •   Актуальне запитання. Про використання КЕКВ при придбанні будівельних матеріалів для встановлення огорожі Наша рада планує встановити залізобетонну огорожу навколо будівлі, в якій вона розташована. За яким КЕКВ необхідно проводити видатки на придбання будівельних матеріалів для такої огорожі?
  •   Актуальне запитання. Про відображення різниць, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів Чи треба відображати різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів, та передбачати коригування фінансового результату до оподаткування на підставі пп. 138.1, 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України, у додатку РІ (різниці) до декларації з податку на прибуток при здійсненні операції з безоплатної передачі з балансу на баланс частини адміністративної будівлі?
  •   Практичні поради: виконання громадських робіт І знову ми повертаємося до питання громадських робіт. В одному із номерів нашого видання1 ми вже торкалися цієї теми. Нагадаємо: тоді необхідність в її розгляді виникла опосередковано, коли увазі читачів було запропоновано вказівку прокурора, складену у відношенні до одного із старост. Підставою для оформлення означеної вказівки, власне, слугувало недотримання старостою всіх процедур під час виконання порушником громадських робіт. Сьогодні ж ми більш детально поговоримо про такі роботи, але вже не як про вид адміністративного стягнення, а як про вид покарання, передбачений Кримінальним кодексом України2.
  •   Приєднання громад відбулося, а перші вибори — ні Нагадаємо, що 09.02.17 р. було прийнято Закон України № 1851-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо добровільного приєднання територіальних громад»1, який набрав чинності 19.03.17 р. Вказаний законодавчий акт запровадив механізми нарощування території об’єднаної територіальної громади2 до меж, які відповідають Перспективному плану спроможної територіальної громади, шляхом приєднання інших територіальних громад. Законом № 1851 були внесені відповідні зміни до Закону України від 05.02.15 р. № 157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад»3. Крім іншого, були внесені зміни до Закону України від 14.07.15 р. № 595-VIII «Про місцеві вибори»4, до якого було введено новий вид місцевих виборів (додаткові вибори депутатів сільських, селищних рад). Обрання депутатів відбувається від територіальної громади, що приєдналася до ОТГ в порядку, визначеному Законом № 157, повноваження щодо призначення додаткових виборів покладено на Центральну виборчу комісію5. У нашій статті ми пригадаємо, яким же чином має відбуватися приєднання та чи завжди завершальною стадією такого приєднання є призначення додаткових виборів.
  •   Організуємо облік дітей шкільного віку та учнів Одним із делегованих повноважень ОМС у сфері освіти є організація обліку дітей дошкільного та шкільного віку (п.п. 4 п. «б» ч. 1 ст. 32 Закону України від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»1). Донедавна ця функція реалізовувалась ОМС шляхом призначення уповноважених з числа працівників житлово-експлуатаційних організацій, житлово-будівельних та житлових кооперативів, об’єднань (товариств) співвласників багатоквартирних будинків, навчальних закладів, служб у справах неповнолітніх.
  •   Актуальне запитання. Про видачу ОМС довідки про припинення ведення ОСГ або вихід із такого господарства До нашої селищної ради масово звертаються громадяни із заявами про прийняті ними рішення про вихід з членів особистого селянського господарства та про надання їм довідок про відсутність їх членства в особистому селянському господарстві. Такі довідки їм потрібні для подання до центру зайнятості (для отримання статусу безробітного). У погосподарській книзі селищної ради є пункт «Відмітка про ведення особистого селянського господарства» з підпунктами «ведеться (дата, підпис») та «припинено (дата, підпис»). Але Порядок обліку особистих селянських господарств сільськими, селищними та міськими радами, затверджений наказом Держстату від 26.10.09 р. № 409, втратив чинність.
    Ми з’ясували, що центр зайнятості при зверненні за отриманням статусу безробітного дійсно вимагає надати довідку про те, чи є громадянин членом особистого селянського господарства. Та чи правомірно це з їх боку? Одночасно просимо пояснити, чи є встановлений порядок реєстрації членства громадян в особистому селянському господарстві, чи достатньо самого факту реєстрації у домогосподарстві, у якому одному із членів надано земельну ділянку з цільовим призначенням для ведення особистого селянського господарства для того, щоб людина вважалась членом особистого селянського господарства? Чи правомірна видача селищною радою громадянину довідки про відсутність його членства в особистому селянському господарстві, якщо він надав заяву про те, що прийняв рішення про вихід із членів особистого селянського господарства?
  •   «Антикорупційні органи» в Україні: хто за що відповідає? (частина 2) Зважаючи на негативну тенденцію поширення корупції в Україні, як ми вже зазначали у попередній статті, пріоритетним напрямом державної антикорупційної політики стала кардинальна зміна підходів до протидії корупції, яка поєдналась із удосконаленням національного антикорупційного законодавства та реформуванням правоохоронних органів. У попередньому номері нашого видання ми писали про «антикорупційні органи» та обіцяли продовжити, оскільки тема є надзвичайно об’ємною і водночас актуальною. Нагадаємо, що в першій частині ми описували такі органи, як Національне антикорупційне бюро1 та Спеціалізована антикорупційна прокуратура2. У цій же статті постараємось розглянути Національне агентство з питань запобігання корупції3 та Державне бюро розслідувань4.
  •   Актуальне запитання. Про припис НАЗК Що таке припис Національного агентства з питань запобігання корупції? Коли та за яких обставин його надсилають?
  •   Порушення вимог законодавства щодо суттєвих змін у майновому стані Як і обіцяли, ми продовжуємо цикл статей щодо повідомлення про суттєві зміни у майновому стані. Нагадаємо, що в одній з попередніх статей1 ми висвітлювали питання законодавчого регулювання суттєвих змін у майновому стані, власне, вашій увазі був представлений сам порядок повідомлення, а також ми коротко поговорили про відповідальність, яка настає внаслідок недотримання законодавства в частині фінансового контролю. В цій же статті ми детально розглянемо види відповідальності, яка може настати в разі порушення законодавства в частині повідомлення про суттєві зміни в майновому стані; органи, що здійснюють розслідування за вказане правопорушення, та власне сам порядок повідомлення.
  •   Положення про преміювання: що передбачити? Приводом для написання статті стало наступне запитання від читача: «Наша рада бажає розробити систему преміювання і зафіксувати її в окремому документі — положенні про преміювання. Як скласти таке положення та що у ньому прописати? Надайте приклад складеного положення про преміювання для органів місцевого самоврядування». Отже, відповідаємо на поставлене запитання. Впевнені, багатьом радам стаття стане у нагоді.
  •   Зміни до постанови № 268: нові посади та оклади На сторінках видання ми вже неодноразово розповідали про зміни, які протягом року «заходять» до постанови КМУ від 09.03.06 р. № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів»1. Період осені також не залишивсь осторонь та приніс нову порцію змін. 05.10.17 р. набрала чинності постанова КМУ від 27.09.17 р. № 730 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268 і від 18 січня 2017 р. № 15 та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 27 травня 2009 р. № 504»2. Про те, які саме зміни знову були внесені до постанови № 268, і поговоримо.
  •   Актуальне запитання. Про нарахування надбавок У штаті селищної ради: діловод, касир, інспектор ВОС та спеціаліст-паспортист, які не віднесені до категорії державних службовців. Надбавка їм за вислугу років нараховувалась згідно з Положенням про порядок та умови виплати щомісячної надбавки за вислугу років, затвердженим постановою КМУ від 20.12.93 р. № 1049. На підставі постанови КМУ від 23.08.16 р. № 521 постанова № 1049 втратила чинність. Просимо дати роз’яснення: чи слід здійснювати нарахування надбавки за вислугу років працівникам ОМС зазначених категорій? Якщо так, то на підставі якого нормативно-правового акта та в якому розмірі? Чи можуть зазначені особи обіймати посаду держслужбовців ОМС?
  •   Щодо ведення особових справ та карток посадових осіб місцевого самоврядування Витяг із листа Нацдержслужби від 09.06.17 р. № 5263/13-17
  •   Електронне урядування: механізм застосування у діяльності ОМС Електронне урядування1 є однією із сучасних комунікаційних технологій, на яких базується поліпшення життєвого рівня громадян. Використання механізмів Е-урядування передусім забезпечує відкритість і прозорість діяльності органів публічної влади, підвищує довіру громадян до влади та забезпечує більш ефективне і менш витратне адміністрування. Тож про концепцію Е-урядування, його механізми та елементи, які можна застосувати у роботі ОМС поговоримо у цій статті та у наступних тематичних публікаціях.
  •   Комунальні підприємства: ліцензування видів діяльності (частина 1) Ми продовжуємо обговорювати процес самостійної діяльності комунальних підприємств, засновниками яких є ОМС, після процесу об’єднання територіальних громад. На сторінках нашого видання ми торкнемося теми ліцензування видів діяльності, пов’язаних із провадженням господарської діяльності у сфері теплопостачання, централізованого водопостачання та водовідведення.
  •   Організація роботи ради ОТГ після проведення перших виборів Важливим етапом діяльності об’єднаної територіальної громади1 є організація роботи ради ОТГ після проведення перших виборів. Саме на цьому етапі виникає велика кількість помилок, які не завжди можна виправити в рамках чинного законодавства. Особливої уваги потребує питання проведення першої сесії ради ОТГ, адже від якості її підготовки залежить ефективність подальшого функціонування ради ОТГ. Проблемні моменти виникають і під час проведення процедури реорганізації шляхом приєднання. Помилки, яких припускаються ради ОТГ на перших етапах після проведення виборів, у цілому мають типовий характер. У цій статті ми поговоримо про нюанси організації роботи ради ОТГ після проведення перших виборів. А саме, що необхідно врахувати при підготовці та проведенні першої сесії, вирішенні кадрових питань, проведенні процедури реорганізації та як уникнути помилок?
  •   Досвід Польщі в рамках реформи децентралізації Ця стаття буде корисна тим, хто активно долучається до реформи децентралізації . Вже декілька років можна чути, що Україна в цьому питанні переймає досвід Польщі. Вирішили і ми вкотре поінформувати наших читачів, а як же така реформа втілювалася в життя в цій державі. Отже, реформа децентралізації, яка проходить в Україні зараз, відбулася у сусідній Польщі ще 18 років тому. Саме через це, а також через сусідство з нами й ментальну подібність, Республіку Польща ставлять за приклад для України у сфері проведення адміністративно-територіальних змін. Поляки стверджують, що, як і будь-яка інша реформа, ця теж відбувалась болюче, проте результати її проведення не змусили дуже довго чекати. Тому саме завдяки такій же зміні в нашій державі може розпочатися «українське чудо», подібне тому, яке переживає Польща.
  •   Місцеве самоврядування: навчання та спілкування тривають Працівники редакцій наших видань не тільки вміють писати актуальні статті, вони ще розробляють та проводять тематичні навчання, а також тренінги з тих питань, які є актуальними на сьогодні і найбільше цікавлять ОМС.
Сервер тимчасово недоступний
  Новини  
 
  Нове на форумі  
 
 Вхід в систему ×  Сесію завершено × Ви здійснили вхід на сайт з іншого браузера або комп'ютера. Щоб читати журнали, будь ласка, авторизуйтесь ще раз
Показати пароль  Забули пароль?
 Відновлення паролю × Введіть Ваш e-mail, і ми надішлемо Вам інформацію для відновлення пароля на поштову скриньку
 Реєстрація ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Пошта стане вашим логіном в системі. З її допомогою ви зможете увійти та відновити забутий пароль.

На пошту приходять системні повідомлення та інша корисна інформація.

Показати пароль 

Вкажіть пароль за допомогою якого ви зможете увійти в систему.

Натисніть кнопку "Показати пароль" , щоб побачити введені символи

Цей номер телефону прив'язаний до email адресу: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

Будь ласка, представтесь!
Заповніть це поле
или увійдіть / зареєструйтесь
 ЗВОРОТНИЙ ДЗВІНОК ×

Введіть тільки ваше ім'я, щоб ми знали як до вас звернутися.
Прізвище та по ім'я батькові ви зможете пізніше вказати в своєму профілі.

 

Допускаються російські і українські символи.

Телефон використовується тільки для зв'язку з вами.

Приклад: +38 (066) 870-10-10

Даний номер телефону вже використовується користувачами : . Це часом не ви?

Ви можете увійти під одним з існуючих email адресів. Якщо Ви забули пароль, відновіть його.

Нагадуємо, що один номер телефону може бути використаний максимум 3 рази!

Цей номер телефону прив'язаний до email адресу: .

Ви можете:

- використати інший номер телефону для реєстрації;

- увійти під одним з існуючих облікових записів;

- відновити забутий пароль

Дякуємо за вашу заявку! Наш фахівець зв'яжеться з вами найближчим часом.
Телефони × (044) 581-10-10 (066) 87-010-10 (097) 78-010-10 Передзвоніть менi
Ви не авторизовані на сайті × Ця функція доступна тільки авторизованим користувачам. Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь.