Працівник отримав аванс на відрядження (готівкою або на особисту платіжну картку). Може, навіть здійснив певні витрати, пов’язані з майбутньою службовою поїздкою (придбав транспортні квитки, забронював готель тощо). Проте відрядження скасували. В які строки він має повернути отриманий аванс і яким чином відзвітувати за нього?
З 1 квітня набудуть чинності нові правила підтвердження витрат на відрядження та повернення невикористаних у відрядженні коштів. А якщо службова поїздка почалася до цієї дати, а закінчилася після? Або відрядження завершилося у березні 2023 року, а відзвітувати за ним / повернути невикористані кошти потрібно у квітні. Які правила (нові чи старі) слід застосовувати у таких перехідних ситуаціях? Будемо розбиратися.
Виникла потреба негайного виїзду працівника в закордонне відрядження, а підприємство не має валютного рахунку, щоб проавансувати службову поїздку? Швидко вийти з цієї ситуації можна так: видайте аванс у гривні на корпоративну платіжну картку. А доки триватиме закордонне відрядження, прочитайте цю статтю. Тоді ви точно знатимете, як облікувати витрати на нього в цьому випадку?
Вже з 1 квітня 2023 року зміняться правила подання звітів про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт. Як із цієї дати слід звітувати про використані у відрядженні суми і в які строки повертати невикористані кошти? Поговоримо про це прямо зараз.
Підприємство, відправляючи у закордонне відрядження свого працівника, видало йому аванс у гривні. Кошти були перераховані на особисту платіжну картку такого працівника. Чи мало право підприємство видавати аванс у гривні і на особисту платіжну картку працівника? Як в обліку відобразити розмір витрат, здійснених працівником за кордоном?
Працівнику перед закордонним відрядженням виплатили аванс у гривні на особисту платіжну картку. Нею він розраховувався за кордоном (це видно з наданих касових чеків), однак квитанцій платіжного термінала за такими операціями не надав. Чи обов’язково додавати такі квитанції до авансового звіту про відрядження? Чи не можна їх замінити роздруківкою операцій з карткового рахунку?
Працівника було відправлено у відрядження на 4 дні з понеділка по четвер. У четвер після виконання поставленого завдання працівник звернувся до керівника підприємства з проханням надати йому один вихідний день (на п’ятницю), щоб він встиг вирішити свої особисті справи у місті, де перебував у відрядженні. За квитком він прибув із відрядження у неділю. Чи можна відшкодовувати працівнику витрати на повернення із відрядження і як бути із добовими за п’ятницю — неділю?
Почали з’являться критерії важливості для бронювання працівників. Що це за критерії та чим вони допоможуть у цій процедурі? Давайте розбиратися.
Зміни у порядку виплати лікарняних та їх розрахунку, які сталися з 1 січня 2023 року, продовжують приносити нам сюрпризи. Про один з таких сюрпризів ми запитали у фахівців ПФУ та отримали від них відповідь у листі від 21.03.2023 № 10344-8077/У-03/8-2800/23*. Питання дуже важливе, тож розбираємося разом.
Лист Пенсійного фонду України від 21.03.2023 № 10344-8077/У-03/8-2800/23*
У деклараціях з ПДВ та податку на прибуток «воєнних» періодів задекларовані суми до сплати. Але через відсутність коштів — податкові зобов’язання не були сплачені? Чи діють під час воєнного стану звільнення від відповідальності, якщо несвоєчасна сплата податків зумовлена відсутністю коштів на рахунку з не залежних від платника причин? Чи можна уникнути відповідальності? Чи може податковий борг під час воєнного стану бути стягнений у примусовому порядку?
Не за горами подання Податкового розрахунку за 1 квартал 2023 року. Починаючи з 4 кварталу 2022 року середню, яку роботодавець зберігає за працівниками — добровольцями тероборони, в Д1 показуємо по-особливому. Із яким кодом, чи для всіх працівників однаково та інші нюанси розглянемо у статті.
Ситуація. Працівниця прийнята на роботу за сумісництвом. Їй надано лікарняний листок у зв’язку з вагітністю та пологами, який буде оплачений за основним місцем роботи. А що роботи роботодавцю за сумісництвом? Чи надавати таку відпустку, якщо оплати не буде? Що в табелі обліку робочого часу? Як відображати цей безоплатний період в Об’єднаній звітності? Вам також цікаві відповіді на ці запитання? Тоді приєднуйтесь до розмови.