Роботодавці, які на один і більше календарних місяців затримують виплату зарплати, зобов’язані розрахувати і виплатити працівникам компенсацію втрати частини заробітної плати у зв’язку з її несвоєчасною виплатою.
У підприємства є вже введений в експлуатацію стелаж, що складається з кількох елементів (секцій), які з’єднуються між собою за принципом конструктора. Він обліковується у складі МНМА. Наразі планується докупити додаткові секції та розширити цей стелаж. Як правильно відобразити це в обліку?
Посада директора на підприємстві — це завжди про відповідальність, багатозадачність і часто нестандартний режим роботи. Директорські справи не завжди закінчуються із завершенням робочого дня, а інколи лише починаються після нього. Тому логічно замислитися над можливістю встановлення директору ненормованого робочого дня. Але чи дозволено це законодавством? Які умови слід дотримати? У цій статті розглянемо підстави для встановлення директору ненормованого робочого дня, порядок його оформлення та передбачені компенсації.
Працівниця перебуває у трудових відносинах на підприємстві за основним місцем роботи у режимі неповного робочого дня (2 години на день). Їй установлено оклад за основним місцем роботи за повною зайнятістю 8000 грн. З 14 липня у неї планується відпустка по вагітності та пологах. На іншому підприємстві вона працює за сумісництвом також у режимі неповного дня (6 годин на день). Посадовий оклад на повну зайнятість 10000 грн. Як розрахувати допомогу по вагітності та пологах?
Ситуація. Працівник хоче піти у щорічну основну відпустку повної тривалості за два робочих роки поспіль. Керівництво не проти. Скільки він має надати заяв? Скільки наказів видавати (на кожен відрізок відпустки відповідно до робочого року чи один на всю тривалість)? Скільки рахувати середніх зарплат? Ці питання розглянемо у статті.
Помилки у від’ємному значенні (ВЗ) з ПДВ можуть перетікати до наступних декларацій і впливати на розрахунки з бюджетом. Як визначити, скільки періодів потрібно уточнити, та як правильно врахувати виправлення у поточній декларації, — розповідаємо з практичними прикладами.
Підприємство склало ПН на дату відвантаження товару. Але згодом виявилося, що відвантаження — це друга подія. Першою є оплата, яка надійшла від контрагента у попередньому місяці. На отриманий аванс ПН не складали. У зв’язку з цим податок одного місяця у декларації з ПДВ виявився заниженим, а іншого — завищеним. Як краще виправити таку помилку: спочатку подати уточнюючий розрахунок (УР) на зменшення, а потім на збільшення чи навпаки?
Виробниче підприємство. Під час повітряної тривоги працівники залишають робочі місця та йдуть в укриття, що знаходиться на території підприємства, або перебувають з ним поряд. Як обліковувати такий робочий час, що не відпрацьований у зв’язку з повітряною тривогою?
Інколи помилки в декларації ПДВ можуть призвести до появи показника ΣПеревищ, який зменшує регліміт. Та ще гіршою є ситуація, коли такий показник з’являється після виправлення помилки. Це при тому, що виправляв таку помилку платник правильно. Тож в яких випадках платнику слід бути особливо уважним, щоб не втратити безповоротно регліміт?
Знайшли помилку в декларації з ПДВ, а причина — у бухобліку? Тоді виправляти доведеться не лише податкову звітність, а й бухгалтерські дані. Покажемо покроково, як це зробити правильно, з прикладами та ґрунтовними поясненнями.
Як чином виправляють помилки, допущені в додатках до ПДВ-декларації? В яких випадках достатньо лише уточнити рядки, які потребують виправлення, а я яких потрібно повністю переписувати показники? Про це і розповімо в статті. Тим більше, що після минулорічного оновлення ПДВ-звітності в питанні виправлення додатків відбулися певні зміни.
Після граничної дати подання декларації, але ще до строку сплати виявили завищення ПДВ. Якщо одразу подати уточнюючий розрахунок (УР) на зменшення податкових зобов’язань (ПЗ), чи вдасться сплатити вже скориговану суму податку? З’ясуємо, за яких умов це можливо і як правильно діяти.
27.06.2025 працівник звільнився з військової служби. 30.06.2025 він став на військовий облік у ТЦКСП, а 03.07.2025 мав повернутися до роботи. Однак з 03.07.2025 працівнику була надана щорічна відпустка тривалістю 14 календарних днів. Як у такому випадку розрахувати відпускні?
Після оновлення ПДВ-звітності діють нові форми не лише декларації з ПДВ, а й уточнюючого розрахунку (УР). Як за допомогою нового УР виправляти помилки у старих ПДВ-деклараціях? У статті наведемо практичні поради для бухгалтерів.
Загальновідома норма ПКУ про те, що виправити помилку (в т. ч. і в декларації з ПДВ) можна тільки в межах строку давності, встановленого ст. 102 ПКУ. Начебто все просто. Проте навколо строку давності крутиться безліч питань. Та і відповідь на найголовніше — як розрахувати 1095 днів з урахуванням усіх продовжень, — не така проста, як здається на перший погляд.