16.06.2016

Помилка в реквізиті «Зведена податкова накладна»

У зведеній податковій накладній забули поставити відмітку «Зведена податкова накладна». Чи потрібно виправляти цю помилку і як це зробити?

Ми вважаємо, що помилку в реквізиті «Зведена податкова накладна» можна взагалі не виправляти. Причому, незалежно від того, на кого (платника чи неплатника ПДВ) таку ПН виписано.

Хоча попередимо: необхідність заповнення цього реквізиту передбачена п. 11 та 19 Порядку № 1307. Але, незважаючи на це, ніякої відповідальності за його незаповнення ПКУ не передбачає. Крім того, адміністративна відповідальність посадовцям підприємства згідно зі ст. 1631 КпАП в цьому випадку теж не загрожує. Адже порушення порядку ведення податкового обліку податківці вбачають тільки у тому разі, якщо помилка вплинула на задекларовані податкові зобов’язання (див. листи ДФСУ від 17.02.2016 р. № 3567/6/99-99-10-03-02-15, від 04.02.2016 р. № 2368/6/99-99-19-03-02-15, а також БЗ 101.30). А помилка у реквізиті «Зведена податкова накладна» такого впливу явно не робить.

Для покупця — платника ПДВ, що отримав зведену ПН без відповідної відмітки, теж жодної небезпеки не убачається. Адже цей реквізит не є обов’язковим реквізитом ПН з п. 201.1 ПКУ. А отже,

ця помилка в ПН не може вплинути на право покупця відобразити за нею ПК

Щоправда, податківці з цим можуть і не погодитися. Цілком можливо, що вони взагалі не визнають таку ПН зведеною і заявлять, що ПН не надає права на ПК, оскільки складена неправильно (на зазначену в ній дату у покупця відсутня оподатковувана операція на відповідну суму).

Проте врахуйте: помилка в порядку заповнення ні в якому разі не може вплинути на право складання зведених ПН, передбачене пп. 198.5 та 201.4 ПКУ. Тому погоджуватися з такими «вигадками» податківців ні в якому разі не варто.

Якщо ж ваш покупець — обережний платник і сперечатися з податківцями не готовий або ви з якоїсь іншої причини будь-що бажаєте виправити допущену помилку, запам’ятайте: виправити її не так-то просто. Тут є два варіанти.

Варіант 1. Іти за вказівками абз. 5 п. 21 Порядку № 1307. Нагадаємо, що цим абзацом урегульовано порядок виправлення помилок, допущених при складанні ПН, не пов’язаних зі зміною компенсації вартості товарів/послуг. Саме такою є помилка у реквізиті «Зведена податкова накладна». Згідно з цим абзацом у такому разі складається РК, в якому зазначають виправлені дані. Складність цього варіанту в тому, що РК не містить реквізиту «Зведена податкова накладна». Щоправда, на наш погляд, помилку цілком можна виправити, скориставшись реквізитом «До зведеної податкової накладної» (звісно, якщо програмне забезпечення пропустить такий РК і він успішно буде зареєстрований в ЄРПН). Але якщо ви хочете на 100 % себе убезпечити, то скористуйтеся другим варіантом.

Варіант 2. Виконати дві такі дії:

1) скласти РК, яким відкоригувати відображені в ПН показники (нібито ПН взагалі була складена помилково);

2) скласти нову ПН, що повністю повторює відкориговану ПН, тільки з відповідною «зведеною» відміткою.

Щоправда, якщо виправлення відбувається після закінчення 15 календарних днів з дня складання ПН, то підприємству доведеться сплатити штраф за несвоєчасну реєстрацію ПН, передбачений п.п1201.1 ПКУ.