16.05.2019

Виправляємо помилку після виходу з ЄП

Підприємство з 1 січня 2019 року перейшло зі спрощеної системи на загальну. У квітні 2019 року нами була виявлена помилка в декларації платника єдиного податку за дев’ять місяців 2018 року. Чи можна зараз її виправити?

Якщо платник податків виявив помилку в наданій податковій декларації, він може виправити її одним з двох способів: подати уточнюючу декларацію (УД) або виправити помилку в поточній декларації.

Само собою останній варіант у нашому випадку відпадає. А чи може неплатник єдиного податку (ЄП) надати уточненку? Давайте розбиратися.

УД подається за тією формою, яка діє на момент подання уточнюючого розрахунку. Причому окремої форми УД з єдиного податку не існує. Її функції виконує сама ЄП-декларація, у якій достатньо поставити відмітку «Х» у полі «Уточнююча».

Як відомо, заповнюють і подають до контролюючого органу ЄП-декларацію саме платники єдиного податку (ст. 296 ПКУ). Тому, на перший погляд, платник, який втратив єдиноподатковий статус, виправити єдиноподаткову помилку не може. Адже інструментом для виправлення помилки є ЄП-декларація. Такого підходу фіскали дотримуються, наприклад, щодо платника ПДВ, реєстрація ПДВ якого анульована (див. 101.03 БЗ).

Але такий фіскальний підхід не працює для ЄП. Підстави для оптимізму знаходимо в листі ДФСУ від 18.01.2019 р. № 209/6/99-99-15-02-02-15/ІПК. У ньому сказано: якщо платник податку на прибуток самостійно виявить помилку, яка міститься в податковій звітності в період його перебування на спрощенці, то він зобов’язаний подати уточнюючий розрахунок до такої декларації. Тобто фіскали дозволяють колишньому єдиноподатнику виправляти помилки, які допущені в періоді роботи на єдиному податку.