21.07.2022

Дозвільні документи під час війни: знов зміни

Постанова КМУ від 7 липня 2022 р. № 778

Висновки документа

Збільшено перелік видів діяльності, за якими госпсуб’єкти не мають права працювати під час воєнного стану на підставі поданої декларації — без відповідних дозволів/ліцензій. Подані до 13 липня за новими (забороненими) видами діяльності декларації необхідно замінити протягом шести місяців з цієї дати на відповідні дозволи чи ліцензії

Цією постановою № 778 внесено чергові зміни до «воєнно-дозвільної» постанови КМУ № 314 від 18.03.2022. Про постанову № 314 ми писали в матеріалі «Ліцензії і документи дозвільного характеру під час воєнного стану» // Податки & бухоблік, 2022, № 25, а про попередні зміни до цієї постанови — у статті «Дозвільні документи під час війни: оновлення!» // Податки & бухоблік, 2022, № 39.

Нагадаємо, що постановою № 314 строки діючих ліцензій/дозволів було продовжено на весь строк дії воєнного стану (ВС) та ще на три місяці з дня його припинення або скасування. Періодичні, чергові платежі за цими ліцензіями/дозволами також відстрочуються повністю на увесь цей строк.

А головне — цей документ дозволяє госпсуб’єктам на період дії ВС, плюс ще згадані три місяці, здійснювати низку видів госпдіяльності які потребують отримання спеціальних дозволів чи ліцензій, без наявності таких, а на підставі поданої декларації (відповідного змісту за вільною формою).

Додано до додатку 2*. Зараз постановою № 778 Кабмін починає «підкручувати гайки» — тобто розширювати перелік видів діяльності, за якими під час ВС не дозволяється працювати на підставі поданої декларації без отримання дозвільних документів. Ці види діяльності зазначені у додатку 2 до постанови № 314. З повним переліком нових виключень зі спрощеного «воєнного» порядку роботи без дозвільних документів, які поповнили додаток 2 до постанови № 314, можете ознайомитися в постанові № 778. Ми ж перерахуємо найбільш «вагомі»:

імпорт лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів), оптова та роздрібна торгівля лікарськими засобами;

— діяльність з медичної практики;

діяльність у сфері електроенергетики, на ринку природного газу, з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, з виробництва теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільними) тепловими мережами, постачання теплової енергії та інша діяльність, ліцензування якої здійснює НКРЕКП, відповідно до закону;

професійна діяльність на ринках капіталу та організованих товарних ринках.

* Три «до»/чотири «д» ☺.

Півроку ще гуляй, а потім дозволи-ліцензії давай! Крім того у п. 2 постанови № 778 передбачено, що подані до дня набрання чинності цією постановою (до 13 липня) декларації про провадження видів госпдіяльності, які зараз поповнили додаток 2 до постанови № 314, є дійсними протягом шести місяців від цієї дати (13 липня). Протягом цього строку госпсуб’єкти для подальшого провадження такої діяльності повинні отримати відповідні дозвільні документи у порядку, строки та на умовах, що передбачені законодавством.

Інше. Ще ось така зміна: з п.п. 1 п. 1 постанови № 314 прибрали норму про те, що органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг розміщують на своїх офіційних веб-сайтах переліки поданих декларацій. З чим така зміна пов’язана — з технічними проблемами чи з секретністю, нам незрозуміло

Наприкінці, нагадаємо: щодо можливості роботи згідно поданої декларації (замість отримання ліцензії) за видами діяльності, що регулюються Законом № 481, ми писали у згаданій вище статті з Податки & бухоблік, 2022, № 39. Там же читайте й про співвідношення (конкуренцію) схожих норм — ст. 18 Закону № 481 та п.п. 5 п. 1 постанови № 314 (щодо продовження дії ліцензій, строк дії яких витік під час воєнного стану, і щодо сплати за ними чергових платежів), а також — щодо інших аспектів застосування норм «воєнно-дозвільної» постанови № 314. Адже в інших частинах її норми практично не зазнали змін.