10.05.2018

Атестуємо учителя після відпустки для догляду за дитиною до 3 років

До відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею 3 років педагогу за посадою вчителя мови і літератури за наслідками атестації було присвоєно другу кваліфікаційну категорію. Чи може цей учитель після перебування у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею 3 років атестуватися як вчитель початкових класів з повною вищою освітою з кваліфікацією вчителя початкових класів на присвоєння першої кваліфікаційної категорії?

У п. 3.19 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН від 06.10.2010 р. № 930 (далі — Типове положення № 930), зазначено: на час перебування у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами, для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (якщо дитина потребує домашнього догляду — до досягнення дитиною шестирічного віку) за педпрацівниками зберігаються кваліфікаційні категорії (тарифні розряди), педзвання. Час перебування у таких відпустках не враховується при визначенні строку чергової атестації.

Атестація на відповідність займаній посаді з присвоєнням кваліфікаційних категорій проводиться щодо вчителів початкових класів, які, зокрема, мають повну вищу педагогічну освіту за спеціальністю початкова освіта, початкове навчання (п. 4.1 Типового положення № 930).

Згідно з п. 3.27 Типового положення № 930 за педпрацівниками, які переходять на інші педпосади у цьому самому закладі, зберігаються присвоєні кваліфікаційні категорії (тарифні розряди) та педзвання до наступної атестації.

Кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії» присвоюється педпрацівникам, які відповідають вимогам, установленим до працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст другої категорії», та які використовують методи компетентнісно-орієнтованого підходу до організації навчального процесу; володіють технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів; впроваджують передовий педагогічний досвід; формують навички самостійно здобувати знання й застосовувати їх на практиці; уміють лаконічно, образно і виразно подати матеріал; вміють аргументувати свою позицію та володіють ораторським мистецтвом (п. 4.5 Типового положення № 930).

Присвоєння кваліфікаційних категорій за результатами атестації здійснюється послідовно (п. 4.7 Типового положення № 930).

Висновок: За виконання умов, передбачених п. 4.5 Типового положення № 930, вчитель початкових класів має право на присвоєння за наслідками атестації першої кваліфікаційної категорії як такий, що має повну вищу педагогічну освіту за спеціальністю початкова освіта та другу кваліфікаційну категорію, збережену після переходу на цю посаду з посади вчителя мови та літератури.