11.03.2021

Об’єднана звітність може стати щомісячною

ПФУ на своєму офіційному сайті оприлюднив законопроєкт, яким пропонується внести зміни в пп. 51.1 і 176.2 ПКУ з метою встановлення місячного звітного періоду (замість квартального) для об’єднаної звітності.

Причина таких коригувань очевидна. Об’єднану звітність роботодавці повинні подавати щоквартально, але з відображенням даних у розрізі кожного місяця кварталу. Крім того, якщо посеред кварталу працівник звільниться у зв’язку з виходом на пенсію або працівникові треба буде виплатити лікарняні/декретні, то роботодавцю доведеться надати проміжний податковий розрахунок з типом «Довiдковий».

Тобто об’єднання форм звітності не спростило, а навпаки ускладнило життя роботодавців.

Щоб забезпечити права застрахованих осіб і своєчасно обчислювати страховий стаж, призначати і отримувати пенсійні виплати та інші виплати по соціальному страхуванню при настанні страхових випадків, пропонується встановити місячний період для подання єдиної звітності.

Допомога по частковому безробіттю — не лише при COVID

Законом України від 04.02.2021 р. № 1212-IX внесені зміни в ст. 471 Закону про зайнятість. Унаслідок чого:

1) допомога по частковому безробіттю надаватиметься не лише на період карантину, встановленого Кабміном з метою запобігання поширенню коронавірусу. Але й у разі встановлення карантину з метою запобігання іншим небезпечним інфекційним хворобам або надзвичайної ситуації на території України;

2) Кабмін отримав право встановлювати:

• граничний термін надання допомоги (раніше це були 30 календарних днів після завершення карантину);

• розмір допомоги. Тепер немає норми, що визначає розмір допомоги на період карантину за кожну годину, на яку працівникові або ФОП — застрахованій особі була скорочена тривалість робочого часу з розрахунку 2/3 тарифної ставки (окладу) або з розрахунку 2/3 бази нарахування ЄСВ;

• період звернення за допомогою (протягом 90 календарних днів з дня призупинення (скорочення) виробництва, але не пізніше за термін, визначений Кабміном).

Перелік документів для отримання страхових виплат скоротили

25 лютого 2021 року на черговому засіданні правління ФСС було:

• прийнято рішення скоротити і упорядкувати перелік документів, що надаються потерпілими на виробництві або членами їх сімей у разі смерті останніх для отримання страхових виплат. Зокрема, не лише зменшена кількість таких документів, але й із їх переліку виключена довідка про склад сім’ї, видача якої на сьогодні не передбачена нормативно-правовими актами;

• затверджено Положення про фінансування витрат на спеціальний медичний, постійний сторонній догляд та побутове обслуговування потерпілих, а також Положення про фінансування витрат на додаткове харчування потерпілим;

• затверджено Порядок розробки і затвердження заходів з профілактики страхових випадків, які здійснюються за рахунок коштів Фонду соціального страхування;

• урегульовано деякі питання трудових відносин, зокрема, обмеження спільної роботи осіб, що є близькими родичами або свояками.