(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
  Для бюджетних організацій

Радник старости

Електронна версія 0.00 грн. на місяць Передплатити
Фото Радник старости  
Детальніше

Періодичність виходу — раз на квартал.

Тираж — 2000 екземплярів

Формат — А4, обкладинка ч/б

Обсяг — 48 сторінок

Мова видання — українська

  • Про видання
  • Про редакцію
  • Акції
  • Відгуки (0)
  • У свіжому номері

«Радник старости» - інформаційне аналітичне видання для старост та органів місцевого самоврядування.

У кожному номері видання ви знайдете:

  • Аналіз актуальних змін до законодавства, яке застосовується старостами у реалізації ними своїх повноважень;
  • Практика взаємодії та співпраці старости із громадою;
  • Роль старости у бюджетному процесі;
  • Консультації з питань земельного, господарського, цивільного, адміністративного, кримінального, трудового права;
  • Успішні практики в роботі старост з усієї України.

Газета «Радник старости» - надійний помічник старости у здійсненні ним своєї діяльності.

Автори публікацій - юристи, психологи, бухгалтери, які мають практичний досвід, а також самі старости, які формують порядок денний в національній політиці та практиках здійснення місцевого самоврядування.

Головний редактор – Брусенцова Яна Вікторівна

Заступник головного редактора – Мороз Оксана Володимирівна

Консультантами видання є керівники та провідні фахівці органів державної влади та органів місцевого самоврядування всіх рівнів.

Немає акцій
  • «Нагляд» за бюджетними установами: дії старости Пунктом 13 ч.1 ст. 541 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»1 передбачено, що староста, окрім чітко перелічених у наведеній статті, здійснює інші повноваження, визначені цим та іншими законами. Але як показує практика, ОМС по-різному розуміють цю норму Закону. Часто в положеннях про старост ради закріплюють, наприклад, обов’язки щодо здійснення контролю за розпорядком дня закладів культури, освіти, охорони здоров’я комунальної форми власності або дотриманням розпорядку дня працівниками цих установ на території відповідних населених пунктів; вжиття заходів щодо припинення виявлених порушень та притягнення порушників до відповідальності. При тому що з огляду на вимоги чинного законодавства, ці обов’язки є прерогативою виключно ОМС або керівників таких закладів, і до відання старост віднесені бути не можуть.
  •   Договірні відносини та участь у них старости Погодьтеся, без належної матеріальної бази ефективне здійснення органами місцевого самоврядування своїх функцій є малоймовірним. Для багатьох цілей, які необхідно втілити в життя, використовується майно комунальної власності. У тому числі часто таке майно стає статтею доходів у місцевий бюджет: якщо здійснюється його продаж або воно передається в оренду. У цій статті ми поговоримо про використання майна комунальної власності як об’єкта цивільних правовідносин. Більше того, визначимо роль у цьому процесі як органів місцевого самоврядування в цілому, так і старости, зокрема.
  •   Роль старости у захисті дітей: чужих дітей не буває Шановні старости, в цій статті ми зачепимо одне питання з числа багатьох, які пов’язані із сімейними правовідносинами — йтиметься про дітей, які волею долі залишилися без батьківського піклування. Можливо, у вас одразу виникає запитання, яким же чином це стосується старост? Адже сімейні правовідносини виключно, так би мовити, «внутрішня справа» сім’ї. Але ж ні, староста як посадова особа ОМС відіграє у сфері цих відносин не останню роль ы може здійснювати певні повноваження. Давайте далі проаналізуємо їх.
  •   Актуальне запитання. Щодо права старости виконувати обов’язки секретаря Секретар сільської ради збирається йти у відпустку. Чи має право староста виконувати обов’язки секретаря?
  •   Ми ділили апельсин: про розподіл коштів між старостинськими округами Українські громади продовжують процес об’єднання. І недарма кажуть, що один у полі не воїн. Це ж стосується й об’єднаних територіальних громад. Чому ми згадали таке прислів’я? До редакції надійшло запитання читача, яке, мабуть, знайоме багатьом ОТГ: «Наша громада об’єднала чотири колишні сільські ради. З чотирьох рад тільки одна була дійсно самодостатньою, там наразі й знаходиться сільська рада нашої громади. При вирішенні питання про розподіл коштів по старостинським округам депутати села, де знаходиться сільська рада ОТГ, вважають, що саме вони втілюють у собі функції головних розпорядників коштів, а тому мають повне право самостійно (тобто без участі інших сіл, що увійшли до складу ОТГ) вирішувати питання про розподіл коштів громади на розвиток старостинських округів.
    Таку позицію депутати аргументують тим, що в процентному відношенні дохідної частини нашого місцевого бюджету саме їх село більше за всіх і наповнює бюджет громади, а тому вони мають право одноосібно вирішувати питання про те, скільки бюджетних коштів отримає той чи інший старостинський округ. На жаль, все, що планується старостами на зборах жителів у старостинських округах, далеко не завжди можна втілити в життя, і, звичайно, першою проблемою є саме недостатність коштів. Після розподілу коштів між округами левова їх частина залишається в селі, де знаходиться головна садиба. У старост вже не залишилось аргументів для того, щоб знайти спільну мову та переконати депутатів у тому, що кошти, які надходять до бюджету громади (у тому числі й у вигляді субвенцій), надаються нам саме завдяки нашому об’єднанню і несправедливим є підхід, який вони обрали до усіх, хто входить до такого об’єднання. Як бути в такій ситуації старостам?».
  •   Староста та депутат: взаємодія заради громади Останнім часом доводиться спостерігати за тим, як старости скаржаться на те, що вирішення багатьох питань місцевого значення покладено на їх плечі. На жаль, змушені погодитися з такими твердженнями. Більше того, взявши участь у червні у Всеукраїнському форумі старост, який відбувся у м. Хмельницький, були свідками висловлювань старост щодо того, що вони поєднують в собі дуже часто і пожежного, і прибиральника, і ветеринарного лікаря тощо. Дійсно, роботи у наших старост вистачає, а найгірше в цій ситуації те, що людські сили не безмежні, й одна посадова особа фізично не може зробити все вчасно та якісно: скласти довідку (і не одну); з’явитися на засідання виконавчого комітету; побувати на сесії ради; з’ясувати питання, чому ж не працює сьогодні будинок культури; посприяти сусідам у вирішенні земельного спору; підготувати пропозиції щодо використання майна комунальної власності... І це ще далеко не все, що робить староста. У такій ситуації пригадується одне прислів’я: «Спасіння потопаючого — справа рук самого потопаючого». А от як і кого рятувати, будемо говорити в цій статті .
  •   Актуальне запитання. Щодо присвоєння чергового рангу старості Колишній сільський голова відпрацював на посаді старости 2 роки. Чи можна йому присвоїти черговий ранг?
  •   Староста як позивач в адміністративному судочинстві Головними дієвими особами адміністративного спору є позивач та відповідач, які є опонентами у справі. Чи може староста ініціювати судовий розгляд та захистити належним чином свої права в адміністративній справі? Можливо, він має право виступати в суді від імені територіальної громади? Давайте розбиратися.
  •   Що робити на селі, або Про створення кооперативу Кооператив є гарною можливістю вийти з кризової ситуації у селах та селищах, де немає роботи. Це чудовий шанс створити нові робочі місця, покращити рівень життя населення та залучити інвесторів. Старости можуть активно сприяти створенню сільськогосподарських кооперативів у своєму старостинському окрузі. Для того щоб донести цю ідею до мешканців, старості необхідно мати уявлення, як це зробити та яке існує законодавче підґрунтя діяльності сільськогосподарських кооперативів. Саме про це й поговоримо у статті.
  •   Говорити як лідер: цікаві прийоми для старости Старості, як нікому іншому, знайома необхідність переконувати інших людей, а отже, й пропонувати їм погодитися з його думкою. Це можуть бути мешканці ОТГ, члени виконкому або ж, власне, сам сільський/селищний голова. Як же повести людей за собою, як стати громадським лідером по суті, а не за посадою? Темі лідерства приділяється сьогодні надто сильна увага. Видають нові та перевидають старі книжки, проводять навчання. Вже стала традиційною думка, що сучасній особистості, як посадовій особі, що зрозуміло, так і, наприклад, підлітку, неодмінно необхідно мати лідерські якості. Спроби пояснити лідерство як феномен здійснювалися у великій кількості підходів, звісно, що вже багато зроблено, але без відповіді так і залишається запитання: яким чином одна людина отримує здатність впливати на іншу і чому ця остання підкорюється? У цій статті ми пропонуємо вам досить свіжу концепцію лідерства, в основі якої є аналіз мовлення лідерів. Ця концепція є практико-орієнтованою, адже опанувати певний стиль мовлення, засвоїти нові мовленнєві звички до снаги кожному!
  •   Староста та ОСН: хазяйнуємо там, де живемо! (частина 2) У попередньому номері газети «Радник старости»1 ми розглядали питання налагодження старостою ефективних комунікацій та створення сприятливого соціально-психологічного клімату в населених пунктах. Нами було запропоновано форму співпраці для старости і жителів села чи селища через запровадження практичних механізмів посилення причетності та готовності взяти відповідальність за подальший розвиток відповідних територій. Одним з таких механізмів, на нашу думку, є створення та подальша робота органів самоорганізації населення2.
  •   Складаємо успішну грантову заявку За останні роки місцеві громади отримали безліч можливостей щодо залучення додаткових ресурсів для свого розвитку. Однією з таких можливостей є грантове фінансування на реалізацію певних суспільно корисних ідей. Сподіваємося, що більшість старост, які читають цей матеріал, уже мали можливість попрацювати з таким інструментом та відчути його користь. Сьогодні ми спробуємо дати декілька порад щодо того, як правильно скласти проектну заявку, яка буде позитивно сприйнята донорами. Більше того, якщо коректно та логічно побудувати проект ще на етапі його концептуалізації, вам буде легше його виконувати у разі наявності донорського фінансування. У нашому матеріалі ми надамо поради щодо підготовки основних розділів, які зазвичай містять проектні заявки. Ми звернемо увагу на те, яку інформацію буде корисно включити до цих розділів, та як логічно і послідовно викласти її.
  •   Моделі старостинських округів: за ким останнє слово Наразі не вщухають суперечки в експертних колах щодо кількості та конфігурації старостинських округів у межах тієї чи іншої ОТГ. Жоден законодавчий акт не містить норм, які б врегульовували це питання. Відсутні й офіційні роз’яснення компетентних органів з такого питання. Нижче ми висловимо свою думку з цього приводу: вона буде стислою, але ми сподіваємося на відгуки наших читачів — вони дуже важливі для нас! Як показує практика, кожна рада обирає свій формат округів. Але постає запитання: чи завжди обрана модель є вдалою?
Сервер тимчасово недоступний

Додаток

Календар бухгалтера

Завантажити додаток «Календар бухгалтера»

Підпишіться на розсилки

і отримуйте новини про акції та спеціальні пропозиції
  Новини  
 
  Нове на форумі