Для бюджетних організацій

Радник старости

Друкована версія + електронна версія 79.00 грн. за квартал Залишити заявку
Електронна версія 55.00 грн. за квартал Залишити заявку
Фото Радник старости  
Детальніше

Періодичність виходу — раз на квартал.

Тираж — 2000 екземплярів

Формат — А4, обкладинка ч/б

Обсяг — 48 сторінок

Мова видання — українська

  • Про видання
  • Про редакцію
  • Акції
  • Відгуки (0)
  • У свіжому номері

«Радник старости» - інформаційне аналітичне видання для старост та органів місцевого самоврядування.

У кожному номері видання ви знайдете:

  • Аналіз актуальних змін до законодавства, яке застосовується старостами у реалізації ними своїх повноважень;
  • Практика взаємодії та співпраці старости із громадою;
  • Роль старости у бюджетному процесі;
  • Консультації з питань земельного, господарського, цивільного, адміністративного, кримінального, трудового права;
  • Успішні практики в роботі старост з усієї України.

Газета «Радник старости» - надійний помічник старости у здійсненні ним своєї діяльності.

Автори публікацій - юристи, психологи, бухгалтери, які мають практичний досвід, а також самі старости, які формують порядок денний в національній політиці та практиках здійснення місцевого самоврядування.

Головний редактор – Брусенцова Яна Вікторівна

Заступник головного редактора – Мороз Оксана Володимирівна

Консультантами видання є керівники та провідні фахівці органів державної влади та органів місцевого самоврядування всіх рівнів.

Немає акцій
  • І знову про повноваження старост ОМС звернувся до редакції нашого видання за роз’ясненнями стосовно можливості покладення на старост повноважень із вчинення нотаріальних дій, реєстрації актів цивільного стану, реєстрації місця проживання та видачі довідок1. Тож з огляду на присвячені в попередніх номерах газети цій темі матеріали та враховуючи вимоги чинного законодавства, відповідаємо на запитання.
  • Актуальне запитання. Яким чином староста може впливати на запровадження місцевих зборів та податків? Яким чином староста може впливати на запровадження місцевих зборів та податків? Чи можна відповідно до чинного законодавства увести в дію місцевий збір лише на території старостинського округу?
  • Хто хоче бути в. о. старости? Відповідно до п. 3 Прикінцевих положень Закону України від 05.02.2015 № 157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад»1 у селах, селищах, в яких знаходились ОМС територіальних громад, що об’єдналися, обов’язки старости до обрання на перших виборах старости виконує особа, яка здійснювала повноваження сільського, селищного голови відповідної територіальної громади до об’єднання. До редакції надійшло запитання: як бути, якщо в одній громаді, в якій лише плануються перші вибори, сільський голова категорично відмовляється від посади в. о. старости? Що треба робити у такому випадку та чи правомірною є відмова старости займати таку посаду до проведення перших виборів старости?
  • Муніципальна варта: що про це має знати староста? В Україні вже не перший рік говорять про те, що ОМС доцільно передати певні функції з охорони правопорядку шляхом надання права на створення власних правоохоронних органів — муніципальної поліції або муніципальної варти. Але досі це питання висить у повітрі та наразі не прийнято спеціального нормативно-правового документа, який би його регулював. Щоб створити такі органи, бажаючі керуються нормами Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими нормативно-правовими актами. Про успішні практики створення муніципальної варти (муніципальної поліції) старостам варто дізнатись. Адже у багатьох старостинських округах питання безпеки громадян є дуже важливим. Що таке муніципальна варта (муніципальна поліція) та якими питаннями вона має займатись?
  • Зміни до законодавства про корупцію: що нового? Поштовхом до написання цієї статті стало прийняття Закону України від 02.10.2019 № 140-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективності інституційного механізму запобігання корупції»1. Зміни, які відбулись у законодавстві, в тому числі, зачіпають і старост (адже відповідно до ст. 141 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування» староста є виборною посадовою особою місцевого самоврядування). Нагадаємо, що згідно з ч. 2 ст. 12 Закону України від 07.06.2001 № 2493-ІІІ «Про службу в органах місцевого самоврядування» на старост як посадових осіб поширюються вимоги та обмеження Закону України від 14.10.2014 № 1700 «Про запобігання корупції»2. Додамо, що п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону № 1700, у свою чергу, відносить старосту як посадову особу місцевого самоврядування до суб’єктів, на яких поширюється дія цього нормативного акта. Отже, в цьому матеріалі розглянемо, які зміни відбулись у законодавстві щодо запобігання корупції та на що слід звернути увагу старості як посадовій особі ОМС.
  • Староста та діловод: чи є конфлікт інтересів? Шановні старости, від вас надходять запитання про спільну роботу близьких осіб та її обмеження. У цій статті розглянемо на конкретному прикладі, коли спільна робота старости і діловода можлива, а в яких випадках — ні. Звернемо вашу увагу на зміни, які відбулись у цій частині в законодавстві про запобігання корупції. До слова нагадаємо, що вступив у силу Закон України від 02.10.2019 № 140-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективності інституційного механізму запобігання корупції»1.
  • Засідання постійної комісії: право присутності старости Відповідно до ст. 541 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»1 староста представляє інтереси жителів відповідного села, селища у виконавчих органах сільської, селищної, міської ради, а також бере участь у пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради та засіданнях її постійних комісій та має право на гарантований виступ на їх засіданнях з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного села, селища. Водночас у одного з читачів видання «Радник старости» постало запитання: «Чи можуть не допустити старосту на засідання постійної комісії, посилаючись, зокрема, на те, що воно є закритим? Яка є процедура проведення закритого засідання постійної депутатської комісії, якщо це не передбачено регламентом ради?». Ну, що ж, давайте розбиратися.
  • Актуальне запитання. Щодо дій старости для забезпечення інтересів старостату Що робити старості, якщо у старостинському окрузі не ведуться жодні роботи, не проводяться жодні заходи, а кошти потрапляють лише до центральної садиби? Чи є якісь важелі для виправлення ситуації з боку старости?
  • Приєднання села/селища до міста обласного значення: на що чекати? Ще у 2018 році набрав чинності Закон України від 03.04.2018 № 2379-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» щодо добровільного приєднання територіальних громад сіл, селищ до територіальних громад міст республіканського Автономної Республіки Крим, обласного значення»1, який врегулював питання добровільного приєднання територіальних громад до міст обласного значення. Документ дозволяє містам обласного значення згуртувати навколо себе сусідні сільські та селищні ради і стати центром об’єднаної громади без зайвого клопоту — у тому числі без проведення виборів. Однак чомусь цей процес відбувається дуже повільно. Чи розуміють потенційні старости та місцеве населення переваги такого приєднання?
  • Публічні послуги онлайн: надання допомоги громадянам На сьогодні нікого вже не здивуєш можливістю отримати від держави чи органу місцевого самоврядування певну послугу. Цільовим орієнтиром у цьому процесі є розв’язання життєвих проблем і реалізація складових життєдіяльності кожної конкретної людини. Водночас органи, що надають послуги, сконцентровані в певних географічних локаціях. Наблизити послугу до конкретної людини можна двома шляхами: збільшенням кількості підрозділів і штату надавачів на місцях або створенням можливості отримати послугу за допомогою сучасних інноваційних технологій. Другий шлях, з досвіду інших країн, виявився більш вдалим, тож і ми зараз на цьому шляху. З урахуванням зростаючого попиту на отримання послуг і шаленого темпу, який нав’язує нам розвиток цифрових технологій, інформаційну роль старости у сфері надання послуг важко переоцінити. Для мешканців старостинських округів, які не завжди отримують інформацію вчасно, староста може виступити як найближчий порадник і провідник у світі надання публічних послуг онлайн.
  • Всеукраїнський громадський бюджет: чи треба брати участь? Де знайти додаткові кошти на розвиток старостинського округу? Це питання бентежить не лише старост, а й мешканців. Адже додаткове фінансування ніколи не може бути зайвим ні для села, ні для селища. Знайдеться, що побудувати та що замінити або відремонтувати. Допомогти частково вирішити проблему недофінансування старостинських округів може Всеукраїнський громадський бюджет, з яким варто ознайомитися ближче. Адже він має додаткові можливості для тих, хто бажає змінювати свою громаду на краще.
Сервер тимчасово недоступний

Додаток

Календар бухгалтера

Завантажити додаток «Календар бухгалтера»

Підпишіться на розсилки

і отримуйте новини про акції та спеціальні пропозиції
  Новини  
 
  Нове на форумі