(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
  Для бюджетних організацій

Радник старости

Друкована версія + електронна версія 0.00 грн. на місяць Передплатити
Фото Радник старости  
Детальніше

Періодичність виходу — раз на квартал.

Тираж — 2000 екземплярів

Формат — А4, обкладинка ч/б

Обсяг — 48 сторінок

Мова видання — українська

  • Про видання
  • Про редакцію
  • Акції
  • Відгуки (0)
  • У свіжому номері

«Радник старости» - інформаційне аналітичне видання для старост та органів місцевого самоврядування.

У кожному номері видання ви знайдете:

  • Аналіз актуальних змін до законодавства, яке застосовується старостами у реалізації ними своїх повноважень;
  • Практика взаємодії та співпраці старости із громадою;
  • Роль старости у бюджетному процесі;
  • Консультації з питань земельного, господарського, цивільного, адміністративного, кримінального, трудового права;
  • Успішні практики в роботі старост з усієї України.

Газета «Радник старости» - надійний помічник старости у здійсненні ним своєї діяльності.

Автори публікацій - юристи, психологи, бухгалтери, які мають практичний досвід, а також самі старости, які формують порядок денний в національній політиці та практиках здійснення місцевого самоврядування.

Головний редактор – Брусенцова Яна Вікторівна

Заступник головного редактора – Мороз Оксана Володимирівна

Консультантами видання є керівники та провідні фахівці органів державної влади та органів місцевого самоврядування всіх рівнів.

Немає акцій
  • Староста та його участь у пленарних засіданнях ради Нагадаю, що головне призначення інституту старост — це представництво та захист інтересів жителів старостинських округів в ОМС ОТГ. При цьому таке представництво може здійснюватися як шляхом роботи у виконавчому комітеті відповідної ради (постійних комісіях ради), так і через надану старостам можливість ініціювати розгляд на сесії ради певних питань , а також впливати на прийняття відповідною радою ОТГ рішень. Як показує практика, а також результати особистого спілкування зі старостами, не всі використовують надану їм законодавством можливість. Причини — різні: хтось не хоче; є й такі, які навіть не замислювалися над цим, а деякі не вважають це за можливе, оскільки або в регламенті ради не передбачена така можливість для старост, або штучно створюються перешкоди. Власне, про те, як користуватися своїм правом участі (або спробувати отримати його) і йтиметься у цьому матеріалі.
  •   Письмове погодження старостою проектів рішень ради та виконавчого комітету Практика діяльності старост у різних регіонах суттєво відрізняється своїм навантаженням: від виконання мінімального «набору» повноважень до покладення на старосту безлічі додаткових повноважень рішеннями відповідних рад. На адресу нашої редакції надходили запитання щодо можливості старости письмово погоджувати проекти рішень рад та виконавчого комітету, які стосуються конкретного старостинського округу. Чи відповідає така практика вимогам чинного законодавства — давайте розбиратися.
  •   Участь старости у виконанні рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування Одним із повноважень старости є участь в організації виконання рішень сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень сільського, селищного, міського голови на території старостинського округу та у здійсненні контролю за їх виконанням (п. 5 ч. 1 ст. 541 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»1. На практиці ж старости та інші посадові особи місцевого самоврядування не завжди мають однакове розуміння змісту цього повноваження. Про це та інші дотичні питання поговоримо у цій публікації.
  •   Про участь старости в роботі виконавчого комітету ради ОТГ В арсеналі старости є повноваження, які він реалізує за межами свого старостинського округу. Одним з таких повноважень є представлення інтересів жителів відповідного села, селища у виконавчих органах місцевої ради шляхом участі в роботі виконавчого комітету ради ОТГ1.
  •   Старостинські округи крізь призму бюджету участі Бюджет участі вперше запровадили у Південній Америці в 1980-х. Нині бюджет участі успішно застосовують майже в усьому світі, й Україна — не виняток. Механізм українського бюджету участі запрацював завдяки фундації українсько-польського партнерства PAUCI. Треба сказати, що першопрохідцями стали такі міста, як Черкаси, Полтава, Чернігів та Івано-Франківськ. Згодом ідея передалась й іншим містам, охопивши у тому числі й ОТГ. Наразі кожного року механізм бюджету участі поступово змінюється, оскільки змінюються потреби мешканців. Він стає більш досконалим, орієнтованим на конкретні потреби людей та необхідним для покращення якості життя на певній території. І це абсолютно нормальне явище. На сторінках видання ми вже неодноразово розповідали про нюанси впровадження бюджету участі та його основні функції, тож не будемо повторюватись. Зупинимось на питанні голосування, поділу проектів та пунктів супроводу. На практиці виявилось, що в ОТГ це є величезним каменем спотикання між населеними пунктами, що входять до складу ОТГ, та центральною садибою взагалі. Головне, що турбує людей, — справедливий розподіл фінансів за бюджетом участі, якого, на жаль, не завжди вдається досягти. Тож розглянемо найбільш гострі проблеми, що стосуються бюджету участі в ОТГ.
  •   Хто та як має преміювати старост? Як заохотити працівників до роботи? Звісно, за допомогою премій, які відносять до стимулюючих виплат. І старости не є винятком. Адже вони виконують дуже важливу роботу — знаходять розумний та оптимальний підхід до громади та налагоджують із нею продуктивний діалог та ефективну співпрацю. Старости такі ж працівники, як і всі інші, а тому мають отримувати премії на загальних підставах за добре виконану роботу. Про те, як зробити преміювання старостам справедливим та прозорим, ми і поговоримо.
  •   Чи можливо звільнити старосту за прогули в порядку трудового законодавства? Залишається актуальною тема застосування відносно посадових осіб місцевого самоврядування підстав звільнення, передбачених трудовим законодавством. Тож пропоную обговорити питання можливості звільнення старости, який не дотримується певних правил, пов’язаних зі службою в ОМС, за прогули.
  •   Чи можливо відкликати старосту з відпустки? Робочі ситуації бувають різні, і може трапитись так, що в ОМС знадобиться староста, який перебуває у щорічній оплачуваній відпустці. Чи можливо відкликати старосту з відпустки і як це правильно зробити — пропоную розглянути в даній статті.
  •   Присвоєння рангів: норми та нюанси У попередньому номері нашого видання1 ми коротко висвітлювали питання щодо присвоєння чергового рангу колишньому сільському голові, призначеному в. о. старости. У цій статті детально обговоримо відповідні норми та нюанси щодо присвоєння рангів старостам та в. о. старости.
  •   Староста та ОСН: хазяйнуємо там, де живемо! (частина 3) У попередніх номерах газети «Радник старости»1 ми розглядали питання налагодження старостою ефективних комунікацій та сприятливого соціально-психологічного клімату в населених пунктах шляхом сприяння створенню та роботі органів самоорганізації населення2. Ми вже встигли розібратися в питаннях здійснення власних повноважень ОСН, передбачених пп. 1 — 8 ч. 1 ст. 14 Закону України від 11.07.2001 № 2625-III «Про органи самоорганізації населення»3. Тож давайте продовжимо цей огляд.
  •   Отримати грант — це тільки початок, або Як реалізувати проект, щоб донор був вами задоволений Ви подали грант, навіть думати забули про те, що він був поданий, полишили усі надії отримати фінансування, і тут… на електронну пошту надходить повідомлення — ваша заявка отримала фінансування! Ви думаєте, що це успіх, тепер настав ваш зірковий час, і всі проблеми позаду. Але ні — тепер найбільший обсяг роботи попереду. Адже ви починаєте реалізацію проекту. Про те, як це зробити коректно та ефективно з погляду донора, — декілька практичних порад в нашій статті.
  •   Забарились із поданням декларації: адміністративний протокол та штраф Шановні старости, в цій статті ми хотіли б звернути вашу увагу на таку важливу функцію старости як посадової особи ОМС та, відповідно, особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, — як то подання декларації. Як показує судова практика, досить часто посадові особи ОМС і старости в тому числі подають декларацію вже після встановлених законодавством України строків. Це, у свою чергу, призводить до складання уповноваженим органом адміністративного протоколу, розгляду справи судом та врешті-решт настання адміністративної відповідальності у вигляді штрафних санкцій. Тому далі будемо говорити про те, які є види декларацій, коли потрібно подавати кожну з них та які санкції можуть застосовуватись при несвоєчасному її поданні. До вашої уваги — одне із судових рішень за участю старости.
  •   Староста як відповідач в адміністративному судочинстві Згідно з Кодексом адміністративного судочинства України1 відповідачем є суб’єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача. У попередньому номері нашого видання2 ми розглядали можливість старости бути позивачем в адміністративній справі, сьогодні ж пропонуємо розібратися, а чи може староста бути відповідачем.
Сервер тимчасово недоступний

Додаток

Календар бухгалтера

Завантажити додаток «Календар бухгалтера»

Підпишіться на розсилки

і отримуйте новини про акції та спеціальні пропозиції
  Нове на форумі