(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
  Для бюджетних організацій

Радник старости

Електронна версія 0.00 грн. на місяць Передплатити
Фото Радник старости  
Детальніше

Періодичність виходу — раз на квартал.

Тираж — 2000 екземплярів

Формат — А4, обкладинка ч/б

Обсяг — 48 сторінок

Мова видання — українська

  • Про видання
  • Про редакцію
  • Акції
  • Відгуки (0)
  • У свіжому номері

«Радник старости» - інформаційне аналітичне видання для старост та органів місцевого самоврядування.

У кожному номері видання ви знайдете:

  • Аналіз актуальних змін до законодавства, яке застосовується старостами у реалізації ними своїх повноважень;
  • Практика взаємодії та співпраці старости із громадою;
  • Роль старости у бюджетному процесі;
  • Консультації з питань земельного, господарського, цивільного, адміністративного, кримінального, трудового права;
  • Успішні практики в роботі старост з усієї України.

Газета «Радник старости» - надійний помічник старости у здійсненні ним своєї діяльності.

Автори публікацій - юристи, психологи, бухгалтери, які мають практичний досвід, а також самі старости, які формують порядок денний в національній політиці та практиках здійснення місцевого самоврядування.

Головний редактор – Брусенцова Яна Вікторівна

Заступник головного редактора – Мороз Оксана Володимирівна

Консультантами видання є керівники та провідні фахівці органів державної влади та органів місцевого самоврядування всіх рівнів.

Немає акцій
  • Сприяння жителям у підготовці документів, що подаються до ОМС Одним із повноважень старости є сприяння жителям відповідного села, селища у підготовці документів, що подаються до ОМС. З огляду на те, що впровадження інституту старости мало на меті полегшення комунікації між місцевими жителями та ОМС об’єднаної територіальної громади, якісне виконання зазначеного повноваження може бути критерієм ефективності діяльності старости та мінімізуватиме негативні наслідки неякісного оформлення документів та формування повного комплекту додатків до них. Кому може сприяти староста, до яких саме органів він може допомагати складати документи та яким чином , про це і йтиметься далі.
  •   Роль старости у вирішенні проблем самовільного будівництва На жаль, і сьогодні трапляються випадки будівництва об’єктів нерухомості без отримання чи подання відповідних документів. Як показує практика, безконтрольно зведені житлові об’єкти порушують технічні, будівельні, санітарні норми, норми пожежної безпеки та інтереси інших власників/землекористувачів. Ці процеси не можуть не торкатись діяльності ОМС, зокрема старости, який максимально наближений до своїх жителів. Тож пропоную розглянути питання щодо проведення старостою роз’яснювальної роботи із жителями щодо недопущення самовільного будівництва.
  •   В. о. старости звільнився: як вийти із ситуації правильно І знову повертаємося до питання «заміщення», але тепер в. о. старости. Нагадаємо, у попередньому номері нашого видання ми говорили про «заміщення» старости, тобто посадової особи місцевого самоврядування, яку було обрано на перших виборах. У цій статті ми поговоримо саме про в. о. старост та про те, як їх можна замінити.
  •   Остерігаємося помилок: нюанси роботи зі зверненнями громадян Відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, ОМС та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і надати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк. З огляду на деякі особливості статусу старости щодо роботи зі зверненнями громадян: реєстрація, розгляд по суті та надання відповіді, має безліч нюансів, про які ми й поговоримо далі.
  •   Електронні петиції: інструмент місцевої демократії Шановні старости, в цій статті будемо говорити про один з інструментів місцевої демократії — електронні петиції. Відразу зазначимо, що цей інструмент є прогресивною формою участі громадян у вирішенні питань місцевого значення. Що таке електронні петиції, їх законодавче регулювання та роль в застосуванні цього інструмента старости ми й обговоримо у нашій публікації.
  •   Справи бюджетні і не тільки: обізнаність мешканців — головна мета Староста не рідше одного разу на рік має звітувати про свою роботу перед жителями відповідного села, селища на відкритій зустрічі з мешканцями. Саме такий обов’язок покладається на старосту ч. 3 ст. 541 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні». Водночас жодним нормативно-правовим актом не закріплені вимоги щодо порядку та змісту такого звітування. На нашу думку, однією зі складових звіту мають стати справи бюджетні, але, звісно, не тільки. Отже, про що староста має розповісти мешканцям на зустрічі, читайте далі.
  •   Що потрібно знати старості: обмеження щодо одержання подарунка Відповідно до ст. 141 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»1 староста є виборною посадовою особою місцевого самоврядування. Отже, згідно з ч. 2 ст. 12 Закону України від 07.06.2001 № 2493-III «Про службу в органах місцевого самоврядування» на старост як посадових осіб поширюються вимоги та обмеження Закону України від 14.10.2014 № 1700-VII «Про запобігання корупції»2. Відповідна норма міститься і в самому Законі № 1700 (п. 1 ч. 1 ст. 3), яка старосту як посадову особу місцевого самоврядування відносить до суб’єктів, на яких поширюється дія цього законодавчого акта. Зазначимо, що одним із правопорушень, пов’язаних із корупцією, є порушення встановлених Законом № 1700 обмежень щодо одержання подарунків. Таким чином, в цій статті ми будемо говорити про обмеження щодо одержання подарунка старостою у зв’язку із здійсненням його діяльності. Ми розглянемо як нюанси такого обмеження, так і випадки, коли староста все-таки має право отримувати подарунок.
  •   Нюанси щодо послуг, яка надає староста Підставою для написання цієї статті стали запитання старост до нашої редакції. Зокрема, вони цікавляться, чи може староста надавати адміністративні послуги в межах свого старостинського округу? Аби відповісти, необхідно щонайменше звернутися до Закону України від 06.09.2012 № 5203-VI «Про адміністративні послуги»1. Крім того, важливим є розуміння, які послуги старости вважають адміністративними, оскільки, як показує практика, під них «підводять» усі послуги, які надаються громадянам представниками органів місцевого самоврядування. Давайте розбиратися.
  •   Інформування ради про свою роботу не є звітуванням Підставою для написання цього матеріалу слугувало те, що багато хто з представників місцевого самоврядування ототожнюють дві різні за своєю природою дії: звітування старости перед жителями відповідного села, селища та інформування старостою ради про свою роботу. На перший погляд, таке узагальнення не несе за собою жодних негативних наслідків, але це поки що...
  •   Окремі питання щодо вчинення нотаріальних дій старостою Питання організації діяльності старост як посадових осіб місцевого самоврядування, уповноважених на здійснення певних нотаріальних дій, стають дедалі актуальнішими для органів місцевого самоврядування. До редакції надходять запитання з приводу можливості наділення старост повноваженнями на вчинення певних нотаріальних дій у селищах міського типу, де немає нотаріусів, та правильності здійснення повноважень щодо вчинення нотаріальних дій у разі тимчасової відсутності старости. Відповіді на запитання читайте у цій статті.
  •   Актуальне запитання. Про нюанси нарахування та виплати заробітної плати особам, на яких покладено виконання обов’язків старости Які є нюанси нарахування та виплати заробітної плати особам, на яких покладено виконання обов’язків старости?
  •   Суспільно корисні роботи: порядок виконання — старостам на замітку У попередньому номері газети «Радник старости» ми розповідали про новий вид адміністративного стягнення — суспільно корисні роботи. Нарешті з’явився порядок виконання цього стягнення, в якому врегульовано процедуру його застосування. Нагадаємо, що старосту може бути визначено відповідальною особою за правопорушником, який виконує суспільно корисні роботи. На зазначених питаннях ми і зосередимо увагу в цій статті.
  •   Староста та ОСН: хазяйнуємо там, де живемо! (частина 1) У суспільстві постійно говорять про величезну кількість найрізноманітніших проблем, очікуючи їх вирішення кимось зі сторони, але не надто часто замислюються над тим, що можна зробити самому, щоб жити стало хоча б трохи комфортніше. Тож у цій статті мова піде не про роль особистості в історії, а про органи самоорганізації населення1, про їх повноваження і взаємодію зі старостою у вирішенні повсякденних питань мешканців населених пунктів. Ніхто не обіцяє, що ОСН — це панацея від усіх недуг, це, радше, наполеглива й рутинна праця, але хіба ж існують легкі шляхи досягнення мети?
  •   Як не згоріти на роботі: поради психолога Все дратує, валиться з рук, відвідувачі набридли, дзвінок телефону змушує здригатися, а робота здається покаранням? Хто не стикався з подібним станом? Однак він може свідчити про синдром емоційного вигорання. Як старості визначити його на початкових етапах і не допустити розвитку — читайте у цій статті.
Сервер тимчасово недоступний

Додаток

Календар бухгалтера

Завантажити додаток «Календар бухгалтера»

Підпишіться на розсилки

і отримуйте новини про акції та спеціальні пропозиції
  Нове на форумі