1. Маркування алкогольних напоїв (крім товарів (продукції), зазначених у статті 63 цього Закону), які реалізуються в Україні, здійснюється відповідно до Закону України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів» з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом, та має містити таку інформацію:
1) загальна назва алкогольного напою або офіційна назва спиртного напою, власна назва товару (продукції);
2) найменування та місцезнаходження оператора ринку харчових продуктів, відповідального за надання інформації про алкогольний напій, а для алкогольних напоїв, ввезених на митну територію України, — найменування та місцезнаходження імпортера.
У разі зміни найменування оператора ринку харчових продуктів (виробника) (у тому числі у зв’язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв’язку з перетворенням державного підприємства / акціонерного товариства в інше господарське товариство, або приватизацією державного чи комунального майна) або у зв’язку із зміною прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) фізичної особи — підприємця оператор ринку харчових продуктів (виробник), відповідальний за надання інформації про алкогольний напій, має право зазначати на етикетці своє попереднє найменування протягом 18 місяців з дня зміни його найменування, у тому числі у зв’язку із зміною типу акціонерного товариства або у зв’язку з перетворенням державного підприємства/ акціонерного товариства в інше господарське товариство, або приватизацією державного чи комунального майна.
У разі зміни назви області, району, населеного пункту, вулиці, інших об’єктів топоніміки населених пунктів відповідно до законодавства України виробник алкогольного напою має право зазначати на етикетці своє попереднє місцезнаходження протягом 18 місяців з дня такої зміни;
3) торговельна марка (за рішенням оператора ринку харчових продуктів (виробника);
4) країна походження або місце походження — у випадках, передбачених Законом України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів»;
5) вміст спирту (% об. спирту етилового);
6) місткість посуду;
7) вміст цукру (для алкогольних напоїв, вироблених в Україні для внутрішнього споживання, вимога щодо зазначення вмісту цукру в яких передбачена спеціальною нормативною та технологічною документацією виробника);
8) наявність ароматизаторів, барвників (у разі їх використання);
9) рік врожаю винограду, з якого вироблено марочне вино (крім алкогольних напоїв, ввезених на митну територію України).
2. Штриховий код повинен бути нанесений на етикетку або контретикетку, або пляшку (інший посуд).
3. Штриховий код товару (продукції), графічний елемент електронної марки акцизного податку наносяться на етикетку або контретикетку, або корок, або пляшку (інший посуд) алкогольного напою. Економічний оператор має право самостійно визначити місце нанесення графічного елемента електронної марки акцизного податку, враховуючи особливості обладнання та виробничі можливості.
4. На етикетці або контретикетці, або корку, або пляшці (іншому посуді) товару (продукції) повинні бути зазначені дата виробництва товару (продукції) та податковий номер платника податку (для алкогольних напоїв, вироблених в Україні для внутрішнього споживання).
Податковий номер платника податку зазначається у форматі:
1) для юридичних осіб — код згідно з ЄДРПОУ;
2) для фізичних осіб — підприємців — реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та/або номер паспорта (для фізичних осіб, які мають право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта);
3) для осіб, уповноважених на ведення обліку діяльності за договорами про спільну діяльність без утворення юридичної особи, та осіб, які є відповідальними за утримання та внесення податків до бюджету під час виконання договорів, — найменування та код уповноваженої особи згідно з ЄДРПОУ і податковий номер, наданий такій особі під час взяття на облік договору згідно з пунктом 63.6 статті 63 та пунктом 64.6 статті 64 Податкового кодексу України;
4) для іноземних суб’єктів господарської діяльності — податковий номер постійного представництва.
5. На ящику, коробі, груповій транспортній упаковці алкогольних напоїв зазначається унікальний груповий ідентифікатор електронної марки акцизного податку (за умови, що продукція підлягає маркуванню графічними елементами електронних марок акцизного податку).
6. На пляшках з колекційними винами та коньяками України наклеюються додаткові ярлики із зазначенням «Колекційне (колекційний), додатково витримане (витриманий) в колекції __ років».
7. На етикетці пляшок з витриманими та марочними винами надається інформація про період витримки «Витримано __ років».
8. На етикетці пляшок з марочними коньяками України і коньяками України спеціальних назв надається інформація про період витримки «Витримано __ років».
9. При маркуванні спиртних напоїв використовуються офіційні назви спиртних напоїв згідно з вимогами, встановленими цією статтею та Законом України «Про географічні зазначення спиртних напоїв», які розбірливо відображаються на етикетці і не повинні замінюватися або змінюватися.
10. Маркування спиртних напоїв із зареєстрованими географічними зазначеннями здійснюється відповідно до цього Закону з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про географічні зазначення спиртних напоїв».
11. При маркуванні алкогольних напоїв дозволяється використання у складеному терміні офіційної назви спиртного напою, якщо:
1) використаний для виробництва алкогольного напою спирт походить виключно із спиртного напою, про який ідеться у складеному терміні, крім спирту, що входить до складу ароматизаторів, барвників або інших інгредієнтів, використання яких дозволено законодавством України у виробництві харчових продуктів;
2) спиртний напій не був розбавлений водою настільки, що його міцність стала меншою за мінімальну, встановлену Законом України «Про географічні зазначення спиртних напоїв» для відповідної категорії спиртних напоїв.
12. Терміни «алкоголь», «спирт», «напій», «спиртний напій» і «вода» не повинні міститися у складеному терміні, що описує алкогольний напій.
13. Складений термін, що описує алкогольний напій, наводиться літерами одного шрифту, розміру та кольору, що не відрізняється за розміром від розміру шрифту, яким наводиться назва алкогольного напою, і не переривається будь-яким текстовим або графічним елементом, що не є його частиною.
14. Складені терміни з використанням офіційних назв спиртних напоїв, що описують спиртний напій, повинні супроводжуватися офіційною назвою спиртного напою, яка відображається в одному полі видимості із складеним терміном, крім випадків заміни офіційної назви спиртного напою складеним терміном відповідно до частини восьмої та пункту 1 частини дев’ятої статті 61 цього Закону.
15. Забороняється зберігання спиртних напоїв для продажу або введення в обіг у ємностях із закупорювальними пристроями, вкритими оболонкою або фольгою на основі свинцю.
16. Алкогольні напої, що виробляються в Україні, та алкогольні напої, що ввозяться на митну територію України, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законом.
17. Алкогольні напої, що виробляються в Україні, та алкогольні напої, що ввозяться на митну територію України, позначаються графічними елементами електронних марок акцизного податку в порядку, визначеному законом.
18. У разі зміни зразка марки акцизного податку вже закуплені марки попереднього зразка застосовуються у виробництві алкогольних напоїв до їх повного використання, а маркована такими марками алкогольна продукція перебуває в обігу до її повної реалізації в межах строку придатності для споживання.
19. Алкогольні напої, вироблені в Україні або ввезені на митну територію України до набрання чинності змінами щодо маркування, внесеними законом, перебувають в обігу до їх повної реалізації в межах строку придатності для споживання.
20. Виробник може наносити на тару, етикетки чи контретикетки додаткову інформацію про характеристики алкогольного напою.