Темы статей
Выбрать темы

Правила етичної поведінки держслужбовців та посадових осіб New

Мацокин Андрей, главный редактор всеукраинского издания «Держслужбовець» и спецвыпуска «Юридические практики»
Із 4 червня 2021 року діють оновлені НАДС Загальні правила етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

Загальні правила — Загальні правила етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, затверджені наказом Національного агентства України з питань державної служби від 5 серпня 2016 року № 158 (у редакції наказу Національного агентства України з питань державної служби від 28 квітня 2021 року № 72-21).

Загальні правила, про які йтиметься, є узагальненим зібранням професійно-етичних вимог щодо правил поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

Зверніть увагу, що знайомство з цими Правилами має розпочатися при прийнятті на державну службу або на службу в органи місцевого самоврядування. Відмітка про таке ознайомлення додається до особової справи державного службовця чи посадової особи місцевого самоврядування.

З урахуванням того, що Загальними правилами не визначається способу ознайомлення та фіксування відмітки, то порекомендуємо для цього найпростіший спосіб: роздрукувати текст, додати після тексту Правил відмітку:

<…>

Із Загальними правилами етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування ознайомлений.

Дата.

Підпис.

<…>

І лише після таким чином зафіксованого акта ознайомлення додавати текст з відміткою до особової справи.

ЗАГАЛЬНІ ОБОВ’ЯЗКИ

Новелами Загальних правил є принципи поведінки у робочий та позаробочий час. Так,

під час виконання своїх посадових обов’язків держслужбовці та посадові особи повинні проявляти стриманість у разі критики чи образ з боку громадян, зауважувати щодо неприйнятності такої поведінки і необхідності дотримання норм ввічливого спілкування;

у позаробочий час — повинні утримуватися від поширення інформації, зокрема розміщення коментарів на вебсайтах і у соціальних мережах, що можуть завдати шкоди репутації державних органів та органів місцевого самоврядування.

Окрім цього, Правила зобов’язують держслужбовців та посадових осіб у своїй поведінці не допускати:

використання нецензурної лексики, підвищеної інтонації; принизливих коментарів щодо зовнішнього вигляду, одягу, віку, статі, сімейного стану або віросповідання особи; поширення чуток, обговорення особистого або сімейного життя колег, членів їх сімей та інших близьких осіб; впливу приватних, сімейних, суспільних або інших стосунків чи інтересів на його (її) поведінку та прийняття рішень під час виконання своїх посадових обов’язків; дій сексуального характеру, виражених словесно (погрози, залякування, непристойні зауваження) або фізично (доторкання, поплескування), що принижують чи ображають осіб, які перебувають у відносинах трудового, службового, матеріального чи іншого підпорядкування.

Окрему увагу Загальними правилами приділено дрес-коду державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування (імовірніше, під час виконання службових повноважень). Він повинен бути офіційно-ділового стилю і відповідати загальноприйнятим вимогам пристойності (на жаль, що відповідає вимогам пристойності, а що ні, у Правилах не уточнили).

ДОБРОЧЕСНІСТЬ

Нарешті Загальними правилами визначили зміст доброчесності держслужбовців та посадових осіб!

Тож за Правилами державний службовець та посадова особа зобов’язані діяти доброчесно, а саме:

спрямовувати свої дії на захист публічних інтересів та недопущення конфлікту між приватними та публічними інтересами, уникати виникнення реального та потенційного конфлікту інтересів у своїй діяльності;

не використовувати службове становище у приватних інтересах чи в неправомірних приватних інтересах інших осіб, у тому числі не використовувати свій статус та інформацію про місце роботи з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб;

не розголошувати інформацію, що стала йому (їй) відома у зв’язку з виконанням посадових обов’язків, зокрема персональні дані фізичних осіб, конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, режим якої встановлено Законами України «Про державну таємницю», «Про інформацію», «Про захист персональних даних» та «Про доступ до публічної інформації», крім випадків, установлених законом.

ВИКОРИСТАННЯ СЛУЖБОВОГО СТАНОВИЩА, РЕСУРСІВ ТА ІНФОРМАЦІЇ

У частині використання службового становища, ресурсів держави та територіальної громади, інформації, а також в інших питаннях Загальні правила фактично дублюють норми антикорупційного законодавства в частині правопорушень, пов’язаних з корупцією.

Водночас новими вимогами Правил є те, що:

— робочий час, зокрема у разі виконання завдань за посадою за межами адміністративної будівлі державного органу чи дистанційної роботи, має використовуватись для виконання своїх посадових обов’язків;

— обов’язок при роботі з інформацією — оцінювати її критично, аналізувати джерела інформації, використовувати ті із них, які є офіційними, приймати рішення на основі достовірної та перевіреної інформації, поширювати лише ту інформацію, що відповідає дійсності.

ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ

У цій частині державні службовці та посадові особи зобов’язані при спілкуванні під час виконання посадових обов’язків дотримуватися таких правил:

1) надавати інформацію із зазначенням даних, що її підтверджують;

2) надавати в межах повноважень та відповідно до законодавства іншим державним службовцям та посадовим особам місцевого самоврядування інформацію, необхідну для виконання ними посадових обов’язків;

3) викладати інформаційні матеріали та повідомлення чітко, лаконічно та послідовно для однозначного їх сприйняття.

Під час спілкування з громадянами має використовуватися доступна термінологія.

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше