Темы статей
Выбрать темы

Бюджетні запити: як діємо в період воєнного стану?

Станкус Татьяна, эксперт журнала «Бюджетная бухгалтерия»
Бюджетний процес у період дії воєнного стану має свої особливості. Ми докладно розповідали про них в одному з попередніх випусків*.

* Див. матеріал «Бюджетний процес під час війни» // «Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 13.

І ось вже підходить час складання бюджетних запитів на наступний рік. Про особливості такого складання в період воєнного стану розповімо у цьому матеріалі.

Бюджетний запит — це документ, підготовлений головним розпорядником бюджетних коштів, що містить пропозиції до проєкту бюджету на плановий бюджетний період із відповідним обґрунтуванням щодо обсягу бюджетних коштів, необхідних для виконання покладених на нього функцій на середньостроковий період, на підставі відповідних граничних показників видатків бюджету та надання кредитів з бюджету.

Таке визначення наведено у ст. 2 БКУ.

Складання бюджетних запитів дозволяє визначити та проаналізувати пропозиції, необхідні для реалізації бюджетних програм, досягнення поставлених цілей та оцінки очікуваних результатів програм.

При складанні бюджетних запитів головні розпорядники бюджетних коштів на підставі плану своєї діяльності розподіляють людські, матеріальні та інші ресурси, які необхідні для виконання конкретної бюджетної програми.

Особливості подання бюджетних запитів під час війни Мінфін виклав у наказі № 208**. Розглянемо, що саме визначив Мінфін.

** Наказ Мінфіну «Про особливості подання бюджетних запитів у період дії воєнного стану» від 21.07.2022 № 208.

УВАГА!

У період дії воєнного стану бюджетні запити подаються до Мінфіну в електронній або паперовій формі

Це визначено у п. 1 наказу № 208.

В електронній формі бюджетний запит подається через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади чи спеціальний вебмодуль системи взаємодії.

У паперовій формі бюджетний запит подається у разі, якщо:

— у головного розпорядника коштів державного бюджету відсутні система електронного документообігу, інтегрована до системи електронної взаємодії органів виконавчої влади, або спеціальний вебмодуль системи взаємодії;

— бюджетний запит містить інформацію з обмеженим доступом, вимогу щодо захисту якої встановлено законом.

Головний розпорядник коштів держбюджету має забезпечити відповідність бюджетного запиту, складеного з використанням автоматизованої системи ведення державного бюджету (АІС «Держбюджет»), бюджетному запиту, поданому до Мінфіну відповідно до зазначеного вище порядку (п. 2 наказу № 208).

Як бачимо, це стосується бюджетних запитів за коштами державного бюджету.

Також нагадаємо, що при підготовці бюджетних запитів розпорядники коштів державного бюджету керуються Інструкцією № 687***.

*** Інструкція з підготовки бюджетних запитів, затверджена наказом Мінфіну від 06.06.2012 № 687.

Що ж стосується коштів місцевих бюджетів, то розробку та доведення до головних розпорядників інструкцій з підготовки бюджетних запитів згідно з їх типовими формами, затвердженими наказом № 648****, та з урахуванням особливостей складання проєктів місцевих бюджетів забезпечують місцеві фіноргани.

**** Наказ Мінфіну «Про затвердження типових форм бюджетних запитів для формування місцевих бюджетів» від 17.07.2015 № 648.

Це випливає з п. 3 наказу № 648.

Отже, саме місцеві фіноргани й будуть визначати особливості складання бюджетних запитів щодо місцевих бюджетів у період дії воєнного стану.

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше