Темы статей
Выбрать темы

Оплата за упорядкування архіву: чи можливо здійснити?

Станкус Татьяна, эксперт журнала «Бюджетная бухгалтерия»
Потрібно оплатити зі спецфонду за упорядкування архіву. Як правильно сформулювати призначення платежу, щоб воно відповідало вимогам Порядку № 590*?

* Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затверджений постановою КМУ від 09.06.2021 № 590.

У період дії воєнного стану особливо популярними лишаються запитання щодо можливості та черговості проведення видатків відповідно до Порядку № 590. Тож нумо разом розбиратися, в яку саме чергу можна провести видатки на упорядкування архіву.

В яку чергу?

Першочерговими в умовах воєнного стану залишаються видатки на національну безпеку та оборону.

Проаналізувавши видатки другої черги, розуміємо, що можливості здійснити видатки на упорядкування архіву у другу чергу як за кошти загального, так і за кошти спеціального фонду наразі немає.

Таким чином, зазначені видатки можуть буть здійснені лише у третю чергу.

Також нагадаємо, за яких саме умов можливо провести будь-які видатки на придбання товарів або оплату робіт, послуг.

Умова 1

За кошти як загального, так і спеціального фонду дозволено проводити видатки на оплату товарів, робіт та послуг, що закуповуються під час реалізації проєктів, виконання програм допомоги за підтримки ЄС, урядів іноземних держав, іноземних фінансових та донорських установ і міжнародних фінансових організацій, у т. ч. на умовах співфінансування. Це передбачено п. 19 Порядку № 590.

Тож у рамках виконання зазначених програм можуть бути придбані будь-які товари, роботи і послуги.

Умова 2

Органи Казначейства можуть здійснювати платежі за дорученнями клієнтів за видатками загального та спеціального фондів державного і місцевих бюджетів на оплату за фактично поставлені товари, виконані роботи та надані послуги шляхом спрямування бюджетних коштів постачальникам/підрядникам та на окремі небюджетні рахунки. Звісно ж, такі рахунки мають бути відкриті на їх ім’я в органах Казначейства у встановленому законодавством порядку.

У подальшому постачальники товарів, виконавці робіт і надавачі послуг можуть використовувати зазначені кошти зі своїх небюджетних рахунків виключно на сплату податків та зборів до бюджетів усіх рівнів та ЄСВ.

Це прямо передбачено нормою п. 191 Порядку № 590.

Інакше кажучи, постачальник/підрядник, який співпрацює з бюджетною установою, для отримання оплати в обов’язковому порядку повинен мати рахунок в Казначействі. Причому всі кошти, отримані як плата за товари, роботи чи послуги, можливо витратити виключно на сплату податків, зборів, ЄСВ та інших обов’язкових платежів до бюджету.

За яким КЕКВ?

Втім, навіть у разі дотримання всіх вищезазначених умов видатки на відповідні цілі мають бути заплановані у кошторисі. При обрання КЕКВ, традиційно, виходимо з економічної суті платежу та користуємося Інструкцією № 333*.

* Інструкція щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затверджена наказом Мінфіну від 12.03.2012 № 333.

Вважаємо, що оплату за послуги з упорядкування архіву слід планувати та здійснювати за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше